![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100223_021
Citaat:
Het is nog niet genoeg dat deze heren ons handenvol belastingsgeld kosten, het is nog niet genoeg dat een flink pak van deze heren de straten onveilig maken telkens (straks dus) ze vrij rondlopen: ze willen onze maatschappij hun grilletjes en willetjes opleggen zelfs terwijl ze in den bak zitten ook? De cipiers hebben schrik dat er opstanden, gijzelingen enz volgen? Het wordt hoog tijd dat het gespuis onder die kerels (dat zijn ze dus wel niet allemaal - iedereen kan eens pech hebben...) een serieus aangepakt worden en schrik krijgen van de cipiers en diegenen die daar de boel organiseren! Deze mentaliteit sluit perfect aan bij de rest dat al lang niet meer klopt in deze maatschappij! Men legt al veel te lang doekjes en watten onder de verkeerde mensen en de brave sukkels die worden aan hun lot overgelaten! Hopelijk volgt er daar weer geen zwerm multicul-en andere maffia-advocaten die daar eens een flinke boterham gaan verdienen met weer krom te trekken wat al een beetje recht was... Krijgen de heren hun zin niet, weer "dwangsommen" invoeren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oei, oei, ze moeten op tijd opstaan, ... en ze mogen ook niet meer naar Familie en thuis kijken, ... en ze moeten kroket uit de muur en microgolf maaltijden vreten, ...
![]() Eigenlijk hebben die gasten nog veel sjans dat ze niet in gevang moeten zitten dat door een prive firma wordt uitgebaat. Zo een hotel naar Turks of Afghaans model, zou hun oogjes pas echt doen opengaan. Ik vraag me af wat die mietjes zouden zeggen als ze eens 3 maand in een trappistenklooster mochten doorbrengen. Of 3 weken meewerken met die gasten die de riolen van Brussel of Antwerpen mogen onderhouden... Dan zouden ze direct weten wat vroeg opstaan is, weinig of geen contact met het daglicht hebben betekend en vooral wat werken is. Den eerste die daar ne cipier gijzeld mogen ze van mij een maand of 6 in eenzame opsluiting steken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hopelijk krijgen ze hun zin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Ik vraag mij wel af welke criteria men heeft gehanteerd om bepaalde gevangenen (gedwongen) over te plaatsen naar Tilburg en anderen niet? Eerst liet men uitschijnen dat alle overplaatstingen op vrijwillige basis gebeurden, maar niets bleek minder waar te zijn. Heeft men hier op willekeurige basis geselecteerd of heeft men verantwoorde, objectieve criteria gebruikt (en welke zouden dit dan zijn)? Ik wil hier zeker niet de verwendheid van onze gevangenen gaan verdedigen en hun dreigementen goedpraten, maar ik hoop niet dat men zomaar '�* la tête du client' bepaald heeft wie moest vertrekken en wie niet. Ik kan mij inbeelden dat het voor een minder mobiele familie niet zo evident is om vanuit ons land naar Tilburg elke week op bezoek te gaan. Maar nogmaals, ik wil de gevangenen nu ook niet weer als weerloze slachtoffers afschilderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou juist de franstaligen naar Tilburg sturen, ... ja mijn slecht karakter, het blijft opspelen.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, behandel mensen als beesten en dan verbazing veinzen als je gebeten wordt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() da's een (in een zichzelfrespecterende rechtsstaat ontoelaatbare) straf voor de (onschuldige) familie, ni echt voor de gevangene.
Laatst gewijzigd door Anna List : 23 februari 2010 om 14:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() O wat is dit leuk om te lezen. Mensen die denken dat de gevangenis leuk hoort te zijn...
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
bovendien blijft het een straf, het is niet de bedoeling dat het daar beter is als in uw eigen zetel. kwestie van eten heb ik er wel wat compassie, mee als ge weet wat die hollanders al in hun restaurants op tafel durven zetten, dan wil ik niet weten, wat ze u daar in den bak voorschotelen. Heb daar ooit eens in een cantinne van de unief gegeten, en ik was content dat er kroket uit de muur was. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als ik daar aankom dan vul ik de eerste rapportbriefjes in. Ik ga in beroep tegen de raadkamer, dus ik moet terug naar Belgie. Ik wil het dossier inkijken, dus ik moet terug naar Belgie. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Teveel tijd, een zeer egocentrische ingesteldheid, een leger aan advocaten en het wonderbaarlijk besef dat je als crimineel meer gehoor krijgt dan als verongelijkte werknemer..dan krijg je dit..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Oei er zijn gasten die denken dat een gevangenis iets is als een jaren 50 vakantie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |