![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 9 november 2003
Berichten: 2.954
|
![]() Natuurlijk heeft de regering alle oog om nu ook ons te doen betalen voor het gebruik van de wagen per KM. De wagen de gouden melkkoe. De flikken hebben dat ook al door (boetes, snelheiodscamera's), maar ook de burgemeesters, die zelfs in de meest onmogelijke plaatsen parkeermeters zetten om hun budget aan te vullen. Nog maar de zwijgen over de dure prijzen van ondergrondse parkings.
Bat Tommelein laat zelfs uitschijnen dat hij binnen een BENELUX verband eveneens dergelijk verband wilt. Zelfs een 'Transporteconoom' van de Universiteit van Antwerpen laat op het nieuws uitschijnen dat het een goede zaak is. Ik begrijp soms niet de kortzichtigheid van bepaalde politiekers, zelfs Universitairen ! België is Nederland niet ! In Nederland heeft men gecentraliseerd wonen. Tussen deze wooncentra, zijn er autostrades. Binnen een wooncentra is er: a) Voldoende openbaar vervoer b) Voldoende horeca zaken om sociaal contact te bevorderen. Kijken we nu naar België: a) We hebben LINT bebouwing. b) Meestal hebben enkel de steden voldoende en interessante horeca zaken. Daarom gaan de jongeren meestal ook naar de steden voor sociaal contact. c) Men moet eens ons openbaar vervoer bekijken. Ga maar eens van Gent naar Poperinge ! Al decenia is deze verbinding een regelrechte ramp ! Een systeem dat niet alleen zijn reistijden niet kan halen, maar ook nog zelfs te weinig rijtuigen heeft ook. d) In gecentraliseerde wooncentra (NL) kan men inderdaad met de fiets rijden. Maar rijdt maar eens met de fiets in een boerengat naar het dorpscentrum. De Nederlandse minister van verkeer, Mr Eurlings glunderde bij het formuleren van de tarieven. Jaja. Ze hebben weer een extra verdoken belasting ! Staan we eens stil bij de prijzen. In Nederland hanteert men prijzen van 0.03 (eerste drie jaar) tot zelfs 0.067 per km ! Wilt men dus van een boerengat zoals Poperinge even naar de bewoonde wereld (en terug), zijnde Gent, dan zal dat dus 5.4 EUR - 12 EUR kosten. Of woont men een paar km van het stadscentrum, even naar de winkel ? Toch niet met de fiets. Fiets maar eens met je winkelwaren... Of mensen die naar hun werk moeten gaan of naar het hospitaal op geregelde tijdstippen. BETALEN ! Dan zegt de minister van verkeer dat de meeste mensen in Nederland minder zullen betalen. Tarara. Bij ons is de verkeersbelasting voor een middelmatige auto om en beide 285 euro. Vervangt men deze dus door een KM heffing, wel dan betaalt men inderdaad minder als U slechts 4254 km per jaar rijdt. Zeg nu eens zelf, hoeveel mensen halen slechts 4254 km per jaar ?! Ze gaan U dus weer melken. En uiteindelijk zullen ze er wel voor zorgen dat slechts de rijken en deze die er goed voor zitten met hun auto zullen kunnen rijden. De anderen zullen het maar moeten doen met een gebrekkig openbaar vervoer. Wat een kortzichtigheid. Het openbaar vervoer faalt. Dat is bewezen. Dus eerst moet dit in orde gesteld worden. Meer, ik zou zelfs pleiten voor in eerste instantie het vervoer van GOEDEREN via het spoor en niet van mensen. Neem de mobiliteit van de mensen niet weg door hun auto weg te nemen. Neen. Want het is totaal niet haalbaar voor mensen die afgelegen wonen om het met het openbaar vervoer te doen. Kijk maar eens naar de reistijden. Zelfs tijdens de nacht rijden sommige treinen niet meer enz. Dus voor mijn part, moeten die vrachtwagens maar de trein op ! Het zijn ook deze die de autostrades kapot rijden ! En als er dan een KM heffing komt, moet men alle facetten in aanmerking nemen en toelaten dat ook mensen met minder budget op zijn minst zijn noodzakelijkheden kan vervullen, waaronder zich bewegen naar steden voor sociaal contact, het begeven naar hospitaal, dokter, winkel enz. Een prijs van 0.067 euro is nu eens echt belachelijk hoog. Zelfs 0.03 euro is teveel. Het is dus zelfs totaal onhaalbaar om een Benelux, zelfs Europees eensgezind tarief te maken, want ieder land is verschillend in zijn implanting van zijn huizen. Kijk maar eens naar Frankrijk. Daar moeten mensen soms 30 km rijden om te gaan winkelen ! Daarm oet je zelfs niet denken aan dat traject te doen met het openbaar vervoer ! Laatst gewijzigd door JurgenD : 14 november 2009 om 19:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() En het werk gaat alweer een flink stuk meer kosten ook.
Larieland
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementslid
Geregistreerd: 26 juni 2003
Locatie: noordelijke ijszee (ferm fris zeetje)
Berichten: 1.867
|
![]() dus als ik het goed begrijp ga ik in het beste (goedkoopste) geval ietske méér betalen dan de verkeersbelasting die we nu betalen...
ik doe gemiddeld zo'n 35.000 km per jaar (enkel binnenland) en ik was de mening toegedaan dat ik via mijn dure brandstof (meer tax dan produkt) vrij goed bijdroeg tot sponsorren van de staatskas.... maar in de toekomst zou het dus kunnen dat ik 0,03 € X 35.000 = 1.050 € verkeersbelasting ga mogen dokken.... trek ik daar de 127 € af die ik momenteel betaal voor mijn lichte vrachtwagen dan maakt dat een ietske-méérkost van plusminus 923 EUROOKES HIERDOOR OVERWEEG IK STERK OM ME EEN ZWARE LUXEWAGEN AAN TE SCHAFFEN GEZIEN DE DURE VERKEERSBELASTING DIE ER MOMENTEEL OP ZULKE VOERTUIGEN VALT EEN STUK MINDER GAAT ZIJN !
__________________
Per 20 november 2009 verlaat ik dit politiek kloteland FOREVER - treur niet k'zal t'niet missen ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 9 november 2003
Berichten: 2.954
|
![]() Citaat:
Dus 35.000 km; inderdaad 1.050 EUR (2.345 EUR in 2018) Neem de verkeersbelasting in mindering, en het is dus een verhoging van om en beide 2000 EUR om met Uw autooke te rijden. Op zijn Nederlands gezegd. De noorderburen zijn pas goed gek geworden dat ze dat aanvaarden. De gewone mens zal zijn auto inderdaad aan de kant moeten zeggen. Je gaat werken, je bent om en beide 55% van je totale loon (all-in wat je werkgever betald) afgesnoept aan belastingen, sociale toestanden enz. Je betaalt dan nog eens 21% BTW op de meeste van de goederen. Kortom, 34% heb je nog over. En dan gaan ze nog eens wat meer melken ! Ik zou het alvast niet aanvaarden. Meer, ik zou zelfs naar het buitenland verhuizen. Ze zouden de pot op kunnen. Blijkbaar willen ze de mensen nog meer thuis houden. De horeca gaat dat zien zitten ! Nog meer, pizza aan huis ! Ik pas er voor. Laatst gewijzigd door JurgenD : 14 november 2009 om 20:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
|
![]() Nederland heeft gelijk. We moeten dezelfde weg op. Tenminste zolang we gebonden zijn aan fossiele brandstoffen.
Wij Belgen willen hetzelfde. Maar communautair gekrakeel en - kostelijke - vertalingen vertragen de zaak. Zelfs de kleur van de nummerplaten strekt tot communautaire compromissen ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
|
![]() Citaat:
de nummerplaten werden er te ... VLAAMS door. Franstalig België doet niets liever dan de Vlamingen af te breken, te vernederen, internationaal in een slecht daglicht te zetten, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 6.360
|
![]() Citaat:
PS JurgenD u heeft wel een hoge dunk van het Nederlandse openbaar vervoer. Deze is redelijk in verstedelijkte gebieden (in landelijke gebieden is het Nederlandse openbaar vervoer ook huilen-met-de-pet-op) in de stedelijke gebieden (randstad+ een aantal aangrenzende stedelijke gebieden zoals Brabantstad (Breda-Tilburg-Eindhoven-'s-Hertogenbosch)) is deze vrij goed. Maar om het over het algemeen goed te noemen is toch sterk overdreven.
__________________
Laatst gewijzigd door Adam Smith : 15 november 2009 om 00:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Burgemeester
Geregistreerd: 10 juni 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 559
|
![]() Ik heb hier weinig aan toe te voegen .
Ik hoop stiekem dat iemand het parlement/kabinetten tijdens een drukke dag eens een keer laat ontploffen en dat ze mogen branden in hel ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gouverneur
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 1.174
|
![]() Waar ik me het meest aan stoor in dit verhaal, is dat elke auto een gpsje ingebouwd krijgt waardoor de overheid op elk moment weet waar we zijn, of toch waar onze wagen zich bevindt.
Misschien kunnen ze ineens bij iedereen een chipke inplanten.
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 3.520
|
![]() God vergeeft de Belg alles.
Wat ik me wel afvraag is hoe een Belg KMB zal betalen in Nederland. Krijg je aan de grens dan een gps mee ofzo ? Vermits 80 % van het verkeer gaat om trajecten van minder dan 5 km gaan mensen gewoon andere middelen van transport gebruiken, een ander tijdsbesef kweken, nadenken voor ze iets ondernemen ( ff naar de winkel : vroem - vroem - sjit dat nog vergeten : vroem - vroem - agau dit nog : vroem - vroem - klote dicht - vroem .....), ... . En vermits rijke mensen vaak het gierigst zijn en auto's gaan goedkoper worden gaat iedereen kunnen blijven rijden. Werkgevers die woon -werkverkeer betalen gaan twee keer nadenken voor ze kilometer vergoeding betalen en een abo openbaar vervoer geven, ... . Ik zie vooral veel voordelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
|
![]() Citaat:
voor alles is een oplossing, de staat zal gelukkig altijd achteraan hollen (universele wet) Laatst gewijzigd door born2bewild : 15 november 2009 om 07:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
|
![]() Citaat:
Wat wél kan is je vanuit de ruimte bekeuren op overdreven snelheid. Ik hoop echter op méér : door de koppeling van een snelheidsbegrenzer aan je GPS wordt je snelheid automatisch aangepast aan je omgeving. Niet alleen wordt het verkeer veiliger en worden snelheidsduivels preventief uitgeschakeld maar tevens kunnen honderdduizenden verkeersborden worden verwijderd en gerecycleerd tot milieuvriendelijke vrachtschepen op de ondermaats gebruikte kanalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
|
![]() Uw boa weer bovengehaald ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Parlementslid
Geregistreerd: 11 april 2007
Berichten: 1.898
|
![]() Op voorwaarde dat de brommerkes van die gasten ook niet worden 'gevolgd' door big brother en de rekening gepresenteerd krijgen, natuurlijk.
__________________
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger) |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementslid
Geregistreerd: 11 april 2007
Berichten: 1.898
|
![]() Citaat:
__________________
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Wat ik mij in heel het verhaal afvraag is hoe men dit gaat oplossen voor landbouwvoertuigen en werktuigen.
Tractoren, kranen, bulldozers, enz.. worden immers ook regelmatig verplaatst op aanhanger. Daarnaast leggen deze voertuigen veel km af op privé wegen of op terreinen en laat de kwaliteit van GPS vaak te wensen over eens je op de boerenbuiten komt. Buiten de steden heb je dan ook nog eens vele wegen die niet verhard zijn en die zelfs niet op de stratenplannen staan of waar je GMS geen weet van heeft. Daarnaast de vraag hoe men zich in deze regio's moet gaan verplaatsen? Openbaar vervoer is er hier niet, want zelfs op de belbus kan je niet rekenen. Hoe het moet in de havengebieden, want in Antwerpen is heel het havengebied eigendom van het Antwerpse haven bedrijf? Het Antwerpse havengebied is dus privé domein en niet van de overheid. En dan heb je nog de vele jachtpaden langs onze rivieren en kanalen, want ook zij zijn privédomein van een instelling en geen overheids wegen. En de stukken autosnelwegen waar je reeds tol moet op betalen, omdat ze niet van de overheid zijn, maar van een privé-instelling? En in Nederland is de situatie niet anders dan hier. En dan de voertuigen die in gedeeld gebruik zitten en waar dus verschillende mensen eigenaar en gebruiker van zijn. Wat met de huur-voertuigen, want deze bedrijven hebben niet het recht om na te gaan wie met welk voertuig waar heeft gereden, maar zitten wel met het probleem dat er voor de verschillende wegen en regio's. Er komen dus veel meer problemen bij kijken dan men zich kan inbeelden, zelfs economische problemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
|
![]() Niet toe te juichen. Ofwel zoekt hij werk aan de kust ofwel verhuist hij naar het Brusselse. Overigens heb je ook nog rechtstreekse treinen vanuit De Panne, Koksijde, Oostende, Blankenberge en Knokke naar Brussel. Die pipo is een asociale idioot.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 3.402
|
![]() In Nederland maken we ons geen zorgen om de financiële kant van de zaak.
De regering en ook de socialisten van de PvdA hebben verklaard dat de heffing 'eerlijk' zal zijn. Dat wil zeggen "De sterkste schouders zullen de zwaarste lasten dragen". |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 3.520
|
![]() Citaat:
Werk zoeken aan de kust he. Verandering van spijs doet eten. Beetje schandalig eigenlijk aan de kust wonen en met de auto naar Brussel gaan werken. Als je het beste van twee werelden wilt moet je er maar voor betalen. En is hij of zij dan zoveel vlugger met de auto ? Ik kan me voorstellen dat je er een uur over doet en dan nog een half uurtje of langer in Brussel file doet en terwijl kan je niets doen. Op de trein kan je nog wat werk verzetten of een boek lezen of hersengymnastiek doen ofzo. Natuurlijk gaat dat moelijker gaan als de privatiseringen in het spoorvervoer er gaan door geraken. Dan kan je namelijk met je ticket niet steeds een andere trein nemen als de jouwe wat vertraging heeft of je hebt hem net gemist. |
|
![]() |
![]() |