![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Minister
|
![]() ![]() Citaat:
Het was te verwachten natuurlijk. De drie sterkste groeiers binnen het Noord-Amerikaanse continent zijn de Katholieken (+ 1,5%), de Mormonen (+ 1,7%) en de Pinksterkerken ( +1,3%). De H. Katholieke Kerk maakt daarmee een dwerg van alle schismatieke kerken met haar 68 miljoen volgelingen. Het is een beetje en pijnlijke vaststelling vanuit Amerikaanse hoek want het land werd in feite gesticht voor en door protestanten. De grootste groep schismatieken komt nu op 16 miljoen "leden" te staan. De Presbyterianen en de Lutheranen (die bijvoorbeeld kuisheid en het huwelijk afschaften) krijgen flinke klappen voor het zoveelste jaar op rij. De nuchtere vaststelling is dat geliberaliseerde, gemoderniseerde religies aan het wegkwijnen zijn. De protestanten kenden weliswaar geen 2e Vaticaans Concilie maar hun talloze scheurkerken en half-sektarische bewegingen hebben zich desalniettemin grondig willen moderniseren en aanpassen aan de linkse tijdsgeest met alle gevolgen van dien. Dat de H. Roomse Kerk nog groeit in de VSA en Canada is inderdaad opmerkelijk maar ik moet er meteen bijzeggen dat de orthodoxie van de Amerikaanse bisschoppen nog groter is. Dat heeft als gevolg dat de leken op het terrein nog een grotere kennis en devotie bezitten. Hier in Europa is zo'n groei al lang nier meer mogelijk vermits de bisschoppen de eigen schapen tot het einde toe uitverkopen en verraden door middel van hun modernistische en ronduit anti-christelijke houding. Zowat het enige wapenfeit van de Belgische bisschoppen was het laten misbruiken van kerken om bruine, illegale vreemdelingen in op te vangen.
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is nog heel wat werk aan de winkel voor die smeerlapperij eindelijk de wereld uit geholpen wordt...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Ook afsplitsingen van de Kerk, zoals het SSPX en de sedevacantisten, groeien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Inderdaad, het contrast tussen degelijke Katholieke groepen en de doorsnee parochie met haar linkse nep-pastoor is enorm. De kerk van deze laatste is zo goed als leeg zonder kans op groeien, bij deze eersten merk ik steeds talrijke, jonge gezinnen op. Over 15 jaar zijn we volledig van de linkse pest binnen de H. Kerk verlost, zo schat ik in.
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In Nederland wordt de Kerk weer conservatiever. Hopelijk volgt België snel met onze nieuwe Aartsbisschop. De linkse, heterodoxe priesters doen de Kerk geen goed. Laatst gewijzigd door Albrecht : 20 februari 2010 om 21:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik zie dat jullie elkaar gevonden hebben. Jullie vormen een mooi koppel!
![]() En ondertussen bloedt de katholieke kerk hier in de ontwikkelde landen lustig verder dood. En zo hoort het ook.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Bedoelde je niet eerder dit artikel?: sexual abuse by clergy cast a long shadow over the Church. What .... The priests' main function was to offer sacrifice for the sins of the ... http://www.ncccusa.org/pdfs/newAOC.pdf Of dit: In Hard Times, Houses of God Turn to Chapter 11 in Book of ... 23 Dec 2008 ... Church Mortgage filed for Chapter 11 bankruptcy protection in March. Strongtower Financial of Fresno, Calif., says two of its 300 ... http://online.wsj.com/article/SB122999261138328613.html Of dit?: # Cult Help and Information - The Discipling Dilemma - Chapter 11 Spiritual Abuse in the Church arrow The Discipling Dilemma - Chapter 11 ... The Boston newsletter claims that this church is "the largest church of Christ ... http://www.culthelp.info/index.php?option=com...task... # Boston Archdiocese weighs bankruptcy filing During the Chapter 11 process, the church would continue to administer its own ... At the time, the archdiocese was surprised by an avalanche of new claims ... http://www.snapnetwork.org/.../bosto...ankruptcy.html Terloops, hoe zou de Duitse kerk het stellen nadat haar kuisheidsprobleem in Berlijn "opgelost" is? En de Ierse? Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 20 februari 2010 om 21:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn landen die besloten hebben hun eigen bevolking te laten uitsterven door te weinig nageslacht te verwekken eigenlijk ontwikkelde landen? Over 100 jaar praat niemand meer over Europa. Eurabia misschien wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
SSPX is in feite in volledige communie met Rome, er was alleen frictie over de niet door Rome toegestane bisschopswijdingen - al staat het Kerkelijk recht wel toe dat in noodsituaties bisschoppen zonder pauselijke goedkeuring gewijd werden. De excommunicaties van hun 4 bisschoppen zijn nu opgeven zodat er feitelijk geen probleem meer bestaat, het enige probleem is in feite bepaalde aspecten van Vaticanum II.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() De oprukkende islam en de verarabisering van de westerse grootsteden lijkt me nochtans een véél grotere bedreiging voor de hömö's en hun linkse, religie-hatende vriendjes maar ze moeten wel ziende blind zijn. Ik vraag me vaak af hoe de islam zal afrekenen met de hömö's?
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het SSPX is momenteel in gesprek met het Vaticaan, en ik bid opdat de gesprekken goed aflopen. Laatst gewijzigd door Albrecht : 20 februari 2010 om 23:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Voor de fans van de tridentijnse ritus is er maandelijks in Brugge een tridentijnse mis, ik denk door de sint petrus beweging. Heel interessant. Ik ga soms met enkele vrienden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Is er eigenlijk een koor met orgel beschikbaar? Of kunnen er alleen maar gelezen Missen opgedragen worden?
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het aantal niet-gelovigen in de VS bedroeg in 1990 8,2% heden zijn er 15% niet-gelovig, haast een verdubbeling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja. Er zijn veel te veel mensen op deze wereld. Het is trouwens maar een kwestie van tijd voor de mens, net als andere diersoorten, uitsterft. Voor de aarde zou dat alvast geen slechte zaak zijn. Met een beetje geluk kan ze nog herstellen van alles wat we haar aangedaan hebben.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat jij daar schrijft nijgt naar de zogenaamde deep ecology. Ik ben het eerder eens met Jaap Kruithofs de mens als zingever.
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Terloops je weet toch dat de naam Gehenna ontleend werd aan "Dal van Hinnom" (Hebreeuws: Gej Hinnom, een afkorting van גיא בן הינום, Gej Ben-Hinnom, het dal van de zonen van Hinnom) Lees de rest maar hier. |
|
![]() |
![]() |