![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enkele kennissen van mij organiseren al bijna twintig jaar vertelavonden voor kinderen, waarbij sprookjes worden verteld.
Nu stond blijkbaar plots een deurwaarden van Sabam aan de deur, om auteursrechten te ontvangen. Daar worden helemaal geen sprookjes verteld waar auteursrechten op bestaan. Sabam werd uitgenodigd te komen controlleren of er geen "verboden" boeken in de kasten zouden liggen maar daar gaan ze niet op in, volgens Sabam valt het "niet te bewijzen" dat er nooit een inbreuk is op de auteursrechten. Nu vraag ik me af, kan dat zomaar? Is dat geen inbreuk tegen een van de fundamentele principes van de rechtstaat: onschuldig tot het tegendeel is bewezen? Laatst gewijzigd door Pelgrim : 16 februari 2010 om 19:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Slightly off topic: Heeft iemand een idee waar ik de lijst van ja-stemmen zou kunnen vinden betreffende de 'auvibel' taxen op CD's & DVD's (en tegenwoordig ook SD kaartjes etc)?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Sabam heeft dus geen voet om op te staan wanneer het gaat om materiaal waar geen copyright op berust of waarvan de copyright overschreden is.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 16 februari 2010 om 22:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Partijlid
|
![]() Was het niet zo dat sprookjes en kinderliedjes daarbuiten vielen? Ik herinner mij zo iets te hebben gehoord maar ik kan ook fout zijn.
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De enige keer dat ik met Sabam te maken kreeg was tijdens de organisatie van ons laatste jaarsfuif op school.
We moesten de playlist vd liedjes die de DJ die avond zou spelen op voorhand binnenbrengen. Hoeveel er uiteindelijk werd betaald, ontgaat me. Ik weet zelfs niet of er die avond controle is geweest.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 16 februari 2010 om 22:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hetgeen ik kon vinden:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Auteurs...e_auteursrecht Citaat:
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Wij organiseren met het cultureel comité ook een concertavond: de getallen die ik hoorde voor Sabam deden me echt achterover vallen. Bovendien blijken de gevraagde sommen ook echt heel veel te variëren , een beetje �* la tête du client!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Hierom maken ze het bijzonder moeilijk voor bijvoorbeeld jeugdbewegingen of dergerlijke om nog fuiven te organiseren
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() omtrent dat onschuldig tot de schuld bewezen is....
U betaalt bijvoorbeeld ook a priori extra taksen op mediadragers, nog voor u 1 liedje erop heeft gezet, als u dat uberhaupt al zou doen.
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Oh ja... nog een vraagje... speelt die wat cd's of een muziekbandje tijdens zijn pauses ?" "Bah... dat zou kunnen, die man is nog niet hier..." Twee weken later kregen we een factuur van 300 euro en boete inclusief ! ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. Laatst gewijzigd door ancapa : 16 februari 2010 om 22:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Dit is iets dat zwaar op mijn lever ligt, zou graag weten welke politici hieronder hun kriebel gezet hebben, als iemand weet waar ik dit kan vinden.... would be much appreciated
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Burgemeester
|
![]() Den Q was het toch ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Eén minister kan geen wet goedkeuren zonder meerderheid, 't is mij te doen om te weten wie allemaal akkoord ging met deze wet.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Christophe Depreter is overigens de nieuwe auteursrechtopperpooier bij SABAM sinds februari 2009.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Société Anonymes Belges des Auteurs et Musiciens?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
www.sabam.be
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Amon_Re : 17 februari 2010 om 00:05. |
||
![]() |
![]() |