![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Wat denken jullie hiervan ?
We moeten eerlijk zijn dat je kinderen alles kan wijsmaken, zeker als je er vroeg genoeg mee begint! Dus op school geen les die specifiek over 1 godsdienst gaat. Wel les over verschillende godsdiensten uiteraard. Geen deelname aan een kerk of enige gemeenschap. Geen uiting van een bepaalde godsdienst onder de 18 jaar, dus geen hoofddoek of keppeltje. Misschien is het praktisch niet haalbaar maar het gaat om het idee. Uiteraard doet iedereen achter gesloten deuren wat hij wil, dat kan je nooit controleren. Ik denk dat dit het beste is voor ieder individu, op hun 18 jaar staan jongeren veel sterker en kunnen zich dan eventueel verzetten tegen een keuze die de ouders opdringen. Men kan ook rationeler denken over levensvragen en het gaat volgens mij ook fundamentalisme tegen. Ik denk dat dit geen achterlijk idee is in de 21 ste eeuw. Graag jullie mening.
I do not share the general view that market forces are the basis of personal liberty. Laatst gewijzigd door Lampedeir : 18 oktober 2009 om 17:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bestaan al ik-weet-niet-hoeveel topics over.
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 18 oktober 2009 om 17:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Godsdienst moet tot de privé-sfeer behoren en hoort niet thuis in het onderwijs. Wij zijn kinderen godsdienstonderwijs wil laten volgen, moet dat maar op eigen kosten doen tijdens het weekend.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Tenslotte stemrecht heb je ook pas op 18 jaar.
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
Het achterlijke is een paar millenia geleden al ontstaan, dan was er eens een snuggere met een achterlijk idee gekomen om achterlijke creaturen achterlijk te houden en dat is die snuggere tot op heden toe vrij goed gelukt.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Sterker nog, wat het toetreden tot een geloof betreft moeten ze niet christelijker dan hun idool Jezus proberen te zijn. Als we de rekenkunde van de evangelies voor waar mogen nemen wachtte deze personage zelfs tot zijn 30e levensjaar om zich door Johannes te laten dopen.
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Wel 1 kleine toevoeging misschien: godsdienst heeft volgens mij wel een plaats in de geschiedenislessen. Tenslotte heeft het een groot deel van onze geschiedenis bepaald, niet in het minst in de vorm van talloze slachtingen en vervolgingen. Maar het is dan ook niet de bedoeling dat daar de dogma's worden onderwezen, het moet louter gaan om een plaatsing van religie in onze niet zo propere geschiedenis.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
ik weet zeker dat u verkeerd denkt; waar haalt u het idee vandaan dat godsdienst goed zou zijn; u bent een overtuigde deur-tot-deur-gaande christen of misschien zo één die zijn matje uitrolt en zijn verstand laat voor wat het is? Fan van Ron Hubbard? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En je hebt ook gelijk qua godsdienst-geschiedenis. Veel te belangrijk om te negeren, dat hoort in een lessenpakket thuis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Hoe graag ik ook kritiek lever op religies: hou alsjeblieft op met dingen te verbieden! Ik kan het niet meer aan! Ik wil niet nog meer Balkenende-beleid!
![]() |
![]() |
#12 |
Gouverneur
|
![]() Volgens professeur Dawkins is religie aan kinderen nu reeds strafbaar, want het valt volgens hem onder 'kindermishandeling'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Een begin zou kunnen zijn, godsdienst onder de alcohol- en drugswetten te scharen.
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zoals onze burgemeester het Gruut Kanong zegt : we maken onze miserie zelf !
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het hele gebeuren is dan ook sektarisch.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het ook al eens voorgesteld. Dan krijg je een vloedgolf van geklaag over je heen van mensen die het verschil niet zien tussen een religie en een ideologie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() Tegen. Het is niet aan de staat om basisvrijheden te gaan verbieden. Kortom een beetje totalitair...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() tja, katholieken doen met hun kinderen wat ze willen hé
![]() Maar dwing het op aan anderen en het is oorlog in dit land. Geen goed idee in mijn ogen