![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Rusland wil asteroïde Apophis van koers afbrengen
Een tijdje geleden was het in het nieuws dat Rusland de asteroide Apophis uit z'n baan wil brengen, zodat de kans kleiner wordt dat die op Aarde terecht gaat komen. Via google.nl kon ik daarover wat berichten vinden via rusland asteroide en via http://www.radio1.nl/contents/11637-...de-bombarderen is er audio te beluisteren, met oa P. Smolders (ruimtevaartdeskundige) en via Will Asteroid hit Earth? Russian scientists get ready to avert collision 0.38m een korte video van RussiaToday. Wil iemand reageren? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoek jij echt zo'n dingen op om 7 uur 's morgens?
![]()
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bof, het is al langer geweten hoe zo iets aan te pakken, het kost alleen tijd en geld.
In de jaren 50 waren er al grootse plannen om zulke "earth defences" te ontwikkelen.
![]() |
#4 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Vanochtend was ik vanaf half vier wakker.
Het bezig zijn met forums werd intussen een serieuze hobby, en 's morgens vroeg kan ik me beter concentreren. (Ook ben ik bezig met een boekje met berichten via forums...) Al eerder had ik berichten gelezen over asteroide Apophis en intussen zag ik wat video's over komeet- of asteroideinslagen, waarbij er wel gezegd wordt: Zoiets is in het verleden vaker gebeurd en het gaat niet om de vraag of het in de toekomst nog een keer gaat gebeuren, maar wanneer. Ik vind het eigenlijk wel wat raar dat er niet meer berichten bestaan om kometen die schade op Aarde kunnen veroorzaken, voortijdig onschadelijk te maken. En die Apophis is dan ook nog eens tamelijk groot. Laatst gewijzigd door ron kreike : 25 januari 2010 om 08:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Oh man, dit is een mooi scenario voor een slechte holywood film. "Hoewel de NASA al lang door had dat de astroïde de komende 3000 jaar geen bedreiging was besloten de Russen toch de baan ervan te veranderen. Nu ligt de steen op ramkoers, we hebben 30 dagen."
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Gelukkig hebben we Bruce Willis nog!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zelf al knikkert dat ding dan bvb gewoon de maan uit elkaar, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Daar moet je dan wel een flinke astroïde voor meebrengen, op zijn minst niveautje Ceres, die een kwart tot een derde (afhankelijk van wat je nog als de astroïdengordel telt) van de massa van de gehele astroïdengordel bevat. Pluto is misschien nog wel een betere gok.
![]() |