![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
|
![]() *knip*
Er zat ook een kopie bij van een e-mailverkeer tussen de advocaat en de webmaster Dhr. Serpieters, die in naam van politics.be mijn bijdrage heeft verwijderd, onder druk van dreigende taal, maar niet van enig gerechtelijk vonnis. Het feit dat u mijn berichten verwijdert hebt, wekt de indruk dat ik inderdaad smaad pleegde, terwijl ik alleen maar de waarheid zegde. *knip* |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het forum dient daar gewoon niet voor.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#3 |
Burger
|
![]() Waarom zou ik niet mogen een bericht schrijven over een wantoestand die ik heb meegemaakt? Ik was ook al zes jaar lid van het forum op het ogenblik dat ik het schreef. Ook ga ik ervan uit dat ik niet de enige ben die dit meemaakt en mijn bericht was ook in eerste instantie een oproep aan mensen om met dergelijke verhalen naar buiten te komen.
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hij bedoelt wellicht laster en eerroof: "Het Strafwetboek (artikel 443-453) spreekt van aanranding van de eer of de goede naam van personen. In de praktijk wordt meestal gesproken over laster en eerroof. Iemand wordt kwaadwillig een feit ten laste gelegd, dat zijn eer kan krenken of hem aan de openbare verachting kan blootstellen. Dat is laster als het bewijs niet geleverd wordt; dat is eerroof wanneer de wet dit bewijs niet toelaat. De maximumstraf is een jaar als dat publiek gebeurt, dat wil zeggen door geschriften of in het bijzijn van anderen. De straf is maximaal zes maanden voor een geschreven lasterlijke aangifte bij de overheid. Een niet publieke belediging is niet strafbaar, tenzij aan publieke functionarissen. Kwaadwillige ruchtbaarmaking van bewezen feiten kan dan weer wel gestraft worden, tot maximum twee maanden. Laster, eerroof en kwaadwillige ruchtbaarmaking zijn klachtmisdrijven, dat wil zeggen dat zij alleen vervolgd worden na een klacht van de benadeelde." Maar het forum dient inderdaad niet voor persoonlijke afrekeningen tussen mensen. |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() dat is waar persoonlijke afrekeningen horen hier niet thuis. Natuurlijk is het wel zijn recht om ons te waarschuwen dat een bepaald iemand ons erin zou kunnen luizen.
|
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Daar bestaan andere kanalen voor: economische inspectie, Test Aankoop ... zelfs bij de "dader" zelf daarmee dreigen kan helpen. Ik kan me voorstellen dat de eigenaars/beheerders van deze site niet het risico willen lopen een medium voor persoonlijke afrekeningen te worden. Het begint met het - misschien terechte - verhaal van watje en volgende week zit de uitbater van taverne De Kroon hier verhalen op te dissen dat hij de schijterij heeft gekregen na het consumeren van de wok scampi bij taverne Torenhof. Ad infinitum ...
|
![]() |
![]() |
#8 |
Burger
|
![]() Bedankt voor de uitleg over laster en dergelijke. De waarheid vertellen is geen laster. Ik heb zeker ook geen sensationele details hierover naar voor gebracht. Indien het zou gaan om een afrekening had ik dat best kunnen doen, nog altijd zonder een woord te liegen.
Daarnaast ben ik blij dat Inno ook een zeker nut ziet in het openbaar maken van dit soort zaken. We zijn allemaal een klein beetje journalist op een forum. |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
#11 |
Burger
|
![]() @bgf234 : wij moeten niet iedereen over dezelfde kam scheren. En het is ook niet enkel met pro-deo advocaten dat er zich wantoestanden kunnen voordoen. Maar wat ga je doen als eenvoudige burger? Ook dit is een maatschappelijk probleem dat aandacht verdient.
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Er zijn er hier genoeg op forum die smaad plegen van het soort dat nooit de waarheid te benadert.
Die mogen voor mijn part wél gecensureerd worden. Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 6 februari 2010 om 14:39. |
|
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() mis
Laatst gewijzigd door eno2 : 6 februari 2010 om 14:44. |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Ik zie deze draad ook nog verdwijnen gezien er opnieuw sprake kan zijn van laster en eerroof.
(nee, ik ga niet quoten waar ik het over heb, anders overtreed ik de forumregels)
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verwijder deze draad alleen al voor het goed voor de OP.
|
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Wat betreft uw vraag omtrent vrije meningsuiting kan ik u verwijzen naar ons forumreglement die alle beperkingen oplijst aangaande de vrijheid van meningsuiting.
Wat uw specifiek geval betreft ben ik inderdaad overgegaan tot het verwijderen van de betreffende berichten omdat wij niet in de positie verkeren om na te gaan wat er van uw verhaal klopt. Over de grond van de zaak laat ik me dus helemaal niet uit en Politics.be als organisatie ook niet. Bij deze verzoek ik u ook hier geen verdere berichten aan te wijden tenzij u wenst dat ik u de toegang tot het forum ontzeg. |
![]() |