Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 februari 2010, 08:03   #1
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard En nu komt de kat op de groene koord ....

De meeste Waalse beheerders van elektriciteitsnetwerken vragen sinds oktober betaling aan mensen en bedrijven die veel zelfopgewekte stroom aan het stroomnet leveren. Particulieren met een paar zonnepanelen kunnen hun stroom nog gratis leveren (de stroommeter telt dan gewoon terug) maar niet zeker is of dat zo blijft. Het Waals Gewest onderzoekt de zaak, meldt Le Soir. Toen de Waalse overheid allerlei stimulansen bedacht om zelf stroom te gaan opwekken, is de stroomnetbeheerders niet verboden om geld te gaan vragen voor het gebruik van hun stroomnet.

U hebt toch al zonnepanelen, neem ik aan ?
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2010, 08:35   #2
born2bewild
Banneling

Standaard

wij zien het probleem niet

Laatst gewijzigd door born2bewild : 6 februari 2010 om 08:37.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2010, 08:43   #3
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het zat er aan te komen.....

Elektriciteitsklanten betalen,via hun elektriciteitsfaktuur,mee voor het uitbaten van het distributienet.

Ook elektriciteitsproducenten moeten mee betalen...rechtstreeks of onrechtstreeks...

....dat geldt dus evengoed voor die lieve kleine zonne-energie-producentjes,het kan niet dat zij "gratis" kunnen meerijden op de schouders van anderen die wel de volle pot mogen betalen......

En nee,die rotzooi komt niet op het dak zolang ik syndicus ben van ons appartementsblok..Als onze VME dit zou doordrukken dien ik prompt mijn ontslag in.....de eerste grote storm (waar ook Belgie eens in de twintig jaar mee te maken heeft) zal de rest wel de ogen openen....

Laatst gewijzigd door kelt : 6 februari 2010 om 08:46.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2010, 09:22   #4
grievous
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het zat er aan te komen.....

Elektriciteitsklanten betalen,via hun elektriciteitsfaktuur,mee voor het uitbaten van het distributienet.

Ook elektriciteitsproducenten moeten mee betalen...rechtstreeks of onrechtstreeks...

....dat geldt dus evengoed voor die lieve kleine zonne-energie-producentjes,het kan niet dat zij "gratis" kunnen meerijden op de schouders van anderen die wel de volle pot mogen betalen......

En nee,die rotzooi komt niet op het dak zolang ik syndicus ben van ons appartementsblok..Als onze VME dit zou doordrukken dien ik prompt mijn ontslag in.....de eerste grote storm (waar ook Belgie eens in de twintig jaar mee te maken heeft) zal de rest wel de ogen openen....

De typische rechtsconservatieve afkeer van hernieuwbare energie.
Er zijn gegronde redenen om productie van alternatieve energie stevig te stimuleren.Hoe meer zonnepanelen en hoe meer windmolens,hoe beter.
Eigenlijk zouden ze u als syndicus moeten buitengooien voor dergelijke onzin.Grote bedrijven plaarsen volop zonnepanelen op hun daken.Hebben mee'r verstand als een fanatieke reactionnair zoals gij.
De evolutie naar meer en meer hernieuwbare energie zult gij niet tegenhouden.Ge zult ze willens nillens ondergaan.
grievous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2010, 13:54   #5
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Eens per week kom ik in de buurt van 12 windmolens. Vaak staan die rustig subsidie te vermalen, maar altijd zijn er wel minimaal twee die het niet doen omdat er iets mee is.
De Shell stapt uit de windmolens. Kwade tongen beweren: omdat er geen vaste langdurige (vele jaren) toezeggingen zijn van de overheid wat betreft de subsidie op geleverd vermogen (nu 6 ct/kWh).
Citaat:
Shell stapt uit, NUON zelfstandig verder
'Wij waren op de hoogte van de plannen van Shell om de investeringen in windenergie op een lager pitje te zetten. Onlangs is duidelijk geworden dat ze hier niet mee doorgaan', aldus een woordvoerder van Nuon. Hoe de bouw van het windturbinepark nu gefinancierd moet worden, daar kan de woordvoerder nog niets over zeggen.

Nuon verwacht op korte termijn een vergunning van Rijkswaterstaat te krijgen voor de bouw van het. 'Vervolgens wachten we op de toekenning van subsidie', zegt de woordvoerder. Het ministerie van Economische Zaken komt binnenkort met details waaraan bedrijven die in aanmerking komen voor deze subsidie aan moeten voldoen.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2010, 14:44   #6
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

is maar normaal ook.... die infrastructuur is niet gratis, als men stroom "verkoopt" aan het net, dan moet men ook bijdragen tot de kosten van dat net.

Anders moet men maar batterijen opladen met die extra stroom, en gaan verkopen op de markt (mja, dan betaal je ook... Maar dat is dan weer anders zeker )

Laatst gewijzigd door Raven : 6 februari 2010 om 14:45.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be