Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 januari 2010, 14:02   #1
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard 27 januari: herdenking van de bevrijding van Auschwitz

Vandaag wordt de 65ste verjaardag herdacht van de bevrijding van Auschwitz door Sovjet-troepen.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2010, 14:04   #2
Jozef Ostyn

Standaard

Hoewel Auschwitz slechts één in een reeks van vernietigingskampen was, was het toch veruit het grootste en meest berucht. Bovendien omvatte het ook een zeer uitgebreid complex aan concentratiekampen. In veel opzichten vormde dit kamp een dieptepunt in de menselijke beschaving.
Oud 27 januari 2010, 14:08   #3
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Hoewel Auschwitz slechts één in een reeks van vernietigingskampen was, was het toch veruit het grootste en meest berucht. Bovendien omvatte het ook een zeer uitgebreid complex aan concentratiekampen. In veel opzichten vormde dit kamp een dieptepunt in de menselijke beschaving.
Komt nog niet in de top honderd van grootste gruwelen der mensheid, het is gewoon dichtbij en vrij recent. (Waarmee ik niets wil goedpraten, vooraleer ik hier een storm nazijagers over me krijg.)
Oud 27 januari 2010, 14:12   #4
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Komt nog niet in de top honderd van grootste gruwelen der mensheid, het is gewoon dichtbij en vrij recent. (Waarmee ik niets wil goedpraten, vooraleer ik hier een storm nazijagers over me krijg.)
Ik vind zowel naar omvang (zoveel mensen vermoord op één plaats op zo'n relatief korte tijd) als naar de aard van de daar begane misdaden (massamoord als quasi-industrieel proces) dat dit toch wel een uitzonderlijk dieptepunt was. Mijn bedoeling is niet een soort van rangorde te gaan invoeren. Maar het ging hier wel om meer dan een zoveelste grootscheepse slachtpartij.
Oud 27 januari 2010, 14:25   #5
Alvas
Schepen

Alvas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Maar toen was slavernij nog legaal?
Alvas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be