Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 januari 2010, 16:45   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Is er iets (krimineels) aan de hand: winkeldiefstallen Antwerpen

Mijn oog viel op een krantenartikel.

link: http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...tm_campaign=pm

titel: Twaalf winkeldieven op één middag in Antwerpse C&A

Is dat nu mogelijk dat zoiets louter toeval zou zijn ?

Verzwijgen de krant (want de uitleg is toch mager) en de polisie of het stadsbestuur iets ?

tekstfragmenten (met kleurkes, voor de haastigen)
Citaat:
Antwerpen - Kledingzaak C&A op de Meir in Antwerpen heeft woensdagnamiddag twaalf winkeldieven over de vloer gekregen. Elf van hen werden door de politie ingerekend. In één geval ontstond er een vechtpartij tussen daders en het veiligheidspersoneel. Daarbij viel één gewonde.

De golf van winkeldiefstallen begon om 13.35 uur. Een bewakingsagent zag hoe drie jonge diefjes sierjuwelen uit de verpakking haalden en in hun tas staken. Het trio werd aan de uitgang tegengehouden en later opgepakt door de politie.

Nog geen half uur later werden opnieuw twee jonge winkeldieven betrapt met een tiental gestolen sierjuwelen. Drie andere jongeren dachten om 15.15 uur hun slag te kunnen slaan. Maar toen ze de winkel verlieten, ging het alarm af en hield een beveiligingsagent hen tegen op de Meir. In hun rugzak zaten verschillende gestolen kledingstukken.

Om 17.10 uur tenslotte werden verschillende politiepatrouilles met spoed uitgestuurd naar dezelfde winkel voor een zware vechtpartij voor de inkom. Een winkeldetective had twee vrouwen in de gaten gekregen die drie handtassen probeerden te stelen. Toen de beveiligingsagent wilde tussenkomen, werd hij hardhandig aangepakt door de twee echtgenoten van de dames. De bewakingsagent kreeg een kopstoot en verschillende vuistslagen en werd met verschillende verwondingen in het aangezicht overgebracht naar het Stuivenbergziekenhuis.

De toegesnelde patrouilles slaagden erin om de vechtersbazen en één van de dievegges in te rekenen. De andere vrouw kon vluchten met de buit.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2010, 16:55   #2
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Verzwijgen de krant (want de uitleg is toch mager) en de polisie of het stadsbestuur iets ?
Hoe bedoelt u?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2010, 17:03   #3
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Hoe bedoelt u?
het feit dat het niet vermeld is, bevestigd schoof zijn vermoeden.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2010, 17:05   #4
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn oog viel op een krantenartikel.

link: http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...tm_campaign=pm

titel: Twaalf winkeldieven op één middag in Antwerpse C&A

Is dat nu mogelijk dat zoiets louter toeval zou zijn ?

tekstfragmenten (met kleurkes, voor de haastigen)
Rara, hoeveel Mohammeds of Ali's zullen er weer tussenzitten?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2010, 17:05   #5
skaldis
Banneling

Standaard

Na duizenden jaren als jager verzamelaar te hebben geleefd zit dat patroon in onze hersenen en genen. Niemand kan ooit door een rechter worden veroordeeld wegens diefstal want we zijn allemaal ontoerekeningsvatbaar of wilsongeschikt. (ken de juiste term niet )
En iedereen jaagt en verzamelt op zijn eigen manier, naar zijn eigen mogelijkheden. Iedereen steelt.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2010, 17:07   #6
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
het feit dat het niet vermeld is, bevestigd schoof zijn vermoeden.
Weet u dan welk vermoeden? Ik zou het graag van Schoofmans zelf lezen. Het kan alle kanten uit, weet je wel.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 21 januari 2010, 17:08   #7
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weet u dan welk vermoeden? Ik zou het graag van Schoofmans zelf lezen. Het kan alle kanten uit, weet je wel.

Ah ja, natuurlijk, maar als ge zo wat tussen de lijnen leest en licht paranormale gaven hebt, moet dat wel lukken he.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2010, 17:09   #8
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

In tegenstelling tot wat Vermassen claimt, hebben we hier WEL een echte visionair:
'Roma misleiden onze beleidsmensen: ze zitten hier voor wat anders '
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2010, 17:09   #9
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ah ja, natuurlijk, maar als ge zo wat tussen de lijnen leest en licht paranormale gaven hebt, moet dat wel lukken he.
In die val wil ik net niet trappen. Daarom laat ik het aan Schoofmans over om toelichting te geven bij die zin.
Oud 21 januari 2010, 17:51   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe bedoelt u?
Ik ben juist maar verschoten van zo'n aantal, en dat dit nieuwsfeit "zomaar" verteld wordt.
Geen kommentaar van "dit is wel uitzonderlijk veel, maar toevallig ..." maar ook niet omgekeerd.

Is dat nu zo erg in Antwerpen dat niemand daar nog van uit zijn sloefen schiet, dat er astemblieft twaalf winkeldieven op één dag betrapt worden, en dat er toch iets georganizeerd bij was, want die twee wijven werden gauw ter hulp geschoten door hun echtgenotes. En die venten deelden wat kopstoten uit ....

Vinden jullie dat dan geen straffe toebak ??

(ik las ook iets van Woippy in Frankrijk, zal het sebiet posten).

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 21 januari 2010, 17:55   #11
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben juist maar verschoten van zo'n aantal, en dat dit nieuwsfeit "zomaar" verteld wordt.
Geen kommentaar van "dit is wel uitzonderlijk veel, maar toevallig ..." maar ook niet omgekeerd.

Is dat nu zo erg in Antwerpen dat niemand daar nog van uit zijn sloefen schiet, dat er astemblieft twaalf winkeldieven op één dag betrapt worden, en dat er toch iets georganizeerd bij was, want die twee wijven werden gauw ter hulp geschoten door hun echtgenotes. En die venten deelden wat kopstoten uit ....

Wat ga je zeggen, zigeuners zijn dievenbendes? Dat is rascistisch weet je niet?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2010, 18:09   #12
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik vind die feiten zeer straffe toebak. Bedankt voor je toelichting, het was daarom dat ik het vroeg.
Oud 22 januari 2010, 02:03   #13
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Rara, hoeveel Mohammeds of Ali's zullen er weer tussenzitten?
Veel.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2010, 02:17   #14
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
want die twee wijven werden gauw ter hulp geschoten door hun echtgenotes. En die venten deelden wat kopstoten uit ....
Misschien kan er wat geleerd worden van de Brusselse flikken. Vandaag hebben die in Laken een overvaller doodgeschoten. Goed werk!

Laatst gewijzigd door longhorn : 22 januari 2010 om 02:17.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2010, 02:40   #15
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Misschien kan er wat geleerd worden van de Brusselse flikken. Vandaag hebben die in Laken een overvaller doodgeschoten. Goed werk!

2
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 08:18   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Die krimineel die ze neergeschoten hebben, was wel van een ander kaliber natuurlijk, maar het heeft dan toch ook niet geholpen voor waar vandaag mijn oog op gevallen is, en waarvan ik toch nog steeds "verschiet".

Want als er nu iemand iets of wat weerbaar is, geen rassist is, enz. dan zullen het wel 18- �* 19-jarige franstalige studenten industriële ingenieurs zijn.

En waarvan verschiet de Schoof dan ? (deze draad heb ik eigenlijk geopend omdat ik van die feiten in A'pen verschoot, dus 't wordt een beetje mijne verschietdraad ...)

Lezen maar:
link: http://www.standaard.be/artikel/deta...2&subsection=3

titel: Straatgeweld verjaagt studenten

stukje tekst met aandacht-rood:

Citaat:
* donderdag 28 januari 2010
*
* Auteur: (ty)

ANDERLECHT - Na een golf van overvallen verhuisde de industriële hogeschool haar lessen van Anderlecht naar de Koningstraat in Brussel.

De directie van het Institut Supérieur Industriel de Bruxelles (Isib) in de Grondelsstraat in Anderlecht heeft de lessen van haar 250 ingenieursstudenten naar de campus in de Koningsstraat verhuisd. In Anderlecht was de onveiligheid te groot. Al sinds begin december worden de studenten lastiggevallen door straatcriminelen. Ze worden klemgezet, afgeperst en bestolen. De boefjes zetten hen geregeld een mes op de keel, met soms steekwonden als gevolg. ‘Racketeering' heet dat.

Ze maken de studenten gsm's, iPods en geld afhandig. Een student die al beroofd was, moest kort daarna aan een andere overvaller ook zijn hoed en zijn bril afgeven. De feiten gebeuren op weg van of naar het Zuidstation of metrostation Clemenceau. Ondanks de slechte naam van de wijk, Kuregem, is het pas recentelijk zo erg geworden. ‘De afgelopen vijfentwintig jaar heb ik drie gevallen van geweld meegemaakt, de jongste weken waren dat er tot zes per week', zegt François Debast, de directeur van het Isib.

‘Praktijklessen gebeuren nog in de labs in Anderlecht, maar de gewone cursussen hebben op de campus Koningsstraat plaats, hoewel die te klein is. De trip naar de campus Anderlecht met het openbaar vervoer gebeurt alleen nog in groep', zegt Debast.

Het begon met één dader, dat werden er drie, de laatste keer werden er acht tot tien geteld, meestal jonge Noord- of Zwart-Afrikanen, sommigen geen zestien jaar oud. ‘De politie en het gemeentebestuur doen wat ze kunnen,' zegt Debast, ‘er patrouilleren meer agenten en preventiewerkers. Maar dan verplaatst het geweld zich.'

De politie kon een eerste verdachte oppakken maar die werd na verhoor weer vrijgelaten. Hij zou een alibi gehad hebben. Slachtoffers zagen hem de dagen daarop opnieuw actief als dader.

Maandag werden drie verdachten opgepakt, onder wie twee minderjarigen, allen uit Anderlecht. Bij de minderjarigen werd een mes aangetroffen. De meerderjarige werd formeel herkend door de slachtoffers. Vandaag beslist het parket over zijn lot.

Het is opmerkelijk dat de jongste studenten, achttien- en negentienjarigen, geviseerd worden. De oudere en de docenten laten ze met rust. ‘Er is meer aan de hand,' meent Debast, ‘deze feiten passen in de analyse van veel waarnemers. Misdaadbendes creëren in Anderlecht een klimaat van angst om pottenkijkers weg te houden van hun lucratieve, illegale bezigheden.'

Ook de burgemeester van Anderlecht, Gaëtan Van Goidsenhoven (MR), ziet het zo. ‘Alles wat overheid is, is de vijand. Zelfs gemeentearbeiders ervaren intimidaties. Ik hoop dat het gerecht optreedt. Er mag geen straffeloosheid ontstaan. Onze politiemensen doen goed werk, ze willen daar het resultaat van zien.'

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be