![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Vlamingen wordt wakker!!!!!!!
Een verkeersboete, het overkomt iedereen wel eens. Los van het feit of u ze al dan niet terecht vond, vraagt u zich misschien ook wel eens af wat er allemaal met de euro's van uw boete gebeurt. Het zal u als Vlaming waarschijnlijk niet eens meer verwonderen dat het merendeel van uw geld naar het Wallonië van Elio's PS verdwijnt. De gemiddelde Vlaming betaalde in 2003 een kleine 25 euro aan verkeersboetes, de gemiddelde Waal amper 16 euro. En dan? Misschien zijn Vlamingen roekelozer in het verkeer dan de Walen ... Best mogelijk, maar we merken toch graag even op dat flitspalen in Wallonië bijna even zeldzaam zijn als vis in de Zenne. 14 flitspalen tegenover 501 (geteld op de site van Vlaamse overheid), waarvan liefst 153 in Vlaams Brabant, in Vlaanderen. De pakkans is in Wallonië bijzonder veel kleiner dan in Vlaanderen. Maar daar gaat het eigenlijk helemaal niet over. Waar het wel over gaat, is de verdeling van de opbrengst van het zogenaamde boetefonds. Volgens het eerste verdelingsplan van de paarse regering krijgen de Vlaamse politiezones 3,26 euro per inwoner en de Waalse ... 6,52 euro per inwoner. Inderdaad, het dubbele! Als deze verhouding wordt vergeleken met de meeropbrengst die het gevolg is van een stijging van het aantal uitgeschreven verkeersboetes, worden de feiten nog frappanter. De meeropbrengst in 2003 kwam voor 83% uit de zakken van de Vlamingen, voor 12% van de Brusselaars en voor amper 5% (!) uit Wallonië! Welke lumineuze verantwoording Verhofstadt en Stevaert hiervoor hebben, is tot op vandaag niet bekend. Feit is dat ze zich waarschijnlijk weer eens in de doeken hebben laten doen door Louis Michel en Elio Di Rupo. Vlaams geld in Vlaamse handen? Daar hebben ze in de regering nog nooit van gehoord. Flits ... uw geld zit in Wallonië! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben meteen helemaal wakker nu...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Dat we solidair zijn in een land, vind ik normaal, sommige mensen hebben tegenslag.
Maar dat we zo het profitariaat in stand houden, dat is geen solidariteit meer, dat is diefstal!!! Kunnen ze de Waalse politici nu eens niet verplichten om een saneringsplan voor te leggen en te volgen?? De gewone Walen vinden het schandalig zoals er ginder met geld wordt gegooid! Zo worden peperdure monumenten opgetrokken, daar waar de mensen liever zouden hebben dat er werkgelegenheid wordt geschapen. Ook de rechtgeaarde Waalse burger gaat niet akkoord met de huidige gang van zaken. Ik vraag mij af hoeveel geld van de Vlamingen terugvloeit naar de Vlamingen: 10%?? of ben ik nog te optimistisch?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bwa ik denk dat ge het de doorsnee Waalse kiezer niet kwalijk kunt nemen dat ze op de PS stemmen.
L'état PS is er een van : Wallonie eerst. De Waalse partijen zien alleen naar hun eigen belang en Vlaanderen slikt dat. Dus als Waal kunt ge U geen betere eigen volk eerst partij wensen. L'état PS zorgt er voor dat bijna iedereen in Wallonie werk heeft aan de staat. Dus al die mensen zijn tevreden : betaald worden door de staat voor de rest van uw leven en bijna niets moeten doen. L'état PS zorgt ervoor dat voor de mensen in Wallonie die helemaal niets willen doen (zelfs niet voor de staat werken) rustig hunnen dop kunnen krijgen zonder kans op schrapping of schorsing voor de rest van hun dagen. L'état PS zorgt ervoor dat mensen die menen ziek te zijn (bvb. Dutroux of was het dop dat die trok ?) rustig thuis kunnen zitten, ziekengeld ontvangen en ondertussen hun hobby's (sic) uitoefenen zonder dat er een politiehaan naar kraait. En ondertussen rustig in het zwart gaan werken. Dus als ge als Waal weet dat er een partij is die altijd eerst en vooral opkomt voor het eigen Waalse volk en ervoor zorgt dat het profitariaat eeuwig (zoland de Vlamingen het slikken) kan blijven bestaan dan zoude eigenlijk ne gestampten ezel zijn moest ge op iets anders dan de PS stemmen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() En dat de Waalse bejaarden (die zgz geen zorgverzekering hebben) toch jaarlijks een "aanvullend " pensioen krijgen van meer dan 250000 BF
|
![]() |
![]() |