Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 januari 2010, 21:06   #1
respublica
Minister

Standaard De Croo draait nogmaals door

Ik heb al eerder een topic geopend over vergelijkbare uitspraken van de nieuwe VLD-voorzitter. Ik dacht dat hij wel zou zijn bijgedraaid, maar nee, hij meent het dus echt. De Vlaamse regering doet niets en het federale niveau bruist van energie, volgens deze man.

Bekijkt u dit filmpje eens:
http://www.deredactie.be/permalink/1.702590

Een greep uit zijn uitspraken:
Citaat:
De Vlaamse regering zonder liberalen schuift alles voor zich uit.
Gelukkig waait door het federale niveau de wind van verandering.
Citaat:
Wij zijn een partij van verandering.
Nog niet veel van gemerkt.
Citaat:
Bij het woord rustige vastheid beginnen we ons ongemakkelijk te voelen.
Die uitspraak komt van Herman van Rompuy, een premier die jullie steunden? De VLD geeft af op zijn eigen regering!
Citaat:
De Vlaamse regering verhoogt de belastingen.
Door de jobkorting af te schaffen? Meen je dat nu?

Ik heb in geen tijden zo'n onwerkelijke uitspraken gehoord. CD&V probeert de stilstand op het federale niveau nog te verbloemen door te wijzen op haar verantwoordelijkheidsbesef en dergelijke. De Croo ontkent gewoon de werkelijkheid.

Laatst gewijzigd door respublica : 25 januari 2010 om 21:09.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2010, 21:24   #2
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wel, volgens de spa is het dan juist omgekeerd. Daar bruist de vlaamse regering van energie, en doet de federale regering niets.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2010, 21:40   #3
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

To BE or not to BE, voil�* la question
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2010, 21:47   #4
Another Jack
Banneling

Standaard

Zijn pleidooi voor een volwaardig zelfstandigenpensioen doen mij terugdenken aan de oude PVV.
De kruideniersmentaliteit en het vissen naar weggelopen zelfstandigen halen het van echte vernieuwende ideeën waar de rest van de bevolking ook wat aan heeft, wat een gemiste kans ...
Wat een gemaakte indruk ook.

Ik was dan ook voorstander van Marino Keulen als voorzitter.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2010, 22:23   #5
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Wel, volgens de spa is het dan juist omgekeerd. Daar bruist de vlaamse regering van energie, en doet de federale regering niets.
Da's al 10 keer dichter bij de realiteit. Vlaanderen maakt besparingen (iets dat liberalen zouden moeten TOEJUICHEN) door te besparen op haar eigen regeringswerking. Ondertussen groeien op federale ministeries met liberale ministers de personeelsaantallen ambtenaren het meest van al. Absurd land is dit.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2010, 22:25   #6
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Als zelfstandigen eens beginnen met volwaardige bijdragen te betalen heb ik daar geen enkel probleem bij. Probleem de laatste jaren is echter dat de sociale rechten van zelfstandigen systematisch worden uitgebreid (waar ik as such geen probleem mee heb) maar dat er aan inkomenskant niets wordt gedaan, integendeel zelfs.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2010, 23:01   #7
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Da's al 10 keer dichter bij de realiteit. Vlaanderen maakt besparingen (iets dat liberalen zouden moeten TOEJUICHEN) door te besparen op haar eigen regeringswerking. Ondertussen groeien op federale ministeries met liberale ministers de personeelsaantallen ambtenaren het meest van al. Absurd land is dit.
Wat de besparingen betreft, toch eens het verloop van het aantal ambtenaren nagaan.
Het (praktisch) afschaffen van een belastingsbonus voor lage verdieners, kan ik nu toch geen besparing noemen.
Ook het trachtten buiten budget te houden van lange wapper zaliger, is ook een truuk, de federale regering waardig, evenals de "sell and rent back", en evenals de lijken die uit de kast tuimelen, bij wisselen van de begrotingsminister.
Zoook heb ik bij de 500000000 euro mogelijke steun aan opel vraagtekens. Is men hier niet bezig dezelfde fout te maken die de federale regering een paar decennia geleden gemaakt heeft, namelijk het subsidieren van verlieslatende industrie (wat mi alleen kan, als dit gepaard gaat met ne hoop andere wijzigingen, wat ik betwijfel).
Maw het is niet omdat ze iets beter zijn dan de federale regering, dat ze goed zijn.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2010, 10:40   #8
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Een mooie toespraak……………………………… als je niet kritisch bent.
• Laten we maar denken aan het uitsluieren van een oplossing voor de nachtvluchten van Zaventem.  Dhl was mogelijk sowieso van plan om naar Duitsland te vertrekken maar dit zal zeker het besluit in de hand gewerkt hebben.
• Het oprichten van provinciale kieskringen. Voor mij geen probleem. Maar dan een volledige oplossing. Het probleem BHV moest voor de invoering van de provinciale kieskringen opgelost worden.
• Hieruit volgt dat het vraagstuk BHV moest opgelost worden. Dat is door de almachtige eerste minister (Den Guy) naar de volgende regering doorgeschoven.
• Hoe zit het met de begroting op Vlaams gebied? De beste minister van begroting (Van Mechelen) die steeds een “begroting in evenwicht” (en tijdens de verkiezingen daar op prat ging) had die toch niet zo in evenwicht was.
Maar ja. Volgens De Croo Junior gaat alles beter met de OpenVLD in de regering.
Ik ben er trouwens zeker van dat er nog wel lijken uit de kast zullen vallen die er door de liberalen erin gestopt zijn. (En dan nog de zaken die ik vergeten ben.

Laatst gewijzigd door Den Bal : 30 januari 2010 om 10:41.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2010, 10:42   #9
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb al eerder een topic geopend over vergelijkbare uitspraken van de nieuwe VLD-voorzitter. Ik dacht dat hij wel zou zijn bijgedraaid, maar nee, hij meent het dus echt. De Vlaamse regering doet niets en het federale niveau bruist van energie, volgens deze man.

Bekijkt u dit filmpje eens:
http://www.deredactie.be/permalink/1.702590

Een greep uit zijn uitspraken:

Gelukkig waait door het federale niveau de wind van verandering.

Nog niet veel van gemerkt.

Die uitspraak komt van Herman van Rompuy, een premier die jullie steunden? De VLD geeft af op zijn eigen regering!

Door de jobkorting af te schaffen? Meen je dat nu?

Ik heb in geen tijden zo'n onwerkelijke uitspraken gehoord. CD&V probeert de stilstand op het federale niveau nog te verbloemen door te wijzen op haar verantwoordelijkheidsbesef en dergelijke. De Croo ontkent gewoon de werkelijkheid.
Spa vertelt ook zo'ne zever hoor Laten we zeggen dat is wat marketingterminologie, en de rest is de inhoud in wetteksten of op beleidsniveau waar ze sturen
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2010, 10:52   #10
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Als zelfstandigen eens beginnen met volwaardige bijdragen te betalen heb ik daar geen enkel probleem bij. Probleem de laatste jaren is echter dat de sociale rechten van zelfstandigen systematisch worden uitgebreid (waar ik as such geen probleem mee heb) maar dat er aan inkomenskant niets wordt gedaan, integendeel zelfs.
Wat jij doet is alle zelfstandigen over de zelfde kam scheren.
Nog iets, zonder zelfstandigen geen tewerkstelling. Overheidstewerkstelling natuurlijk nog wel maar blijft niet betaalbaar.
winnezele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2010, 11:09   #11
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Zijt content dat er nog zelfstandigen willen zijn of uw apenland zat dieper dan diep.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2010, 11:12   #12
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Bal Bekijk bericht
Een mooie toespraak……………………………… als je niet kritisch bent.
• Laten we maar denken aan het uitsluieren van een oplossing voor de nachtvluchten van Zaventem.  Dhl was mogelijk sowieso van plan om naar Duitsland te vertrekken maar dit zal zeker het besluit in de hand gewerkt hebben.
• Het oprichten van provinciale kieskringen. Voor mij geen probleem. Maar dan een volledige oplossing. Het probleem BHV moest voor de invoering van de provinciale kieskringen opgelost worden.
• Hieruit volgt dat het vraagstuk BHV moest opgelost worden. Dat is door de almachtige eerste minister (Den Guy) naar de volgende regering doorgeschoven.
• Hoe zit het met de begroting op Vlaams gebied? De beste minister van begroting (Van Mechelen) die steeds een “begroting in evenwicht” (en tijdens de verkiezingen daar op prat ging) had die toch niet zo in evenwicht was.
Maar ja. Volgens De Croo Junior gaat alles beter met de OpenVLD in de regering.
Ik ben er trouwens zeker van dat er nog wel lijken uit de kast zullen vallen die er door de liberalen erin gestopt zijn. (En dan nog de zaken die ik vergeten ben.
Ach waarom die hete patat altijd doorschuiven naar elkaar ? Kijk vooral naar de huidige regering en hoe ze omgaat met besparingen ? Ze durft nauwelijks te saneren.
Oud 30 januari 2010, 11:13   #13
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door winnezele Bekijk bericht
Wat jij doet is alle zelfstandigen over de zelfde kam scheren.
Nog iets, zonder zelfstandigen geen tewerkstelling. Overheidstewerkstelling natuurlijk nog wel maar blijft niet betaalbaar.
Winnezele, die begroting is wel in evenwicht hé !
Als er één solidariteit moet ontstaan is het van de overheidsambtenaar met de privé tewerkgestelde. Daar zit de grootste discriminatie.

het zelfstandigenstatuut is trouwens het beste statuut om 'sociale zekerheid - lasten op arbeid' te omzeilen, omdat die mensen niet gebonden zijn aan 40uren week en niet gebonden zijn aan de sociale lastenop arbeid.

Dus die combinatie maakt precies dat er nog werk is, maar het is onthutsend vast te stellen dat het beroep in aantallen zo sterk achteruitgaat, en dat is precies het gevolg van gebrek aan sociale voordelen die niet meer opwegen versus de voordelen van te werken voor grote groepen of via vennootschappen.

Dus op termijn is dat statuut met uitsterven bedreigd, terwijl het precies een statuut zou moeten zijn die de kiem kan vormen van nieuwe bedrijven en die moet gekoesterd worden

Laatst gewijzigd door brother paul : 30 januari 2010 om 11:20.
Oud 30 januari 2010, 11:33   #14
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Heb je de kritiek van de peuk gisteren niet gehoord die beweerde dat de Vl. regering veel te geld over de balk smeet? De OESO was een paar jaar geleden al tot dat besluit gekomen. Volgens deze organisatie werd er zowel op federaal als op regionaal vlak meer dan 30% van het budget verspilt. Wat wel in het voordeel van de Vlaamse regering past is dat zij in tegenstelling tot het federale wel over de over de nodige fondsen beschikt om mee te kunnen smossen.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2010, 11:35   #15
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Zijt content dat er nog zelfstandigen willen zijn of uw apenland zat dieper dan diep.
²
Oud 30 januari 2010, 11:37   #16
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Alsof de maatschappij winst doet aan zelfstandigen...

De maatschappij wordt leeggezogen door de zelfstandigen!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2010, 13:01   #17
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

dit geloof je zelf niet
Oud 30 januari 2010, 13:17   #18
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je hebt toch wel een verkeerd beeld over hoe de economie werkt ?

De zelfstandigen floreren in alle beroepen waar hetzelfde doen via bedrijven en 'arbeiders-bedienden' de zaak als het ware failliet zou draaien.
Stel dat alle cafés,beenhouwerijen,kappers,beautycentra,winkels ,dokters,advokaten,boekhouders, apotheken, bloemisten, gazettewinkels,restaurants, onder sociale zekerheid zouden vallen wat zouden de gevoglen zijn ?
1° al die producten en diensten zouden duurder worden.
2° al die diensten zouden dus met 21% btw + 40% sociale zekerheid of 60% belast worden, waar ze nu met 21% btw belast worden. Of een serieuze impact op de begroting, maar ook een serieuze knauw in onze consumptie van die diensten...
3° Openingsuren moet je versmallen naar 40uur, of moet altijd in tweeploegenstelsel werken...

Dus om samen te vatten: vergeet ook maar één ogenblik dat er hier eenvoordeel voor de maatschappij zou ontstaan. Het is precies een 'verborgen kracht' van belgie, dat er een hele groep mensen is die niet gebonden is aan al die arbeidsregels die de economie kan rechthuden
Oud 30 januari 2010, 18:12   #19
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Yep...het zijn de ambtenaren die dit land rijk maken...
Het zijn de ondernemers die het land arm maken..

Het is trouwens de zon die voor de vrieskou zorgt en de regen die alles uitdroogt....
Oud 30 januari 2010, 18:34   #20
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Je hebt toch wel een verkeerd beeld over hoe de economie werkt ?

De zelfstandigen floreren in alle beroepen waar hetzelfde doen via bedrijven en 'arbeiders-bedienden' de zaak als het ware failliet zou draaien.
Stel dat alle cafés,beenhouwerijen,kappers,beautycentra,winkels ,dokters,advokaten,boekhouders, apotheken, bloemisten, gazettewinkels,restaurants, onder sociale zekerheid zouden vallen wat zouden de gevoglen zijn ?
1° al die producten en diensten zouden duurder worden.
2° al die diensten zouden dus met 21% btw + 40% sociale zekerheid of 60% belast worden, waar ze nu met 21% btw belast worden. Of een serieuze impact op de begroting, maar ook een serieuze knauw in onze consumptie van die diensten...
3° Openingsuren moet je versmallen naar 40uur, of moet altijd in tweeploegenstelsel werken...

Dus om samen te vatten: vergeet ook maar één ogenblik dat er hier eenvoordeel voor de maatschappij zou ontstaan. Het is precies een 'verborgen kracht' van belgie, dat er een hele groep mensen is die niet gebonden is aan al die arbeidsregels die de economie kan rechthuden
Broederlein Paul, stop daar eens mee! Al wat je daar opnoemt werkt 75% in het zwart.

Als de zelfstandigen belasting zouden betalen op wat ze echt verdienen dan wist de staat met het geld genen blijf.

En dan hebben we het nog niet over de studiebeurzen enzo.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be