![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Hoe zou God omgaan met het misbruik van Kinderen in zijn huis.?
Een golf van seksueel misbruik van kinderen vooral door de katholieke geestelijkheid deed de wereld op haar grondvesten schudden. De paus nam in eerste aanzet een vergevende houding aan. Dit werd hem niet in dank afgenomen. ![]() Ja kunt het je haast niet voorstellen als je je kind veilig waant onder de hoede van een toekijken de Jezus vanaf het kruis. De religieuzen hadden heel andere kruisjes in hun zieke brein. Ik denk dat de harde feiten die nu boven water komen heel harde gevolgen voor het geloof in zijn algemeenheid zal hebben. De katholieke kerk heeft op alle manieren geprobeerd deze schandvlek met de beroemde denkmantel der liefde te bedekken. Maar nu is het verkeken en de gruwelijke details komen in de openbaarheid. Ik erger mij in grote mate dat veel gelovigen nog steeds hun schouders ophalen en een verongelijkt gezicht trekken. In feite is dat voor mij net zo schokkend als de daad zelf. Seksueel misbruk van machteloze kinderen is een grote verschrikking en vandaag werd in het journaal bekend gemaakt dat aan bureau Jeugdzorg toevertrouwde kinderen massaal zijn misbruikt. Op de eerste dag al meer dan 100 aangiftes. Voor deze kinderen moet dat een verschrikking zijn. Ze zijn uit huisgeplaatst omdat het daar niet klopte en komen dan in een nog veel miserabeler situatie terecht. Hoe vreselijk kan dit zijn? ![]()
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() God vergeeft alle zonden
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hoe kan het ophalen der schouders even erg zijn als de daad zelf? Er is een verschil tussen onverschilligheid en medeplichtigheid. Laatst gewijzigd door respublica : 23 september 2010 om 23:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou ze neerslaan met donder en bliksem , en ze zo de hel in gooien... waar een vieze worm voor eeuwig aan hun spel knabbelt en ze helse pijnen doet ondergaan...
maar ik ben god niet, ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Dat het vreselijk is dit misbruik dat is zo. Gelijk welk kindermisbruik door wie of waar dan ook is dat. Ik hoop dat die slachtoffers geholpen kunnen worden en dat de daders gestraft worden. Wat de Kerk nu nodig heeft is een herbronning, een herbronning naar hun vroegere zelf. Vaticanum 2 was enorm schadelijk en de huidige hervormingen die bezig zijn zullen ze sneller moeten uitvoeren. De Kerk is te bang geweest, maar dat moet gedaan zijn. Tijd dat ze zich terug naar God keren en de Katholieke leer uitvoeren.
en ja, ze hebben een betere communicatiedienst nodig. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Ze horen buiten de wet gesteld te worden.
Don't touch the children ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() De katholieke kerk gelooft in een alwetende, almachtige en barmhartige god. Aangezien je deze vraag stelt veronderstel ik dat je het over deze god hebt, en als hij dus de voornoemde kwaliteiten heeft kun je er enkel van uit gaan dat deze god kindermisbruik geen misbruik vind maar eerder een deugd of genot, het is veilig om te zeggen dat mensen die geloven in de Katholieke god geloven in een god die pedofilie helemaal geen fout vind.
Of het kan zijn dat god niet alwetend, almachtig of barmhartig is, maar dan heb je het niet over de katholieke god, want die is dat dus wel. Ik ben katholiek opgevoed, maar door ervaringen was ik graag atheist geworden, maar ik slaag daar dus niet in, omdat ik deze zogenaamd almachtige, alwetende en barmhartige god intens haat (ik vermoed dat het haat is want ik heb het nog nooit voor iets of iemand anders gevoeld) en het is onmogelijk om iets te haten die niet bestaat (denk ik), dus ben ik een gelovige. Nu heeft dit voor mij een groot voordeel, door mijn enorme haat voor deze of gene god (elke zogenaamd almachtige,alwetende en barmhartige god) heb ik geen ruimte om nog iets anders te haten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gouverneur
|
![]() Ik stel me de volgende vraag: "Waarom zou een priester zijn sikkel in een kinderpoep steken en in ruil voor die vijf minuten plezier voor eeuwig en altijd branden in de Hel?"
Het enige, werkelijk enige mogelijke antwoord is dat ze niet in de Hel en het laatste oordeel geloven. Dat ze dus niet geloven in een goede, rechtvaardige God. Kortom: ze geloven zelf niet wat ze ons verkondigen. Laatst gewijzigd door Queensburry : 29 september 2010 om 21:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Dat is een mogelijkheid, echter neemt dit niet de mogelijkheid weg dat ze ook gelovig kunnen zijn
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Blijft nog een vraag over, hoe komt het dat pedofielen oververtegenwoordigd zijn in de kerk?
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Niet zo zeker dat het een perceptie probleem is, ik herinner me een studie van enkele weken geleden, maar heb het nog niet terug gevonden, zodra ik ze vind post ik de link wel
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Pedofielen zijn oververtegenwoordigd in alle 'autoriteitsberoepen' in de 'opvoedende sector' met voldoende kinderen en gelegenheden tot hun beschikking.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Dan heeft hij ongelijk. Geestelijken, en alle andere mensen, die misbruik maken van kinderen, en als verzwarende omstandigheid kinderen die onder hun hoede geplaatst werden, en dewelke zij moesten beschermen, mogen van mij een pijnlijke dood sterven, en daarna eeuwig branden in de hel, moest die bestaan. Ik denk niet dat dit een overdreven zware straf is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |