![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() 'Jezus was sympathieke homo'
Jezus was een sypathieke homo, gelooft Elton John. Hij deed enkele boude uitspraken in het Amerikaanse blad Parade. Daarnaast vertelt hij over zijn drugsverslaving en sterrenstatus. ![]() "Bijna al mijn relaties waren gebaseerd op drugs", zegt de 62-jarige popgrootheid. "Dat werkte nooit. Ik was altijd de draad kwijt. Sommige mensen kunnen een maand toe met een gram cocaïne. Ik niet. Ik moest altijd gelijk alles opmaken. Aan het eind van de rit voelde ik me dan heel erg eenzaam." Het beroemd zijn heeft veel van de glans verloren voor Sir Elton. "Princes Diana, Gianni Versace, John Lennon, Michael Jackson, allemaal dood. Twee van hen werden voor hun eigen huis neergeschoten. Dat zou niet gebeurd zijn als ze niet beroemd waren geweest. Beroemdheid trekt allerlei mafkezen aan. Ik had nooit bodyguards totdat Gianni doodging. Beroemd zijn, ik vind er geen bal meer aan." Over Jezus doet hij wellicht de meest opvallende uitspraak. "Ik denk dat Jezus een sympathieke, hyperintelligente homo was die de problemen van mensen begreep. Aan het kruis vergaf hij diegenen die hem eraan genageld hadden." ![]() ![]()
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Jaja...tuurlijk
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat heb je natuurlijk met letterlijk interpretatie van gecensureerde teksten.
Als jezus als een soort eunuchje rondliep, en dat alle verwijzingen naar maria magdalena en zijn liefde voor haar werden gecensureerd, heb je misschien een goed alibi voor de naieve middeleeuwse priester waarom hij celibatair moet leven, maar heb je toch wel geen bewijs dat hij homo was. Laten we zeggen, misschien is het beter dat de kerk het celibataire eens opheft, de oorspronkelijke bijbel in zijn sappigste versie terug op de drukpers zet, en dan kunnen we hopen dat die pedofiele drama's uit de wereld verdwijnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() Als zo'n eminent expert in de antieke wereld en de literatuur en godsdiensten van het oude Palestina als Elton John spreekt, dan moet het wel waar zijn.
![]() Laatst gewijzigd door forzaflandria : 20 februari 2010 om 11:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat er nog andere bronnen zijn dan de katholieke kerk, liefje. Probeer toch eens een beetje verder te kijken dan je neus lang is..
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is niet iets wat hij zelf verzonnen heeft hoor. Er zijn meerdere bronnen die over de homo- of biseksualiteit van Jezus spreken.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 20 februari 2010 om 11:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Geef eens, want ik heb al veel theorieën over Jesus gelezen maar die ben ik nog niet tegen gekomen.
![]() |
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() Zoals de bijbel dus?????
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals alle bronnen die met het christendom te maken hebben dus.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() lees eens wat meer boeken misschien ? bvb over de dode zee rollen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://kspark.kaist.ac.kr/Jesus/gayjesus.htm http://www.petertatchell.net/religion/jesus.htm http://www.smh.com.au/articles/2003/...177665090.html http://en.wikipedia.org/wiki/Disciple_whom_Jesus_loved Via Google zal je er vast nog wel heel wat kunnen vinden.. Deze is ook een bijzonder leuke, zij het misschien niet helemaal wetenschappelijk verantwoord: http://www.jesuswasahomo.org/ ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ai, als ex-sterren zich moeten beginnen inlaten in wanhopige oproepen om aandacht, is het een teken dat ze passé zijn.
Hopelijk niet meer te lang hé, nu kunnen we immers nog alle uitvaart-materiaal van Michael Jackson nog herbruiken.
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jezus een homo? Ja, dan moet hij wel een goeie zijn.
![]() Misschien leefde hij wel samen met Pontius pilarus en wilden ze kinderen adopteren. ![]() Laatst gewijzigd door Xenophon : 20 februari 2010 om 13:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() 't Is ver gekomen als we has-beens als Elton John moeten beginnen te citeren inzake relevante meningen over maatschappij & godsdienst.
Die brave mens mag uiteraard ook zijn mening hebben, maar het zou hem sieren ietwat minder idiote meningen te verkondigen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Los van het feit dat er historisch gezien zo goed als niets vast staat rond de persoon van Jezus ?
De grote twijfelachtigheid omtrent de authenticiteit van Jezus weerhoudt onze homoseksuele vriend Elton echter niet om Jezus af te schilderen als homo, en dan nog een "sympathieke, hyperintelligente" homo op de koop toe. Wel wel wel... Voorspelbaar eigenlijk, hoe bepaalde groeperingen, stromingen, subculturen e.d. steeds iconen als Jezus voor hun eigen kar trachten te spannen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Hah ! |
|
![]() |
![]() |