![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Gelieve hier een stuk poëzie te posten dat je/u mooi vindt, liefst in het Nederlands.
(Voor het geestelijke welzijn van iedereen, maar ook een dringend verzoek daar ik een gedichtje zou willen geven aan iemand die het land verlaat en die ik niet meer zal zien.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je alles van je kwijt bent
En verloren hebt, voorgoed, Weet je niet wat te beginnen, Weet je niet meer wat je doet. Ga je 's avonds, na het donker, Maar wanhopig op bezoek, Want alleen is 't niet te dragen, Met die stoel leeg in de hoek. Zondags ga je naar het kerkhof, Staar je op een stomme steen; Door de regen weer naar huis toe - In de kamer weer alleen. Soms dan denk je dat je gek wordt, Schreeuw je het haast uit van pijn; Nee, dat had je nooit geweten: Wat het is alleen te zijn.
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() Afscheid
vredig lig je, het hout knettert, de stilte breekt je laatste adem geeft ons warmte terwijl het buiten sneeuwt herinneringsvlokjes ruisen tegen het raam, vormen een helderwit tapijt waarin jij voor altijd een afdruk achterlaat… |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Oh lol. Zo dramaties is het niet hoor. Het is voor een collega
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() DIE AVOND EN DIE ROZE
‘k Heb menig uur bij u gesleten en genoten, en nooit en heeft een uur met u me een enkle stond verdroten. ‘k Heb menig menig blom voor u gelezen en geschonken, en, lijk een bie, met u, met u, er honing uit gedronken; maar nooit een uur zo lief met u, zo lang zij duren koste, maar nooit een uur zo droef om u, wanneer ik scheiden moste, als de uur wanneer ik dicht bij u, die avond, neergezeten, u spreken hoorde en sprak tot u wat onze zielen weten. Noch nooit een blom zo schoon, van u gezocht, geplukt, gelezen, als die die avond blonk op u, en mocht de mijne wezen! Ofschoon, zo wel voor mij als u, - wie zal dit kwaad genezen? - een uur bij mij, een uur bij u niet lang een uur mag wezen; ofschoon voor mij, ofschoon voor u, zo lief en uitgelezen, die roze, al was ‘t een roos van u, niet lang een roos mocht wezen, toch lang bewaart, dit zeg ik u, ‘t en ware ik ‘t al verloze, mijn hert drie dierbre beelden: u, die avond - en - die roze! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() mooi, berre. Merci. Een beetje te 'heavy' nog voor de toepasselijke toepassing waar ik aan denk, maar joli. Wie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je geloof is je ziel. Maar die ziel ligt je zwaar. Mijn ziel is verloren. Geef me je recept en misschien maak ik het waar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een omstreden gedicht van Neerlands enige echte volksschrijver!
Onze kassiers op de wegen beroofd Aan ouden van dagen op kaarslichte dag Hun beursje met spaargeld ontrukt Onze roomblanke dochters onteerd Waarheen mijn Vaderland O Nederland ontwaak! Gooi al dat zwarte tuig eruit Ons land voor ons Op naar de Blanke Macht!
![]() Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 8 november 2007 om 08:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() euh... tetten!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() 4 Medicijnen, gas & electra
Sluit 's middags heel vroeg de gordijnen, Óók als u op de tiende woont. Zorg dat u zich eens goed verschoont en slik bijtijds uw medicijnen. Pers dan uw daaglijks stukje fruit en blaas met zorg de waakvlam uit. Kruip dan in bed, neurie een lied: het leven is zo eenzaam niet. Denk maar eens goed aan hen die varen of bung'len aan een straatlantaren....! LÉVI WEEMOEDT |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het wijf komkommers plukt
klinkt ze vrolijk en verrukt -Boerken Kevin-
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
![]() en berre, dat gezelle gedicht is heel mooi! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Vreemdeling
|
![]() Liegen ! Sommige mensen kunnen keihard liegen, kijken je aan en staan je te bedriegen. Je wilt het in de eerste instantie niet geloven, totdat ze je van je vertrouwen beroven. Er worden nare en vreemde dingen gezegd, maar die worden anders uitgelegd. Want een leugenaar met een zielig gezicht, dat is waar een ieder met open ogen voor zwicht. Waarom geeft liegen de mensen zo'n kick? terwijl het toch zo vreselijk afschrikt. Liegen moet je niet zomaar doen, dat heeft geen enkele vorm van fatsoen. Het lijkt voor "die" mensen gewoon een sport, totdat hun leugenwereld in een keer instort. Zij worden met hun leugens geconfronteerd, en spelen verontwaardiging en gepikeerd. Wie dat niet kent, weet niet wat te doen, en geeft ze dan onmiddelijk van katoen. Dan komen de tranen met tuiten, en zakdoek en luidruchtig snuiten. Maar stiekum over de zakdoek heen, kijkt in het rond en lacht gemeen. Zo deze ronde is glansrijk gewonnen, en denkt alweer aan nieuwe leugenbronnen. Wie zal het volgend slachtoffer zijn, van deze leugenachtige harlekijn? Maar eens komt het ware gelaat, en staat met al zijn leugens op straat. Wees eindelijk eens eerlijk in je leven, dan zijn er velen die kunnen vergeven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'k Zit aan den drank
God zij dank
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geheelonthouders hebben gelijk
Alleen de drinkers weten waarom (Jack Brel in een interview)