![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||||
Minister
|
![]() Ik heb al eerder een topic geopend over vergelijkbare uitspraken van de nieuwe VLD-voorzitter. Ik dacht dat hij wel zou zijn bijgedraaid, maar nee, hij meent het dus echt. De Vlaamse regering doet niets en het federale niveau bruist van energie, volgens deze man.
Bekijkt u dit filmpje eens: http://www.deredactie.be/permalink/1.702590 Een greep uit zijn uitspraken: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik heb in geen tijden zo'n onwerkelijke uitspraken gehoord. CD&V probeert de stilstand op het federale niveau nog te verbloemen door te wijzen op haar verantwoordelijkheidsbesef en dergelijke. De Croo ontkent gewoon de werkelijkheid. Laatst gewijzigd door respublica : 25 januari 2010 om 21:09. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, volgens de spa is het dan juist omgekeerd. Daar bruist de vlaamse regering van energie, en doet de federale regering niets.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() To BE or not to BE, voil�* la question
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Zijn pleidooi voor een volwaardig zelfstandigenpensioen doen mij terugdenken aan de oude PVV.
De kruideniersmentaliteit en het vissen naar weggelopen zelfstandigen halen het van echte vernieuwende ideeën waar de rest van de bevolking ook wat aan heeft, wat een gemiste kans ... Wat een gemaakte indruk ook. Ik was dan ook voorstander van Marino Keulen als voorzitter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Da's al 10 keer dichter bij de realiteit. Vlaanderen maakt besparingen (iets dat liberalen zouden moeten TOEJUICHEN) door te besparen op haar eigen regeringswerking. Ondertussen groeien op federale ministeries met liberale ministers de personeelsaantallen ambtenaren het meest van al. Absurd land is dit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als zelfstandigen eens beginnen met volwaardige bijdragen te betalen heb ik daar geen enkel probleem bij. Probleem de laatste jaren is echter dat de sociale rechten van zelfstandigen systematisch worden uitgebreid (waar ik as such geen probleem mee heb) maar dat er aan inkomenskant niets wordt gedaan, integendeel zelfs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het (praktisch) afschaffen van een belastingsbonus voor lage verdieners, kan ik nu toch geen besparing noemen. Ook het trachtten buiten budget te houden van lange wapper zaliger, is ook een truuk, de federale regering waardig, evenals de "sell and rent back", en evenals de lijken die uit de kast tuimelen, bij wisselen van de begrotingsminister. Zoook heb ik bij de 500000000 euro mogelijke steun aan opel vraagtekens. Is men hier niet bezig dezelfde fout te maken die de federale regering een paar decennia geleden gemaakt heeft, namelijk het subsidieren van verlieslatende industrie (wat mi alleen kan, als dit gepaard gaat met ne hoop andere wijzigingen, wat ik betwijfel). Maw het is niet omdat ze iets beter zijn dan de federale regering, dat ze goed zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() Een mooie toespraak……………………………… als je niet kritisch bent.
• Laten we maar denken aan het uitsluieren van een oplossing voor de nachtvluchten van Zaventem. Dhl was mogelijk sowieso van plan om naar Duitsland te vertrekken maar dit zal zeker het besluit in de hand gewerkt hebben. • Het oprichten van provinciale kieskringen. Voor mij geen probleem. Maar dan een volledige oplossing. Het probleem BHV moest voor de invoering van de provinciale kieskringen opgelost worden. • Hieruit volgt dat het vraagstuk BHV moest opgelost worden. Dat is door de almachtige eerste minister (Den Guy) naar de volgende regering doorgeschoven. • Hoe zit het met de begroting op Vlaams gebied? De beste minister van begroting (Van Mechelen) die steeds een “begroting in evenwicht” (en tijdens de verkiezingen daar op prat ging) had die toch niet zo in evenwicht was. Maar ja. Volgens De Croo Junior gaat alles beter met de OpenVLD in de regering. Ik ben er trouwens zeker van dat er nog wel lijken uit de kast zullen vallen die er door de liberalen erin gestopt zijn. (En dan nog de zaken die ik vergeten ben. Laatst gewijzigd door Den Bal : 30 januari 2010 om 10:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Nog iets, zonder zelfstandigen geen tewerkstelling. Overheidstewerkstelling natuurlijk nog wel maar blijft niet betaalbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er één solidariteit moet ontstaan is het van de overheidsambtenaar met de privé tewerkgestelde. Daar zit de grootste discriminatie. het zelfstandigenstatuut is trouwens het beste statuut om 'sociale zekerheid - lasten op arbeid' te omzeilen, omdat die mensen niet gebonden zijn aan 40uren week en niet gebonden zijn aan de sociale lastenop arbeid. Dus die combinatie maakt precies dat er nog werk is, maar het is onthutsend vast te stellen dat het beroep in aantallen zo sterk achteruitgaat, en dat is precies het gevolg van gebrek aan sociale voordelen die niet meer opwegen versus de voordelen van te werken voor grote groepen of via vennootschappen. Dus op termijn is dat statuut met uitsterven bedreigd, terwijl het precies een statuut zou moeten zijn die de kiem kan vormen van nieuwe bedrijven en die moet gekoesterd worden
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 30 januari 2010 om 11:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De zelfstandigen floreren in alle beroepen waar hetzelfde doen via bedrijven en 'arbeiders-bedienden' de zaak als het ware failliet zou draaien. Stel dat alle cafés,beenhouwerijen,kappers,beautycentra,winkels ,dokters,advokaten,boekhouders, apotheken, bloemisten, gazettewinkels,restaurants, onder sociale zekerheid zouden vallen wat zouden de gevoglen zijn ? 1° al die producten en diensten zouden duurder worden. 2° al die diensten zouden dus met 21% btw + 40% sociale zekerheid of 60% belast worden, waar ze nu met 21% btw belast worden. Of een serieuze impact op de begroting, maar ook een serieuze knauw in onze consumptie van die diensten... 3° Openingsuren moet je versmallen naar 40uur, of moet altijd in tweeploegenstelsel werken... Dus om samen te vatten: vergeet ook maar één ogenblik dat er hier eenvoordeel voor de maatschappij zou ontstaan. Het is precies een 'verborgen kracht' van belgie, dat er een hele groep mensen is die niet gebonden is aan al die arbeidsregels die de economie kan rechthuden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Yep...het zijn de ambtenaren die dit land rijk maken... ![]() Het zijn de ondernemers die het land arm maken.. ![]() Het is trouwens de zon die voor de vrieskou zorgt en de regen die alles uitdroogt....
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de zelfstandigen belasting zouden betalen op wat ze echt verdienen dan wist de staat met het geld genen blijf. En dan hebben we het nog niet over de studiebeurzen enzo. |
|
![]() |
![]() |