![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: De hele heisa rond overtreding van de VN-resolutie 1441 | |||
is een schijnvertoning, de VS wil enkel de kop van Saddam. |
![]() ![]() ![]() |
32 | 72,73% |
is in ons aller belang en dat van de inwoners van Irak en staat bovendien in het teken van de bestrijding van het internationaal terrorisme. |
![]() ![]() ![]() |
12 | 27,27% |
Aantal stemmers: 44. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() Wat te denken over de houding van de VS op het voorstel van Irak om mensen van de Amerikaanse geheime diensten uit te nodigen om de plaatsen aan te duiden waar kernwapens of nucleair materiaal zouden zitten volgens Bush & co.
*** Ze willen niet, ze gaan er niet op in. *** Met andere woorden, ze willen de verboden wapens niet zien. Ze willen niet aan de wereld tonen wat zij bewezen achten. Het enige wat ze willen is de wapeninspecteurs met mondjesmaat voorzien van informatie. Als er nu iets was waarmee ze de wereld iets konden bewijzen... (wat op zich nog altijd niet volstond om de resolutie aan hun voeten te vegen, wel integendeel). Het enige wat dit bewijst, is dat ze in feite niet geïnteresseerd zijn in een constructieve samenwerking, maar dat ze enkel en alleen maar uit zijn op oorlog. Een oorlog om olie. Een oorlog die voorbijgaat aan de belangen van de bevolking, een oorlog die een marionettenbewind moet installeren dat de VS meer kan behagen, niet meer, niet minder.
![]() |
#2 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
moest je s zien welke industrietakken er allemaal lekker weer bovenop komen door ff wat bommen te droppen. je zou er nog ferm van verschieten. De hele f*ckin' wapenindustrie wrijft zich nu lekker in de handjes. btw, teken de petitie ![]() http://www.sp.nl/dossiers/irak/13redenen.stm
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Ach, jullie weten niet hoeveel winst dit de Amerikanen zal opleveren... Werkgelegenheid in leger, wapenindustrie, vliegtuigbouw (want er zullen er wel enkele naar beneden gehaald worden, of Saddam heet Saddam niet meer), stemmenwinst voor Bush (Ooit een komedie gezien, nogal platvloers, maar als je niet wilt nadenken, best goed, over een Amerikaanse president, die zich populair te wil maken, door Canada met oorlog te dreigen. Hij verloor dan wel uiteindelijk de verkiezingen, maar mss was het omdat hij alles uiteindelijk moest afblazen)
Oorlog is ZO goed voor de Amerikanen... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Het was een historische vergissing van onze Europese politici om de Amerikanen in 1918 naar hier te laten komen. Hoe krijgen we ze NU in godsnaam nog buiten?! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wel kijk, als die spionagedienst er niet in slaagt de juiste plaatsen van massavernietigingswapens aan te duiden, dan zijn er volgens mij 2 mogelijkheden: 1. We hebben de VS schromelijk overschat. 2. Er zijn gewoon (bijna) geen wapens meer.
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Als Sadam slim is grijpt hij NU al die "inspecteurs"in de kraag en gebruikt ze als pasmunt t.o.v.de VS. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
De moeilijkheid ligt hem volgens mij nie in het opsporen van nucleaire wapens ed. maar wel de chemische wapens. er zijn nl. heel wat bedrijven die verschillenden "stoffen" in huis hebben die voor dubbel gebruik kunnen dienen. nl onschadelijke stoffen voor dagelijkse dingen, maar in tijden van oorlog heb je op 2 �* 3 dagen een Fabriek voor chemische wapens en daar zit hem net de moeilijkheid... of, voor de US: hét argument om oorlog te voeren ![]() greetz AdFundum
![]() |
![]() |
#8 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
-ze net binnen de termijn hun 'verslag' ingediend hebben (de datum was zo gekozen zodat ze het niet zouden kunnen afkrijgen!) -ze de inspecteurs toestemming gaven om hun controles te komen uitvoeren -omdat ze geen dreigende taal gebruikt hebben naar de VS toe -omdat ze meewerken met de inspecteurs kortom zij doen hun best en de vs doet er alles aan om hen te kunnen "nuken" ps: ik wil niet beweren dat er compleet geen gevaar kan komen vanuit irak, maar ik denk dat we toch al dreigender situaties gekend hebben van die kanten uit. pps: zou amerika niet s wat inspecteurs kunnen gebruiken? volgens mij is dat daar toch ook niet te zuiver. (laten we de licht radioactieve bommen niet vergeten die ze gebruikt hebben in de periode "milosevich" (damn weet schrijfwijze nie meer)
![]() |
![]() |
#9 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Die bommen gaan ze toch smijten heel die inspectie is een farce.De Amerikanen zijn juist HEEL gevoelig voor een paar gevangen of dode GI's:10.000 dode Irakezen kan hen niet schelen.Daarom Sadam:NU oppakken die bende en doe er de Westerse journalisten maar bij. Die bommen komen toch dus kunt ge uw positie beter wat versterken. Miloseviç is de juiste schrijfwijze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Miloseviç is de meest correcte schrijfwijze, omdat de Kroaten het Servo-Kroatisch zo schrijven, dacht ik; de Serviërs schrijven met cyrillische tekens, en als je de transcriptie doorvoert, kan Milosevitsj, Milosevich of Milosevitch eigenlijk even goed, volgens mij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Maar die zitten niet onterecht in het gevang maar M.wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() En Milo is een engeltje? Miloseviç heeft wel degelijk oorlogsmisdaden op zijn kerfstok, het enige waar ik je gelijk in kan geven, is dat er weer eens wordt gewogen met 2 maten en 2 gewichten: Milo is in ongenade gevallen, en mag dus naar Den Haag, Tudjman uit Kroatië mocht op post blijven, hoewel hij minstens evenveel bloed aan zijn handen heeft kleven, als politiek eindverantwoordelijke.
Het verschil tussen Verhofstadt en Miloseviç, is dat de eerste geen transcriptie moet ondergaan om leesbaar te zijn, de tweede zou, niet getranscribeerd, voor cyrillisch-onmachtigen, de meerderheid der West-Europeanen, denk ik, niet leesbaar zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Mijn prognose: binnen 6 maanden sterft M.in zijn cel aan een"hartaanval"en wordt de hele zaak zonder media-belangstelling stilletjes afgevoerd. Op mijn bureau staat een foto van Slobodan Miloseviç! (al bij al een geluk dat er een ç op mijn klavier staat) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Ook dat is even belachelijk als proberen Milo met alle zonden Israëls te beladen... Daarnet in de Standaard: Milosevic, zonder "çedille".
Goed interview trouwens, vandaag (denk ik toch), met een of andere prof die het over de 10 geboden van oorlogspropaganda heeft. Milo is geen massamoordenaar, maar er hangt wel bloed aan zijn handen. (En aan de pollen van Bush, Blair, een hoop Turkse hoge pieten, Poetin...) http://www.standaard.be/nieuws/buite...ST14122002_044 is de link, spijtig genoeg wel in het betalende deel. PS: als je naar heet adres kijkt, vermoed ik dat het van de 14e dec is, dus toch niet van vandaag... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() [quote="groentje"]Ook dat is even belachelijk als proberen Milo met alle zonden Israëls te beladen quote]
Het gaat hem mij om de symboolwaarde. Op een ogenblik dat heel Europa zonder enige kritiek achter Bush aanholt (71 % van de Hollanders pro Irakoorlog!)durfde M het aan om het hoofd te bieden aan de VS en hun Euro-collaborateurs. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() Neemt niet weg dat hij dingen deed die niet door de beugel konden!
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Dat is ook wat ik er van denk, voor enkele nationalistische Serviërs, en sommige andersglobalisten mag Milo dan wel een held zijn, een misdaad moet bestraft worden, alleen zou hij daar niet alleen moeten zitten, de andere kant heeft evenveel misdaden gepleegd als hij.
(Denk aan Kroatië die nog steeds heel wat van zijn oorlogsmisdadigers het hand boven het hoofd houdt, en met steun van het Westen) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |