Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 februari 2010, 11:39   #1
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard Nederland trendsetter

De Times Online bericht: "Nato was left in fear of further troop withdrawals from Afghanistan yesterday after the Dutch Prime Minister conceded that he could not prevent his forces being pulled out this year after the collapse of the Government in The Hague."

De NAVO is dus bang voor een domino effect na de terugtrekking van de Nederlandse militairen. Zet Nederland hiermee de trend?

Waar ging de missie in Afghanistan oorspronkelijk om? Om al Qaida te pakken en met name hun kopstukken. Dat is mislukt. Bin Laden kan overal zitten. Al Qaida is een terroristische organisatie die niet aan een land is gebonden. Pakistan, Jemen, Somalië zijn ook uitstekende uitvalsbases voor hen.

Toen de doelstellingen ten aanzien van al Qaida niet werden gehaald, is de focus langzamerhand verschoven naar de Taliban. Nu is de Taliban niet de meest voorbeeldige groepering, maar er zijn er nog wel een paar regeringen die beter vroeger dan later verdwijnen. Ik noem die van Noord-Korea, Birma, Zimbabwe. Het is niet de Taliban die bedreigend is voor het Westen. Zij bemoeien zich het liefst met hun eigen land. En die relatief weinig bedreigende situatie zal inderdaad aanzet zijn voor veel NAVO-landen zich te beraden op hun positie daar.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 15:46   #2
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Dank zij de zwendelende banken in de VS is de wereld alom in een crisis gestort. Nederland behoort ook tot die landen die hierdoor een enorme schade geleden hebben en nog lijden.
Het is vanzelfsprekend dat het afgelopen moet zijn voor Amerika nog hand- en spandiensten te verrichten. Een ongehoorde brutaliteit dat ze die nog durven te vragen en een uiterst debiele houding van Balkenende die nog te willen geven. Dat andere landen het voorbeeld gaan volgen is duidelijk. Amerika wil macht en invloed - als het kan ten koste van andere landen die eventuele kruimels mogen hebben.
De groeten! Laten de VS hun eigen verantwoordelijkheden dragen.
Oud 22 februari 2010, 15:57   #3
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Dank zij de zwendelende banken in de VS is de wereld alom in een crisis gestort. Nederland behoort ook tot die landen die hierdoor een enorme schade geleden hebben en nog lijden.
Het is vanzelfsprekend dat het afgelopen moet zijn voor Amerika nog hand- en spandiensten te verrichten. Een ongehoorde brutaliteit dat ze die nog durven te vragen en een uiterst debiele houding van Balkenende die nog te willen geven. Dat andere landen het voorbeeld gaan volgen is duidelijk. Amerika wil macht en invloed - als het kan ten koste van andere landen die eventuele kruimels mogen hebben.
De groeten! Laten de VS hun eigen verantwoordelijkheden dragen.
Het zat trouwens ook niet helemaal lekker bij de banken buiten de VS hoor. Het was trouwens niet de VS die om verlenging vroeg, maar de NAVO. Zo beredenerend kan je ook wel gaan klagen over het gebrek van solidariteit tussen NAVO partners, andere landen hadden ook meer zwaarder werk kunnen doen, een betere rotatie; echter een vervanger was ook nooit te vinden... Verder of je het leuk vind of niet, wij in het Westen (Europa en de VS) zijn (gelukkig) tot elkaar veroordeeld; waren we in Europa niet allemaal zo blij dat Obama president was geworden?
Oud 22 februari 2010, 16:22   #4
Big Slick
Provinciaal Gedeputeerde

Big Slick's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Verder of je het leuk vind of niet, wij in het Westen (Europa en de VS) zijn (gelukkig) tot elkaar veroordeeld;
Of dat "gelukkig" is durf ik te betwijfelen.
Wait and see.

Citaat:
waren we in Europa niet allemaal zo blij dat Obama president was geworden?
Tuurlijk. Net als in de Vs geloofde het gepeupel hier daadwerkelijk dat Obama een andere koers ging varen dan Bush.
En eigelijk moeten we zeggen dat hij dat doet ook.
Alleen, hij is nog agressiever dan Bush.
Hij heeft ( zonder VN mandaat) de oorlog nog uitgebreid met bombardementen in Pakistan en Jemen.

Mijn mening: We hadden en hebben daar niks te zoeken. Bovendien zijn we onder valse voorwendsels in die oorlog geloodst.
Wanneer morgen een president in de VS zich zou aandienen die ALLE Amerikaanse troepen in ALLE landen ter wereld wil terugtrekken, wel die heeft mijn steun. En die zou gegarandeerd ook de steun van de rest van de wereld krijgen.
Echter, hij zal waarschijnlijk niet lang leven.

Laatst gewijzigd door Big Slick : 22 februari 2010 om 16:24.
Big Slick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 18:06   #5
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Het is nog niet te laat om gewoon met z'n allen uit die ''lost cause'' te vertrekken.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 18:08   #6
BladeToke
Gouverneur

BladeToke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Het is nog niet te laat om gewoon met z'n allen uit die ''lost cause'' te vertrekken.
euh we zouden het beter niet doen...
Oud 22 februari 2010, 18:11   #7
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BladeToke Bekijk bericht
euh we zouden het beter niet doen...
Tja, we kunnen er natuurlijk ook nog altijd gewoon één grote muur omheen bouwen. Maar als ik dat weer voorstel krijg ik het hele forum over me heen. Hoe dan ook, we hebben van de Israëliërs nog veel te leren. Zij zitten wat verder in het leerstadium van hoe om te gaan met islamisten.
Oud 22 februari 2010, 18:14   #8
BladeToke
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Tja, we kunnen er natuurlijk ook nog altijd gewoon één grote muur omheen bouwen. Maar als ik dat weer voorstel krijg ik het hele forum over me heen. Hoe dan ook, we hebben van de Israëliërs nog veel te leren. Zij zitten wat verder in het leerstadium van hoe om te gaan met islamisten.
i know, er is geen oplossing...
weggaan is er geen
en een muur is zo onmenselijk
nog meer troepen zeker, alle wapens daar verbieden enz...
Oud 22 februari 2010, 19:21   #9
Big Slick
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
i know, er is geen oplossing...
weggaan is er geen
en een muur is zo onmenselijk
nog meer troepen zeker, alle wapens daar verbieden enz...
Ach ach, die eeuwige dooddoener.
Zelfde in Irak.
Er wordt toegegeven dat de oorlog een "vergissing" was, maar "nu we er zitten kunnen we het land zo niet achterlaten, want dat zou een burgeroorlog creeren en daar hebben de terroristen dan vrij spel".
Vanuit die redenatie kan je vanaf morgen elk moslimland gaan bombarderen en bezetten.
Dat de agressie van moslims tav de VS juist in ontstaan door sinds de jaren '50 constant moslimstaten te destabiliseren, wordt door de meesten gemakshalve vergeten.
Oud 22 februari 2010, 19:59   #10
BladeToke
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Big Slick Bekijk bericht
Dat de agressie van moslims tav de VS juist in ontstaan door sinds de jaren '50 constant moslimstaten te destabiliseren, wordt door de meesten gemakshalve vergeten.

Euh?
Oud 22 februari 2010, 20:53   #11
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Euh?
Destabliseren vind ik niet het juiste woord. Geen eigen zeggenschap toelaten past beter.

Waarom is Saoedi-Arabië een achterlijke dictatuur? Waar is de democratie? Terwijl S-A toch één van de grootste bondgenoten van de VSA is.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 21:33   #12
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

idd, jouw mede uitverkorenen hebben het vuur doelbewust aan de lont gestoken, hebben extremisten GEVOED en zelfs gesteund voor zionistische belangen, hebben vele oorlogen uitgelokt met vele (vooral niet joodse) burgerslachtoffers tot gevolg ,zelfs het gebruiken van fosforwapens jegens Palestijnse burgers met als resultaat honderden afgeslachte Palestijnse kinderen en tegelijk het juichen van jullie walgelijke zionisten daarbij...

jullie VEROORZAKEN idd oorlogen ten behoeve van jullie extremistische joodse belangen. Ongeacht hoeveel niet door de torah uitverkorenen ( zelfs pasgeborenen) daarvoor moeten worden afgemaakt !

.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 22 februari 2010 om 21:50.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 22:02   #13
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Het zat trouwens ook niet helemaal lekker bij de banken buiten de VS hoor. Het was trouwens niet de VS die om verlenging vroeg, maar de NAVO.
Het was Maxime Verhagen die bij de NAVO vroeg om een verzoek om te blijven. Dit heeft hij toen gekregen.
Citaat:
Zo beredenerend kan je ook wel gaan klagen over het gebrek van solidariteit tussen NAVO partners, andere landen hadden ook meer zwaarder werk kunnen doen, een betere rotatie; echter een vervanger was ook nooit te vinden... Verder of je het leuk vind of niet, wij in het Westen (Europa en de VS) zijn (gelukkig) tot elkaar veroordeeld; waren we in Europa niet allemaal zo blij dat Obama president was geworden?
Ja dat waren we. Ik wist toen al niet helemaal waar die man zijn heldenstatus vandaan haalde, maar ik heb ondertussen nog geen bovenmenselijke politieke krachttoeren gezien zeg.
Wat betreft Afghanistan doet hij trouwens wel het enige wat hij kan doen, hij probeert zo snel mogelijk zo veel mogelijk stabiliteit te creëren. Of dat op deze manier gaat lukken is nog maar de vraag, maar het is in ieder geval een goede poging. Maar voor de volgende verkiezingen is hij weg of vertrekkende hoor, dan heeft de NAVO opeens besloten dat het karwij af is.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 22 februari 2010 om 22:02.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 23:26   #14
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
idd, jouw mede uitverkorenen hebben het vuur doelbewust aan de lont gestoken, hebben extremisten GEVOED en zelfs gesteund voor zionistische belangen, hebben vele oorlogen uitgelokt met vele (vooral niet joodse) burgerslachtoffers tot gevolg ,zelfs het gebruiken van fosforwapens jegens Palestijnse burgers met als resultaat honderden afgeslachte Palestijnse kinderen en tegelijk het juichen van jullie walgelijke zionisten daarbij...

jullie VEROORZAKEN idd oorlogen ten behoeve van jullie extremistische joodse belangen. Ongeacht hoeveel niet door de torah uitverkorenen ( zelfs pasgeborenen) daarvoor moeten worden afgemaakt !
Kan je stoppen met die emotionele chantage? Ik kan ook foto's posten van Joodse slachtoffers en net doen alsof Palestijnen niet bestaan. Maar dat doe ik niet, want ik ben redelijk. In tegenstelling tot jou.
Oud 23 februari 2010, 17:19   #15
Big Slick
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Citaat:
Euh?
Weet je niet waarheen?
Misschien maar eens de geschiedenis induiken.
Je kan beginnen met Iran.
Tweede land was Indonesie.
Hier vind je een beperkt overzicht van de activiteiten van de CIA in het MO.
http://video.google.co.uk/videoplay?...60981340825213
Oud 23 februari 2010, 21:58   #16
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer morgen een president in de VS zich zou aandienen die ALLE Amerikaanse troepen in ALLE landen ter wereld wil terugtrekken, wel die heeft mijn steun. En die zou gegarandeerd ook de steun van de rest van de wereld krijgen.
Echter, hij zal waarschijnlijk niet lang leven.
Hoe denk je dat Noord-Korea dan zal reageren? Of China t.o.v Taiwan? Maar ik steun je idee wel al is het voor andere redenen. Het wordt tijd dat de VS aan haar eigen burgers denkt en meer een ikke, ikke, ikke en de rest kan stikke-mentaliteit krijgt tegenover de rest van de wereld. Laat China en Europa internationaal eens het voortouw nemen bij conflicten, genocide, natuurrampen en dergelijke.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 01:35   #17
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Nee beste Longhorn, laten juist die landen hun eigen verantwoordelijkheid nemen. Voor de rest heb je volkomen gelijk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be