![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Persoonlijke gegevens via Internet?
Een tijdje geleden was ik bij de Schrijfclub, en daar werd m'n sofi-nummer gevraagd. Ik haalde m'n ID-bewijs tevoorschijn, maar er was opeens geen tijd of zo. Later kreeg ik via m'n email dezelfde vraag. Sofinummer en nog wat. Daarop verstuurde ik als reactie: Ik hoop dat je dit niet te vervelend vind, maar ik ben nogal terughoudend om persoonlijke gegevens via Internet te versturen. Kun je me niet gewoon een keer aanspreken zodat je gegevens kunt overnemen van m'n ID-bewijs? -- Nou zou ik willen weten of ik overdreven bezig ben met die terughoudendheid of niet... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Is Sofi je vriendin? Waarom willen ze haar nummer? Niet geven, die wil haar proberen versieren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs niet via een mail. Je zet die zelfs niet op een PC die op het internet is aangesloten. Criminelen kunnen daar immers ook aan. Je hebt dus 100% gelijk te eisen dat je die enkel persoonlijk doorgeeft. Jij hebt immers ook het recht om te weten aan wie je die geeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sofi = sociale zekerheidsnummer. Niet doorgeven... klinkt als ID theft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vorige week wilden we een vakantie online boeken maar dat kon niet als men de gegevens van je Visa of Master kaart er niet aan toevoegde. Doorgeven of njet dus ... Eigenlijk ben ik daar ook niet mee akkoord. En wat doe je met de online banking dat momenteel meer voordelen biedt dan gewoon bankieren? Eigenlijk worden we meer en meer voor voldongen feiten gezet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je een hotel of vlucht online boekt, moet je ook je creditcard gegevens doorgeven.
Dat gebeurd wel via beveiligde servers... eerlijk gezegd typ ik ze liever in dan, dan mijn kaart in een restaurant aan een of ander onguur type te geven die ze dan achter zijn bar, rap rap kan copyeren. Collega`s hebben het hier zelf in de supermarkt meegemaakt. Natuurlijk kan je tegenwoordig ook VISA een sms laten sturen als je kaart gebruikt wordt, (bij mijn italiaanse bank kan dat. ) In plain text belangrijke gegevens doorsturen is echter niet zonder gevaar. Zelf al in je eigen bedrijf of school, en zeker unief, zitten types die met packet sniffers aan de slag gaan. Wij (network administrators) doen dat om het netwerk te testen, hackers, doen dat om het verkeer over het netwerk te gaan snuffelen... Paswoorden, text die verzonden wordt, websites die bezocht worden , tot zelf VOIP telefoonverkeer... het kan allemaal onderschept worden. |
![]() |
![]() |