![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Chili krijgt conservatieve president SANTIAGO - De conservatieve miljardair Sebastian Piñera wordt de nieuwe president van Chili. Hij versloeg zondag de centrumlinkse kandidaat Eduardo Frei in de tweede en beslissende ronde van de presidentsverkiezingen die zondag in het Zuid-Amerikaanse land werden gehouden. Dat blijkt na het tellen van ruim 60 procent van de stemmen.
bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/5...n_Chili__.html Na 20 jaar waait er terug een frisse wind in Chili. Na Honduras en Colombia is Chili het 3de land die kiest voor een rechtse liberaal inplaats van voor een populistisch linkse idioot zoals Chavez. Het is nu enkel wachten totdat Chavez de oorlog gaat verklaren aan Chili... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een frisse wind zoals Pinochet?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als dat is wat de chilenen willen is dat hun zaak. Deze verkiezigen zijn niet te vergelijken met de schijnverkiezingen in Honduras. Voor sommigen telt echter slechts de uitkomst, niet de eerlijkheid van het proces. Nietwaar Europahater?
Wat kunnen de Chilenen verwachten met Piñeda? Een verdieping van de privatizatie van gezondheidzorg en opvoeding, aantasting van de rechten van sindicaten en werknemens, privatizatie van de kopermijnen, meer voordelen voor de grote corporaties en het financieel kapitaal, aantasting van de burgelijke vrijheden, en het einde van de processen tegen een 800-tal medeplichtigen aan de dictatuur van Pinochet. Piñeda bewondert Uribe in Colombia. Ik hoop dat dat niet betekent dat hij niet weet de soevereiniteit van buurlanden te respecteren. De privatizatie van de kopermijnen gaat op korte termijn geld opbrengen, op lange termijn gaat het Chili veel kosten. Ik denk dat ze daar nog spijt van gaan krijgen. We zullen zien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alé; 't is weer tijd aan een andere belangengroep.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Europahater : 18 januari 2010 om 10:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Interessant is dat als Morales wint met +60% de corporatieve pers spreekt over een 'verdeeld land', nu Piñeda wint met 51.61% is er slechts tevredenheid. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 18 januari 2010 om 13:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Lees eens een ander krantje als die rode PRAVDA rotzooi van je. Ook een abonnement op "Solidair" zeker????? Venezuela is nu een tot op de tanden bewapende staat met allerlei Russisch wapentuig. Enkel om het land te verdedigen??? Neen hoor, om op termijn democratisch rechtse regimes in de regio met militair geweld te verwijderen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() Dat maakt dan die duizenden doden, vermisten, gemartelden en gevluchtten goed neem ik aan?
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Bestaat dat dan?? "Links" en "democratie"??? Ga je mond spoelen, NU!
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Europahater : 20 januari 2010 om 11:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wanneer het over de Sovjet-unie onder Stalin gaat, wordt door marxisten toch ook steeds met economische prestaties gezwaaid, zonder het te hebben over de massamoorden en genocides?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een zeer hoogstaande manier van discussiëren, beste Europahater. We kunnen allemaal nog iets leren van uw retorisch vermogen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() Dat moet je met de marxisten regelen, voor mij is een dictatuur een dictatuur, of ze zichzelf nu links of rechts noemt.
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar Chili is wel een redelijk welvarend land in Zuid-Amerika, door het beleid van Pinochet. De vraag is: zijn die doden noodzakelijk voor dat bepaald beleid? Of, iets duidelijker, kan je zo'n beleid ook hebben in een land zonder de terreur die daarmee gepaard ging? Ongetwijfeld dat sommigen hier gaan beweren: 'ja, natuurlijk!' maar daar ben ik niet zo van overtuigd. Maar dat is een andere issue, waar ik niet dieper op in wens te gaan. Iedereen mag daar het zijne over denken.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 20 januari 2010 om 14:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alweer: ge moet niet per se zeggen dat het ondemocratisch was, maar het is nu ook niet dat het een transparant, fair en vrolijk democratisch regime was dat brede steun genoot bij de bevolking. (Zelfs de vakbonden hadden problemen met Allende.) Een iets meer genuanceerde visie van 'links' en van 'rechts' zou daarop eens verfrissend zijn. Persoonlijk weet ik niet of ik het niet meer als democratisch zou beschouwen, maar ik snap wel dat sommigen het geen democratie meer vonden.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is geen pleidooi voor Pinochet, maar van alle periodes in de 20ste eeuw die geklassificeerd staan als dictatuur, denk ik dat Pinochet toch een van de minst slechte was. Ik kan mij niet direct eentje voor de geest halen die geboekt staat als dictatuur, die minder doden op zijn geweten heeft en/of betere economische reële welvaartsstijging.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat militaire vliegtuigen van de VS vanuit Aruba Venezuela overvliegen 'per ongeluk' kan aangetoond worden door datums, uren, gesprekken met de cockpit en dergelijke. Nederland laat zich daar al dan niet gewillig misbruiken om een souverein land te intimideren. Ik lees 'solidair' niet. De Pravda, dat is iets waarop de corporatieve media in Europa meer en meer gelijken tegenwoordig. Bachelet verlaat haar post met meer als 80% populariteit trouwens. Ze laat een gezond land achter dat goede relaties met de buurlanden onderhoudt, op de beschuldigingen van spionage door Peru na. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 20 januari 2010 om 14:38. |
|
![]() |
![]() |