Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 maart 2010, 15:27   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Rookverbod in auto's zit eraan te komen; met reden.

Rookverbod voorgesteld door dokteurs ? Oei, zijn ze daar weer ?

En deze keer zijn het niet de hartspesialisten, maar de gasten van de longen en den asem.

Wordt het eens geen tijd om rezoluut voor de volksgezondheid te kiezen, als ge ziet hoe kinderen het slachtoffer zijn van het roken van ouderen ?

link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100324_062

titel: Britse artsen willen rookverbod in auto’s

beetje tekst uit de gazet :.
Citaat:
Britse artsen hebben opgeroepen tot een rookverbod in alle voertuigen. Ze doen dat naar aanleiding van een rapport waarin staat dat passief roken onder kinderen jaarlijks zeker 22 duizend nieuwe gevallen van astma en kortademigheid veroorzaakt.

In het rapport van het Royal College of Physicians (RCP) staat verder dat twintigduizend gevallen van luchtweginfecties, 120 duizend gevallen van middenoorontsteking en tweehonderd gevallen van meningitis bij jongeren eveneens het gevolg zijn van roken in huis. Daarnaast overlijden jaarlijks veertig baby’s aan wiegendood als gevolg van passief roken.

Rookverbod in alle voertuigen

Een rookverbod in huizen heeft geen zin omdat niet valt te controleren of het wordt nageleefd, aldus John Britton, voorzitter van de tabakgroep van het RCP. In plaats daarvan moet gekeken worden naar ’wat acceptabel is’ om twee miljoen kinderen te beschermen die wonen in huizen waar gerookt wordt. 'We raden een rookverbod in alle voertuigen aan', zei hij.

Zelfs automobilisten die nooit een kind als passagier hebben, moeten hun auto uit om te roken, aldus Britton. Vanwege de veiligheid op de weg. Britton wil zelfs een stapje verdergaan en het roken door ouders bij het toegangshek van scholen verbieden. Al wordt het wel moeilijk een dergelijk verbod te handhaven voor privétuinen, moest hij toegeven.

Geen films waarin gerookt wordt

'Veel ouders denken dat roken in slechts één kamer of op het moment dat de kinderen naar bed zijn, de kinderen beschermt tegen blootstelling. Dat is niet zo.'

Andere maatregelen die hij voorstelt, naast hogere belastingen en het verwijderen van sigaretten van duidelijk zichtbare plekken in winkels, zijn het terugdringen van blootstelling van kinderen aan beelden in de media waarop mensen roken. Zo zouden films waarin gerookt wordt alleen voor volwassen toeschouwers toegankelijk moeten zijn.

'Onaanvaardbaar'

Simon Clark, directeur van de rokerslobby Forest, noemt de voorgestelde maatregelen onaanvaardbaar. 'Als je roken in auto’s verbiedt, die een privéruimte vormen, ben je een kleine stap verwijderd van een rookverbod binnen woningen. Beide maatregelen zijn onacceptabel en onuitvoerbaar.'

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 15:37   #2
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

De rokersvervolging zit al bijna halfweg de toenmalige jodenvervolgingen..
Met dit belangrijk verschil,een roker kan zich bekeren tot het juiste geloof en zich zo buiten vervolging zetten ( voorlopg toch)

Op dit ogenblik spreekt men van een panepidemie voor allergieën en astma..kinderen worden alsmaar kwetsbaarder..

Vroeger toen mam's en pap's nog overal rookten in het bijzijn van kinderen stierven er geen kinderen aan noch was er toen sprake van een allergie of astma epidemie..?

Zelf ben ik een milde roker die (tegenwoordig) zelden of nooit rookt in het bijzijn van anderen in gesloten ruimtes..ik stoor me alleen aan die onbewezen overgedramatiseerde statistieken waarmee men het roken wil stigmatiseren..

Citaat:
Zelfs automobilisten die nooit een kind als passagier hebben, moeten hun auto uit om te roken, aldus Britton. Vanwege de veiligheid op de weg. Britton wil zelfs een stapje verdergaan en het roken door ouders bij het toegangshek van scholen verbieden
Bovenstaande argumenten zijn een sterk teken van radicalisering..ouders mogen hun kids ophalen/droppen aan de poort met kankerverwekkende dieselgassen..een sigaret moet daar geband worden..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 24 maart 2010 om 15:44.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 15:41   #3
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfs automobilisten die nooit een kind als passagier hebben, moeten hun auto uit om te roken, aldus Britton. Vanwege de veiligheid op de weg.
Eigenlijk kan men dit dus even gemakkelijk verbieden om dezelfde reden als waarom men destijds het gebruik van een GSM achter het stuur verboden heeft. Men beschikt immers over een precedent.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 15:42   #4
DONG ZHUO
Burgemeester

DONG ZHUO's schermafbeelding

Standaard

roken is ZEER GEVAARLIJK tijdens het autorijden..... en waarschijnlijk ook slecht voor de gezondheid.....

k'reed ooit mee met iemand die aan het roken was tijdens het autorijden en die per ongeluk zijn brandende sigaret liet vallen...
de sigaret viel tussen zijn benen en brande een gat in de autozetel alsook in zijn (blote) billen (want tennisshort aan) met als resultaat dat de bestuurder in paniek een noodstop deed en uit zijn autozetel wilde springen maar door het bruske remmaneuver een aanrijding veroorzaakte.....
De achterligger kon er ook niet mee lachen want die had aanzienlijke schade en kon opdraaien voor de kosten wegens niet tijdig kunnen uitwijken of stoppen !

ja, voor mijn part mogen ze roken, eten, drinken, gsm'en, gps-instellen, vrijen, gazettenlezen en tal van andere aktiviteiten tijdens het autorijden aan banden leggen !

Laatst gewijzigd door DONG ZHUO : 24 maart 2010 om 15:43.
DONG ZHUO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 15:47   #5
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DONG ZHUO Bekijk bericht
k'reed ooit mee met iemand die aan het roken was tijdens het autorijden en die per ongeluk zijn brandende sigaret liet vallen...
de sigaret viel tussen zijn benen en brande een gat in de autozetel alsook in zijn (blote) billen (want tennisshort aan) met als resultaat dat de bestuurder in paniek een noodstop deed
-)
Ik heb dat ooit meegemaakt met iemand die een draaiknop van zijne radio liet vallen en begon te zoeken op de vloer..
Alléz voorruit we zullen nen cruise control (handenvrij) installeren..
Oud 24 maart 2010, 15:48   #6
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Wiet en tabakrokers èèn adres: de gevangenis...
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 15:56   #7
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wiet en tabakrokers èèn adres: de gevangenis...
Daar is bijlange geen plaats genoeg..mischien moeten die dan ook maar hun €500/dag gaan opeisen voor het gebrek aan 'opvang'

Ik zie maar één oplossing..eine nue Endlösung..
Oud 24 maart 2010, 16:03   #8
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

De volgende in de reeks 'Wetgevingen omdat we ons vervelen'.
Misschien iets handiger dat het land op een degelijke manier bestuurd zou worden i.p.v. het gepamper dat we laatste jaren voorgeschoteld krijgen.
Nee, nu iedereen z'n gordel aan heeft, wordt er een nieuwe bron van inkomsten gezocht. Heeft niemand dat dan door ?
Wat is de volgende stap ? Bij verkoudheid geen auto meer rijden ? Want bijvoorbeeld niezen tijdens het rijden is een pak gevaarlijker dan een sigaretje roken.
De regelgevingen in België worden stilaan Kafkaiaans. Tegen het absurde aan.
Natuurlijk rook je niet in de wagen als er andere, niet-rokers bij je zitten.
Maar anderzijds vind iedereen het volstrekt normaal dat kinderen worden volgepropt met fast-food in plaats van een gezonde maaltijd.
Ik zit de helft van de dag op de baan. Roken in de wagen is geen geen gevaar. Wel chauffeurs die het rijbewijs bij de waspoeder hebben gekregen.
Het draait allemaal om centen. Dat is nu net het hypocriete in dit land, waar alle logica zoek is.
Politici moeten zich bezig houden met prioriteiten. En die die zijn er op dit moment meer dan genoeg. Toch ?
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 16:04   #9
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DONG ZHUO Bekijk bericht
roken is ZEER GEVAARLIJK tijdens het autorijden..... en waarschijnlijk ook slecht voor de gezondheid.....

de sigaret viel tussen zijn benen en brande een gat in de autozetel alsook in zijn (blote) billen (want tennisshort aan) met als resultaat dat de bestuurder in paniek een noodstop deed en uit zijn autozetel wilde springen maar door het bruske remmaneuver een aanrijding veroorzaakte.....
De achterligger kon er ook niet mee lachen want die had aanzienlijke schade en kon opdraaien voor de kosten wegens niet tijdig kunnen uitwijken of stoppen !

ja, voor mijn part mogen ze roken, eten, drinken, gsm'en, gps-instellen, vrijen, gazettenlezen en tal van andere aktiviteiten tijdens het autorijden aan banden leggen !
Misschien moeten we onhandige klungelaars gewoon geen rijbewijs geven.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 16:19   #10
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Misschien iets handiger dat het land op een degelijke manier bestuurd zou worden i.p.v. het gepamper dat we laatste jaren voorgeschoteld krijgen.
Maar anderzijds vind iedereen het volstrekt normaal dat kinderen worden volgepropt met fast-food in plaats van een gezonde maaltijd.
?
Het is natuurlijk nog maar een voorstel van Britse Medici, maar de media vinden dit toch maar een headliner waard..

Raar dat deze health freaks geen verbod eisen voor roken tijdens de zwangerschap of tijdens de voorgaande conceptieperioden..
Oud 24 maart 2010, 16:25   #11
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Het is natuurlijk nog maar een voorstel van Britse Medici, maar de media vinden dit toch maar een headliner waard..

Raar dat deze health freaks geen verbod eisen voor roken tijdens de zwangerschap of tijdens de voorgaande conceptieperioden..
Daar zou gevangenisstraf op moeten staan.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 16:27   #12
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Rookverbod voorgesteld door dokteurs ? Oei, zijn ze daar weer ?

En deze keer zijn het niet de hartspesialisten, maar de gasten van de longen en den asem.

Wordt het eens geen tijd om rezoluut voor de volksgezondheid te kiezen, als ge ziet hoe kinderen het slachtoffer zijn van het roken van ouderen ?

link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100324_062

titel: Britse artsen willen rookverbod in auto’s

beetje tekst uit de gazet :.
Uw auto is uwe prive, daar doet ge wat ge wilt

Nu mijn vader was ne vreselijke fan van gauloise maar in de auto heb ik hem nooit zien roken, uiteindelijk is dat een kleine ruimte en niet echt gezellig voor uw medepassagiers.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 16:28   #13
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Nee, nu iedereen z'n gordel aan heeft, wordt er een nieuwe bron van inkomsten gezocht. Heeft niemand dat dan door ?
Wat is de volgende stap ? Bij verkoudheid geen auto meer rijden ? Want bijvoorbeeld niezen tijdens het rijden is een pak gevaarlijker dan een sigaretje roken.
De regelgevingen in België worden stilaan Kafkaiaans. Tegen het absurde aan.
Natuurlijk rook je niet in de wagen als er andere, niet-rokers bij je zitten.
Ik zit de helft van de dag op de baan. Roken in de wagen is geen geen gevaar. Wel chauffeurs die het rijbewijs bij de waspoeder hebben gekregen.
Het draait allemaal om centen. Dat is nu net het hypocriete in dit land, waar alle logica zoek is.
Politici moeten zich bezig houden met prioriteiten. En die die zijn er op dit moment meer dan genoeg. Toch ?
Ik herinner me minstens 3 bruggen in aanbouw, die verwoest zijn door een chauffeur die zijn sigaret kwijt was. Gelukkig steeds zonder slachtoffers, maar dat hing alleen maar af van het tijdstip.

Wat doe jij met je brandende sigaret die dringend aan "afkloppen" toe is als je plots een manoeuver moet uitvoeren?

Nooit last van de rook die in je ogen geblazen wordt door de verluchting?

Gooi jij ook je brandende peuken buiten, die uiteenspatten in gensters, die in de verluchting van andere wagens kunnen komen? om van de vervuiling nog te zwijgen. Of gebruik je je assenbak, die je dan leegkiepert aan de verkeeslichten?

Waarschijnlijk voor u totaal onherkenbare situaties?
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 16:36   #14
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Ik herinner me minstens 3 bruggen in aanbouw, die verwoest zijn door een chauffeur die zijn sigaret kwijt was. Gelukkig steeds zonder slachtoffers, maar dat hing alleen maar af van het tijdstip.

?

Ja standaard problemen die rokende chauffeurs veroorzaken...
Ik quote even een rabiate roker hater in het HLN :

Citaat:
Dat mensen roken in hun auto moeten zij weten, dat ze daarmee de longen van hun kinderen aantasten zou ze normaal tot nadenken moeten zetten. Maar waar ik niet tegenkan is dat die sigarettenpeuken allemaal op de weg belanden. Of nog erger tegen uw auto. Met eventuele brandplekken op de lak als gevolg. (En nog maar te zwijgen over wat de gevolgen zijn als de luchtinlaat van je auto toevallig zo een peuk opzuigt...). Dit moesten ze eens zwaar bestraffen!
Kanker bij (andermans) kinderen..who the fuck cares..Maar Mijnen autolak wordt beschadigd!!!!!!!!!!!!!!!!!
Oud 24 maart 2010, 16:52   #15
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Gelukkig heeft mijn auto een ultra-modern vernuftig systeem dat de vorming van sigarettenrook in mijn auto tegengaat. Ik ben zelf geen roker maar indien er iemand in mijn auto wenst te roken vraag ik hen eerst op een speciaal knopje te drukken. Wanneer die persoon op dat knopje drukt zet er zich een vernuftig ingenieus systeem in werking dat het raam naast hem opent zodat al zijn sigarettenrook naar buiten waait. Iedereen is hier dan ook van onder de indruk. Ze zeggen mij dan ook dikwijls: "als iedere auto zo'n systeem heeft dan hoeft niemand zich nog te storen aan sigarettenrook in de auto!"

Ze zouden beter auto-radio's verbieden. Zo was ik eens een voetbalmatch van mijn favoriete ploeg aan het volgen via de radio. Tot op het moment dat zij een goal maakten. Ik stak mijn handen in de lucht van vreugde en slaakte een kreet van blijdschap. Helaas, lette ik hierdoor niet goed op waardoor ik een voetganger doodreed. Uiteindelijk was het zijn eigen schuld want hij stak de straat over om sigaretten te gaan kopen in de superette. Ik vind niet dat ik moet remmen voor andermans verslaving. Daarbij heb ik de maatschappij nog een goede dienst bewezen aangezien die kerel wrs. veel geld ging kosten aan de ziekenkas voor al zijn kankerbehandelingen en aangezien alle rokers associale individuen zijn zal het op dat gebied ook geen groot verlies zijn. Maar stel dat ik een niet-roker had aangereden...dan is het de schuld van de radio die de bestuurders afleidt! Daarom zouden ze die toestellen beter verbieden in de auto aangezien ze uw aandacht afleiden.

Daarbij doe ik nog een volgend voorstel. Het zou verplicht moeten zijn dat alle passagiers een tape op hun mond moeten plakken zodat zij de chauffeur niet kunnen afleiden met hun getetter. Vooral vrouwen vormen hier een verhoogd risico. De politie moet dit dan ook streng controleren: geen tape op de mond, rijverbod van minstens 3 maanden! Want praten met de passagiers terwijl u rijdt kan voor afleiding zorgen!
Oud 24 maart 2010, 17:04   #16
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Gelukkig heeft mijn auto een ultra-modern vernuftig systeem dat de vorming van sigarettenrook in mijn auto tegengaat. Ik ben zelf geen roker maar indien er iemand in mijn auto wenst te roken vraag ik hen eerst op een speciaal knopje te drukken. Wanneer die persoon op dat knopje drukt zet er zich een vernuftig ingenieus systeem in werking
Mijn eerste gedacht was ne schietstoel!

Uw systeem deugd wel niet in het geval van hoofddoekendracht..dat kunnen die dingen gaan flapperen en het zicht verhinderen.. ..dus ook de hoofddoek maar verbieden in de voiture..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 24 maart 2010 om 17:04.
Oud 24 maart 2010, 17:06   #17
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Gelukkig heeft mijn auto een ultra-modern vernuftig systeem dat de vorming van sigarettenrook in mijn auto tegengaat. Ik ben zelf geen roker maar indien er iemand in mijn auto wenst te roken vraag ik hen eerst op een speciaal knopje te drukken. Wanneer die persoon op dat knopje drukt zet er zich een vernuftig ingenieus systeem in werking dat het raam naast hem opent zodat al zijn sigarettenrook naar buiten waait. Iedereen is hier dan ook van onder de indruk. Ze zeggen mij dan ook dikwijls: "als iedere auto zo'n systeem heeft dan hoeft niemand zich nog te storen aan sigarettenrook in de auto!"

Ze zouden beter auto-radio's verbieden. Zo was ik eens een voetbalmatch van mijn favoriete ploeg aan het volgen via de radio. Tot op het moment dat zij een goal maakten. Ik stak mijn handen in de lucht van vreugde en slaakte een kreet van blijdschap. Helaas, lette ik hierdoor niet goed op waardoor ik een voetganger doodreed. Uiteindelijk was het zijn eigen schuld want hij stak de straat over om sigaretten te gaan kopen in de superette. Ik vind niet dat ik moet remmen voor andermans verslaving. Daarbij heb ik de maatschappij nog een goede dienst bewezen aangezien die kerel wrs. veel geld ging kosten aan de ziekenkas voor al zijn kankerbehandelingen en aangezien alle rokers associale individuen zijn zal het op dat gebied ook geen groot verlies zijn. Maar stel dat ik een niet-roker had aangereden...dan is het de schuld van de radio die de bestuurders afleidt! Daarom zouden ze die toestellen beter verbieden in de auto aangezien ze uw aandacht afleiden.

Daarbij doe ik nog een volgend voorstel. Het zou verplicht moeten zijn dat alle passagiers een tape op hun mond moeten plakken zodat zij de chauffeur niet kunnen afleiden met hun getetter. Vooral vrouwen vormen hier een verhoogd risico. De politie moet dit dan ook streng controleren: geen tape op de mond, rijverbod van minstens 3 maanden! Want praten met de passagiers terwijl u rijdt kan voor afleiding zorgen!

Mijn vader had ook zo nen auto, een vroeger model, met een zwengeltje ipv een knopje. Ik gebruikte het als ik me niet zo goed voelde.
Uit ondervinding weet ik dat het niets wegzoog, maar eerder binnentrok dit volgens de reacties van mijn zussen achterin, die zowat uit hun jas werden geblazen. En toen het echt nodig werd, werd ook mijn maaginhoud die ik via het ingenieuze syteem wou lozen, terug naar binnen gezogen. Werkt blijkbaar niet zo goed.

Men zou autoradio's kunnen laten, die geven nogal eens nuttige verkeersinformatie. Men zou ook kunnen verbieden om voetbalmatchen uit te zenden, of het rijbewijs onthouden aan voetbalsupporters zonder zelfcontrole.

Die tape vind ik wat te ver gaan, maar autobestuurderd die geen gesprek kunnen voeren zonder oogkontact met hun passagiers, moeten verboden worden passagiers mee te nemen wegens te lang geen zicht op de weg en de verkeerssituatie voor hen.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 17:09   #18
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
maar autobestuurders die geen gesprek kunnen voeren zonder oogkontact met hun passagiers, moeten verboden worden passagiers mee te nemen wegens te lang geen zicht op de weg en de verkeerssituatie voor hen.
Alle vrouwen dus..die kunnen namelijk niet communiceren zonder oogcontact..
Oud 24 maart 2010, 18:33   #19
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Mijn vader had ook zo nen auto, een vroeger model, met een zwengeltje ipv een knopje. Ik gebruikte het als ik me niet zo goed voelde.
Uit ondervinding weet ik dat het niets wegzoog, maar eerder binnentrok dit volgens de reacties van mijn zussen achterin, die zowat uit hun jas werden geblazen. En toen het echt nodig werd, werd ook mijn maaginhoud die ik via het ingenieuze syteem wou lozen, terug naar binnen gezogen. Werkt blijkbaar niet zo goed.

Men zou autoradio's kunnen laten, die geven nogal eens nuttige verkeersinformatie. Men zou ook kunnen verbieden om voetbalmatchen uit te zenden, of het rijbewijs onthouden aan voetbalsupporters zonder zelfcontrole.

Die tape vind ik wat te ver gaan, maar autobestuurderd die geen gesprek kunnen voeren zonder oogkontact met hun passagiers, moeten verboden worden passagiers mee te nemen wegens te lang geen zicht op de weg en de verkeerssituatie voor hen.
Nu weet ik niet of de auteur van dit artikel enkel doelt op de chauffeur die rookt ofwel ook op zijn passagiers. Nu is een argument dat de sigarettenrook van een passagier de chauffeur wel eens zou kunnen hinderen bullshit. Er zijn zoveel zaken die een chauffeur zouden kunnen hinderen: zoals tetterende madammen, iets interessants op de radio, kinderen die ruzie maken op de achterbank,... als ge alle factoren die eventueel onoplettend gedrag zouden kunnen veroorzaken gaat aanpakken...
Oud 24 maart 2010, 18:35   #20
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Wat doe jij met je brandende sigaret die dringend aan "afkloppen" toe is als je plots een manoeuver moet uitvoeren?

Nooit last van de rook die in je ogen geblazen wordt door de verluchting?

Gooi jij ook je brandende peuken buiten, die uiteenspatten in gensters, die in de verluchting van andere wagens kunnen komen? om van de vervuiling nog te zwijgen. Of gebruik je je assenbak, die je dan leegkiepert aan de verkeeslichten?

Waarschijnlijk voor u totaal onherkenbare situaties?
Als ze eens de assenbak die in de meeste wagens aanwezig is zouden gebruiken. Maar nee, direct verbieden. Dan zullen we drinken in het openbaar ook maar verbieden, want die zouden hun blikjes wel eens op de grond kunnen smijten.

Laatst gewijzigd door Rapture : 24 maart 2010 om 18:36.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be