Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2010, 23:47   #1
cdekeule
Burgemeester

cdekeule's schermafbeelding

Standaard 300 EUR voor 'werkkracht': wie biedt meer?

Het aanwervingsplan van Milquet is zogezegd een succes. Maar voor wie? Alleszinds voor de werkgevers! Wat koop je tegenwoordig nog voor een schamele 300 EUR? Dan lijkt 160u arbeid voor 300 EUR (oftewel +/- 1.8 EUR per uur) toch wel een koopje. En voor dat luttele bedrag mag je baas spelen over iemand, met genoegens zoals: eens goed onder de voeten geven, onnozele taken laten uitvoeren of hard laten werken (het vuile werk dat is blijven liggen), en, last but not least, het dominante en ego versterkende gevoel van het mogen afdanken! Ik zou er haast zelf een zaak voor starten!

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...anwervingsplan

Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes!

Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl
cdekeule is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 00:13   #2
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cdekeule Bekijk bericht
Het aanwervingsplan van Milquet is zogezegd een succes. Maar voor wie? Alleszinds voor de werkgevers! Wat koop je tegenwoordig nog voor een schamele 300 EUR? Dan lijkt 160u arbeid voor 300 EUR (oftewel +/- 1.8 EUR per uur) toch wel een koopje. En voor dat luttele bedrag mag je baas spelen over iemand, met genoegens zoals: eens goed onder de voeten geven, onnozele taken laten uitvoeren of hard laten werken (het vuile werk dat is blijven liggen), en, last but not least, het dominante en ego versterkende gevoel van het mogen afdanken! Ik zou er haast zelf een zaak voor starten!

Tja dat komt ervan als niemand nog wil werken hé?
Dan maar met de grove borstel er in.

Ik vind dat goed.
Oud 20 januari 2010, 01:47   #3
cdekeule
Burgemeester

cdekeule's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Tja dat komt ervan als niemand nog wil werken hé?
Dan maar met de grove borstel er in.

Ik vind dat goed.
Bestrijd de corruptie en de excessen en met die miljarden geef je elke job een fatsoenlijke verloning. Je zal zien, dat er nog maar weinigen zijn, die niet zullen willen werken.

Wat je eigenlijk bedoelt, is 'als niemand nog wil slaaf zijn'. Tja, dan maar met de stok erachter. Maar dat is geen beschaafde samenleving, enkel maar een verdorven rechts-liberaal kapitalisme.

Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes!

Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl
cdekeule is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 02:15   #4
Jedd
Banneling

Standaard

ik heb als leidinggevende de keuze tussen het aankopen van 3 laboschalen, of iemand een voltijdse maandjob geven. Elke vorm van verhouding is zoek.
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 02:22   #5
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou er haast zelf een zaak voor starten!
Doen.

Wie weet leer je wat bij, en ga je wat genuanceerder over werkgevers denken na je ervaring.
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 09:39   #6
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bestrijd de corruptie en de excessen en met die miljarden geef je elke job een fatsoenlijke verloning. Je zal zien, dat er nog maar weinigen zijn, die niet zullen willen werken.

Wat je eigenlijk bedoelt, is 'als niemand nog wil slaaf zijn'. Tja, dan maar met de stok erachter. Maar dat is geen beschaafde samenleving, enkel maar een verdorven rechts-liberaal kapitalisme.
Als je die uitkering rechtstreeks aan de betrokken persoon geeft is dat al een loon op zichzelf waar niet meer moet voor gewerkt worden.
Als je die zelfde uitkering bij een baas legt waar hij zijn loon moet gaan halen dan moet hij er eerst voor werken. + Hij krijgt een extra tot een volwaardig loon als beloning.
Het staat ieder vrij daar afstand van te doen en zich te laten uitschrijven bij de rva als werkzoekende ook nog eens. Dan zijn ze er van af.
Maar zover willen ze de discussie niet voeren natuurlijk.
Je kan daar over discussiëren tot in het oneindige.
Tussendoor zijn er toch al een paar duizend aan de slag nietwaar?

Werklozen zouden natuurlijk het liefst van al alles kapot zien gaan om een geldig excuus te hebben. Behalve de diensten die ze zelf nodig hebben en daar willen ze dan de goedkoopste aanbieders van hebben. Dat zijn dan hun moderne slaven.

Laatst gewijzigd door Mambo : 20 januari 2010 om 09:41.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 11:46   #7
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Start dan zelf een zaak op hé en doe dan zoals je het zelfs zo plastisch omschrijft. Eens zien hoe lang je het vol houdt.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 11:50   #8
skaldis
Banneling

Standaard

Joepie. Even de crisis aanwenden om mijn werkvolk te ontslaan. En ze daarna aannemen en ze door de overheid laten betalen.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 12:32   #9
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
Joepie. Even de crisis aanwenden om mijn werkvolk te ontslaan. En ze daarna aannemen en ze door de overheid laten betalen.
Inderdaad, ... ze hebben het zelf gezocht he, ... hoe dat dat non geval zo kortzichtig kan zijn, ...

en nu kunt ge zeggen wat voor een evil brein van ne zelfstandige moet ge dan zijn, ... maar ge kunt eerder zeggen wat voor nen onozelaar zijt ge als ge het niet zou doen, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 12:44   #10
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
Citaat:
door de overheid laten betalen.
Door de belastingbetaler dus.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 15:56   #11
Hardcore4life
Banneling

Standaard

Hoe komt het dan dat een werkzoekende geen werk vindt met een werkkaart op zak van de RVA die 95% van het loon betaalt gedurende 5 jaar???!!!

Dit moet toch de onwil van de werkgever zijn?
Hardcore4life is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 19:46   #12
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hardcore4life Bekijk bericht
Hoe komt het dan dat een werkzoekende geen werk vindt met een werkkaart op zak van de RVA die 95% van het loon betaalt gedurende 5 jaar???!!!

Dit moet toch de onwil van de werkgever zijn?
"Ik ben gestuurd door de RVA, het eerste wat ik wil doen als ik een job heb is zwanger worden. Ik raak niet voor 11u uit mijn bed. Om 16u moet ik elke dag door. Door rugpijn kan ik niks heffen of lang vasthouden. Ik heb ooit eens een tikcursus gevolgd, dus ik wil meteen bureauwerk doen. Maar zelfs hierin heb ik 2 linkerhanden en ben ik liever lui dan moe. Maar ge moogt me ook gewoon een attestke geven dat ik hier heb gesolliciteerd zah... ".

Zelfs al betaalde de RVA 95% van het loon aan de werkgever , dan nog vinden dat soort mensen geen job. En zo zijn er veel onder die permanent werklozen.
Oud 20 januari 2010, 21:58   #13
Hardcore4life
Banneling

Standaard

Dus afschaffen die handel? Geen kortingen meer voor werkgevers omdat ze toch geen werklozen willen aanwerven?...

Hierdoor komt de werkzoekende (meestal gezinshoofden!) zonder inkomen. gevolg: aanmelding bij het OCMW. gevolg: werkloze krijgt 950 euro per maand uitkering als gezinshoofd. (evenveel als bij de RVA).

Een verschuiving van het probleem want de OCMW leefloner heeft geen verplichtingen meer t.o.v de RVA noch de VDAB, want hij/zij is toch reeds geschorst...
Hardcore4life is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 22:03   #14
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hardcore4life Bekijk bericht
Hierdoor komt de werkzoekende (meestal gezinshoofden!) zonder inkomen. gevolg: aanmelding bij het OCMW. gevolg: werkloze krijgt 950 euro per maand uitkering als gezinshoofd. (evenveel als bij de RVA).
De dop is federaal, het OCMW niet.

Vlaanderen subsidieert dus wel de franstalige doppers, maar niet de franstalige ocmw-gangers.

Het is dus een goede zaak om zoveel mogelijk doppers naar het OCMW te versassen.
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be