Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 januari 2010, 14:11   #1
Vlaamse Patriot
Lokaal Raadslid

Vlaamse Patriot's schermafbeelding

Standaard Total tolerance in Anderlecht

BRUSSEL IS METROPOOL, GEEN VERZAMELING GEMEENTEN — LUCKAS VANDER TAELEN legt uit waarom de leerlingen van een technische school in Anderlecht wegvluchten. En vraagt aan de Brusselse politici om nu eindelijk eens iets te doen.

Het Institut Supérieur Industriel de Bruxelles, kortweg Isib, is een technische school die twee vestigingen heeft, in Anderlecht en in Schaarbeek. Nu heeft de directie besloten om de site aan de Anderlechtse rue des Goujons te verlaten en alle lessen te geven in de Koningstraat. Dat is absoluut niet prettig voor de leerlingen, zei directeur Debast gisteren in Le Soir: ‘Er zijn niet genoeg stoelen, de leerlingen moeten op de radiatoren zitten en we moeten labo's omvormen tot klaslokalen. Maar we hebben geen keuze.'

De directie is tot die drastische beslissing overgegaan omdat sinds enige maanden de leerlingen tussen het Zuidstation en de school systematisch afgedreigd worden door jeugdbendes. Ze krijgen een mes op de keel en moeten hun gsm en hun portefeuille afgeven. Dat gebeurt al weken lang, elke dag. De politie is op de hoogte, er zijn klachten over 25 gevallen van agressie ingediend, maar tot meer dan één aanhouding is het nog niet gekomen. De arrestant werd meteen weer vrijgelaten en viel een dag later opnieuw studenten lastig. Sinds kort is er ook een tweede, nog gewelddadiger bende actief, en ook die heeft het volgens de directie ‘op studenten van Europese origine' gemunt. De maat is vol voor de school en naar Anderlecht komen de leerlingen nog maar één keer per week, voor praktijkvakken. Dan gebeuren de verplaatsingen om veiligheidsredenen in groep.

In dezelfde buurt zijn de afgelopen weken ook enkele verkrachtingen gebeurd door jeugdbendes, die ook niet door de politie zijn vervolgd. De Anderlechtse burgemeester Gaëtan Van Goidsenhoven (MR) erkent het probleem, maar hij beweert er niets te kunnen aan doen, omdat zijn agenten teveel administratief werk hebben, het verkeer rond het voetbalstadion regelen of gevangenen moeten vervoeren.

Diezelfde burgemeester hield kort geleden met zijn achttien Brusselse collega's een opmerkelijk pleidooi tegen de oprichting van één politiezone voor het Brusselse Gewest. Binnen deze eerbiedwaardige ‘Conferentie van de Brusselse Burgemeesters' wordt er zelfs gepleit voor een terugkeer naar negentien gemeentelijke korpsen. Net voor Nieuwjaar had de Brusselse minister-president al gemeld dat er bij de ‘interne staatshervorming' van het Brussels Gewest zeker geen revolutionaire veranderingen moesten verwacht worden. En dezelfde Charles Picqué zwaaide een paar dagen geleden triomfantelijk met een universitaire studie waaruit volgens hem bleek dat de negentien gemeentediensten het niet slechter doen dan hun collega's in de rest van het land. Dat is een terechte pluim voor de hard werkende gemeentelijke diensten, maar het doet niets af aan de bedenking dat Brussel niet langer een verzameling is van gemeenten, maar een metropool met problemen die de gemeenten overstijgen en die een grootstedelijke aanpak nodig hebben. De problematische wijk rond het Zuidstation grenst aan maar liefst vijf gemeenten en drie politiezones.

Maar dat chaotisch kluwen lijkt de partij van de burgemeester van Anderlecht niet te deren: de MR blijft net als de PS om overduidelijke electorale redenen gekant tegen een sterk Gewest en heeft het liever over de uitbreiding van Brussel. Om er nog een aantal gemeentelijke baronieën bij te nemen.

Hoelang nog gaan de Franstalige Brusselse politici zich blijven opsluiten in hun kortzichtig communalisme? Hun liefde voor de gemeentelijke autonomie begint op kortzichtigheid of zelfs blindheid te lijken. Delen van Brussel worden meer en meer no-gozones, een soort Bronx waar het gezag van gemeente en politie langzaam maar zeker afgebrokkeld is. In New York is er een einde gemaakt aan de almacht van gewelddadige bendes door een politiek van ‘zero tolerance'. In Brussel worden bij dat begrip nog steeds veel weldenkende wenkbrauwen gefronst. Maar als het zelfs niet meer mogelijk is de veiligheid van schoolgaande jeugd te garanderen, is er in Brussel een absoluut dieptepunt bereikt: een situatie van ‘total tolerance', waarbij alles lijkt te kunnen en te mogen. Politici bij wie de beslissing van het Isib geen alarmbel doet rinkelen, kan men beginnen te verdenken van onbekwaamheid, onverschilligheid en schuldig verzuim.

LUCKAS VANDER TAELENWie? Senator en Vlaams parlementslid voor Groen! Wat? De beslissing van de schooldirectie moet een alarm doen afgaan. Waarom? Brusselse no-gozones kunnen niet getolereerd worden.

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=QO2LFI8K

Dit is ONS land.
Vlaamse Patriot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 14:17   #2
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Inderdaad, zojuist de reportage over dat schandalig gedoe op het tv-journaal kunnen volgen...
Gewoon onvoorstelbaar: men laat dat ingevoerd krapuul gewoon zijn gangetje gaan?
De multiculzeikerds van dienst hebben geen tijd om er zich mee bezig te houden, ze hebben teveel werk aan het voetbalstadion enz enz
Dat ze wat para's in die buurten laten patrouilleren, geweer in de aanslag!
Je zou uiteindelijk voor ratten nog meer respect hebben!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 14:18   #3
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

vuile racist die Vandertaelen...
Wat voert het CGKR eigenlijk uit?

Laatst gewijzigd door Fieseler : 28 januari 2010 om 14:19.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 14:19   #4
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Inderdaad, zojuist de reportage over dat schandalig gedoe op het tv-journaal kunnen volgen...
Gewoon onvoorstelbaar: men laat dat ingevoerd krapuul gewoon zijn gangetje gaan?
De multiculzeikerds van dienst hebben geen tijd om er zich mee bezig te houden, ze hebben teveel werk aan het voetbalstadion enz enz
En ge laat dat zomaar toe? Over u heen laten walsen. Dan heb ik idd meer respect voor ratten
Zeikstraal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 14:19   #5
Vlaamse Patriot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
²

Dit is ONS land.
Oud 28 januari 2010, 14:20   #6
Vlaamse Patriot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Welnee. Die jeugdbendes bestaan uit blanke Vlaamse jongetjes met blauwe ogen.

Dit is ONS land.
Oud 28 januari 2010, 14:20   #7
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
heeft me dunkt in Brussel een bepaald vlottend kiespubliek ontdekt ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 14:21   #8
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Geen enkel links mens in België gaat akkoord met deze praktijken, je begrijpt er echt absoluut niets van.

Ik ben absoluut niet rechts, maar voor mijn part mogen die gasten onmiddellijk tegen een muur worden gezet worden en geëxecuteerd. Geen genade, geen 2de kans. Niet alleen terroriseren ze die studenten, ze zorgen ook nog eens dat elke rechtse idioot dat straattuig generaliseert naar elke allochtoon in België.

Ik heb al eens de grootste gast uit zo'n groepje van 5 uit de metro deuren gegooid...de rest rende gewoon weg. Als iedere Belg nu eens stopt met laf te zijn en zijn medeburger te helpen ipv passief toe te kijken en erna op een rechtse partij te stemmen, dan zou er al veel gebeterd zijn.

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 28 januari 2010 om 14:23.
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 14:27   #9
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
Ik ben absoluut niet rechts, maar voor mijn part mogen die gasten onmiddellijk tegen een muur worden gezet worden en geëxecuteerd. Geen genade, geen 2de kans.

Pilletje vergeten nemen deze morgen?
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 14:27   #10
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeikstraal Bekijk bericht
En ge laat dat zomaar toe? Over u heen laten walsen. Dan heb ik idd meer respect voor ratten
Ben je weer de grappigste? Wie zijn dat "we"???
Zijn dat misschien de in de buurt wonende mensen die dat gedoe kotsbeu zijn, voor hun leven mogen vrezen als ze nog op straat durven lopen in hun eigen buurt? En er straks zelf een paar neerknallen? A la Van Themse?
Want ja, hoe kom je tot zo'n reacties op den duur...
Denk je niet dat er stilaan heel serieuze andere oplossingen uit de bus zullen moeten komen dan dat gespuis laten rondlopen en nog meer bepamperen?
Want hoe langer het duurt, hoe heviger de reactie wel eens zou kunnen zijn.
Oud 28 januari 2010, 14:29   #11
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
hoe heviger de reactie wel eens zou kunnen zijn.
Ge zou niet durven. Zo mak als een lammetje, die belgen
Oud 28 januari 2010, 14:31   #12
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Pilletje vergeten nemen deze morgen?
Enkel een grote walging van elke vorm van extremisme Zowel rechts extremisme als extreem crimineel gedrag zoals welke die jongens vertonen. Het zorgt voor polarisatie en onverdraagzaamheid bij de minder intelligente medemens.
Oud 28 januari 2010, 14:32   #13
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Begin van het einde van de multiculturele droom.
winnezele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 14:32   #14
Sammael
Gouverneur

Standaard

Het overheidsmonopolie op geweld kan enkel verantwoord worden als diezelfde overheid zorgt voor onze veiligheid.

Als de overheid de veiligheid niet kan garanderen, dan mag de bevolking het recht in eigen handen nemen.

Helaas, viaSanctus maakt een terechte opmerking: wat gebeurt er als mensen in een treinstation of op de metro zien hoe iemand door een groepje wordt lastig gevallen? De andere kant op kijken. Mocht iedere inzittende van zo'n metro stel i.p.v. weg te kijken en vlug uitstappen bij de eerstvolgende halte, rechtstaan en zo'n groepje jongeren aanvliegen, de metro zou al heel wat veiliger zijn.

We zijn een bende lafbekken (of egoïsten? "Zolang ze mij maar niet lastigvallen is 't goed mentaliteit?") Onze ultieme vorm van verzet beperkt zich tot het kleuren van een bolletje.

Laatst gewijzigd door Sammael : 28 januari 2010 om 14:33.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 14:33   #15
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Enkel een grote walging van elke vorm van extremisme Zowel rechts extremisme als extreem crimineel gedrag zoals welke die jongens vertonen. Het zorgt voor polarisatie en onverdraagzaamheid bij de minder intelligente medemens.
Pleiten voor standrechtelijke executies is ook een vorm van extremisme. Laat ons de misdaad hard maar correct aanpakken.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 14:33   #16
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht
Het overheidsmonopolie op geweld kan enkel verantwoord worden als diezelfde overheid zorgt voor onze veiligheid.

Als de overheid de veiligheid niet kan garanderen, dan mag de bevolking het recht in eigen handen nemen.

Helaas, viaSanctus maakt een terechte opmerking: wat gebeurt er als mensen in een treinstation of op de metro zien hoe iemand door een groepje wordt lastig gevallen? De andere kant op kijken. Mocht iedere inzittende van zo'n metro stel i.p.v. weg te kijken en vlug uitstappen bij de eerstvolgende halte, rechtstaan en zo'n groepje jongeren aanvliegen, de metro zou al heel wat veiliger zijn.

We zijn een bende lafbekken. Onze ultieme vorm van verzet beperkt zich tot het kleuren van een bolletje.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Pleiten voor standrechtelijke executies is ook een vorm van extremisme. Laat ons de misdaad hard maar correct aanpakken.
Idd, excuseert u mij voor mijn reactie. Ik ergerde me enkel diep aan dat straattuig hun gedrag en wat het teweeg brengt in het politieke landschap van België. VB schreeuwt mss het hardst tegen dit geweld, maar ze genieten er het meest van vermoed ik.

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 28 januari 2010 om 14:35.
Oud 28 januari 2010, 14:37   #17
Vlaamse Patriot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door winnezele Bekijk bericht
Begin van het einde van de multiculturele droom.
Ik zou het eerder een nachtmerrie noemen. RIP.

Dit is ONS land.
Oud 28 januari 2010, 14:37   #18
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht
We zijn een bende lafbekken. Onze ultieme vorm van verzet beperkt zich tot het kleuren van een bolletje.
Aanschouw je ondergang
Oud 28 januari 2010, 14:39   #19
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen enkel links mens in België gaat akkoord met deze praktijken, je begrijpt er echt absoluut niets van.

Ik ben absoluut niet rechts, maar voor mijn part mogen die gasten onmiddellijk tegen een muur worden gezet worden en geëxecuteerd. Geen genade, geen 2de kans. Niet alleen terroriseren ze die studenten, ze zorgen ook nog eens dat elke rechtse idioot dat straattuig generaliseert naar elke allochtoon in België.

Ik heb al eens de grootste gast uit zo'n groepje van 5 uit de metro deuren gegooid...de rest rende gewoon weg. Als iedere Belg nu eens stopt met laf te zijn en zijn medeburger te helpen ipv passief toe te kijken en erna op een rechtse partij te stemmen, dan zou er al veel gebeterd zijn.
Er klopt één en ander niet in je reactie hoor!
- geen enkel links mens gaat akkoord enz: het k�*n niet anders dat sommigen er wel mee akkoord gaan, want door hun verkeerde aanpak en gebrek aan daadkracht zitten we met die toestanden!
- Het heeft hier niets met links-rechts-averechts te maken: als burger van dit land moeten we die toestand niet nemen! Hebben we het recht om het 100% af te keuren en te eisen van de bewindvoerders dat ze er iets aan doen! Je spreekt jezelf tegen met je puntje 1! Geen enkele linkse is daarmee akkoord... maar ze zijn de oorzaak dat het zo uit de hand loopt, en je moet een rechtse zijn als je daartegen fulmineert? Wat is het nu?
- de oplossing kan er niet in bestaan dat je zelf als een grote held zo'n stuk krapuul uit de metro gooit! Dat is de taak van de ordediensten! Heeft er je toen niemand bezig gezien, want normaal had je moeten nadien aan de schandpaal genageld worden als vuile racist die een arme allochtoon had mishandeld! Hoe zit dat?
En stop met je achterhaald geleuter, iedere keer er iets, terecht, over een lid van die ingevoerde bende wordt afgekeurd te beginnen met "je haalt alle allochtonen over dezelfde kam!"
Willen die allochtonen eens hun eigen krapuul aanpakken en mores leren, dan gaan ze niet delen in hun reputatie!
Oud 28 januari 2010, 14:41   #20
Vlaamse Patriot
Lokaal Raadslid

Standaard

Links is de laatste tijd goed bezig met zeuren over de gevolgen van zaken waar zij verantwoordelijk voor zijn. Zoals dit, maar ook zoals het rampzalige asielbeleid.

Dit is ONS land.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be