Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 maart 2010, 12:08   #1
Badroad
Vreemdeling

Standaard Kunnen politici via een rechtbank afgezet worden?

Ik vraag me af of het werkelijk niet mogelijk is om politici via een rechtbank af te zetten. Aan het begin van hun mandaat moeten ze een eed afleggen. "ik zweer getrouwheid aan de koning, gehoorzaamheid aan de grondwet en aan de wetten van het Belgische volk". Dit lijkt me in het geval van enkele Waalse ministers toch niet het geval te zijn. En gooi daar nog landverraad en criminaliteit jegens het Belgische volk bovenop.

Badroad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2010, 12:13   #2
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Badroad Bekijk bericht
Ik vraag me af of het werkelijk niet mogelijk is om politici via een rechtbank af te zetten. Aan het begin van hun mandaat moeten ze een eed afleggen. "ik zweer getrouwheid aan de koning, gehoorzaamheid aan de grondwet en aan de wetten van het Belgische volk". Dit lijkt me in het geval van enkele Waalse ministers toch niet het geval te zijn. En gooi daar nog landverraad en criminaliteit jegens het Belgische volk bovenop.

Voila, een valse nick om hier oproer te komen kraaien.

Wees welkom.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2010, 12:47   #3
Badroad
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

Wees welkom.
Helemaal geen valse nick. Het is een echte. Mijn vraag was in het licht van de huidige asielmalaise. in het bedrijfsleven word je ontslagen bij grove fouten. In de politiek niet. 500 euro/dag aan een asielzoeker uitbetalen is een grove fout. Zelfs een hotel is goedkoper. Maar niemand wordt de laan uitgestuurd. De malaise is begonnen vanaf het moment dat Milquet er zich mee begon te bemoeien tentijde van de hongerstakers. Sedertdien is het bergafwaarts gegaan en komen ze uit alle hoeken van de wereld naar België om aan onze sociale zekerheid te zitten. Er is de perceptie dat het allemaal kan. Mij lijkt het dat bepaalde Waalse politici door een non-beleid België grote financiële schade toebrengen. Het valt echt niet meer goed te praten dat je ten tijde van een financiële crisis tienduizenden mensen regulariseert, dat Belgen minder pensioen krijgen dan diegenen die hier binnenkomen, dat wie reeds een volledige asielprocedure heeft doorlopen maar afgekeurd werd toch mag blijven. Dat zijn niet de wetten van het Belgische volk. Men heeft de eed afgelegd dat men zich aan die wetten van het Belgische volk ging houden. Dat heeft men niet gedaan. Als een eerste minister te zwak is om zo iemand de laan uit te sturen, waarom dan geen actie beginnen die uitgaat van het volk?
Badroad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2010, 12:49   #4
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal geen valse nick. Het is een echte. Mijn vraag was in het licht van de huidige asielmalaise. in het bedrijfsleven word je ontslagen bij grove fouten. In de politiek niet. 500 euro/dag aan een asielzoeker uitbetalen is een grove fout. Zelfs een hotel is goedkoper. Maar niemand wordt de laan uitgestuurd. De malaise is begonnen vanaf het moment dat Milquet er zich mee begon te bemoeien tentijde van de hongerstakers. Sedertdien is het bergafwaarts gegaan en komen ze uit alle hoeken van de wereld naar België om aan onze sociale zekerheid te zitten. Er is de perceptie dat het allemaal kan. Mij lijkt het dat bepaalde Waalse politici door een non-beleid België grote financiële schade toebrengen. Het valt echt niet meer goed te praten dat je ten tijde van een financiële crisis tienduizenden mensen regulariseert, dat Belgen minder pensioen krijgen dan diegenen die hier binnenkomen, dat wie reeds een volledige asielprocedure heeft doorlopen maar afgekeurd werd toch mag blijven. Dat zijn niet de wetten van het Belgische volk. Men heeft de eed afgelegd dat men zich aan die wetten van het Belgische volk ging houden. Dat heeft men niet gedaan. Als een eerste minister te zwak is om zo iemand de laan uit te sturen, waarom dan geen actie beginnen die uitgaat van het volk?
Omdat het volk net even laf krapuul is als de eerste minister.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2010, 13:03   #5
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Volgens mij genieten ministers ook politieke onschendbaarheid zoals parlementairen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2010, 13:06   #6
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

IK vind in principe dat het zou moeten kunnen, en vooral als je als GROEP, en zeg maar 1000man een petitie ondertekent, zou die vraag moeten ondersteund worden.
Die petitie zou dus moeten gaan over een 'belangenvermening vb zoals duidelijk dardennen hier bezig is met zijn zoontje werk te geven' of een 'discriminatie zoals bvb de ninoofse regel dat je taalexamen moet afleggen om een huis te krijgen' of een 'onverantwoord bestuur' bvb het geval dat je een regering hebt die de begroting met 20% laat ontsporen...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2010, 16:00   #7
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Ik vrees dat heel dat asielgedoe zo lang zal duren tot de Belgen die heel hun leven gewerkt hebben, GEEN pensioen meer zullen krijgen door tekort aan middelen, dan pas zal de autochtone bevolking in opstand komen!!
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2010, 16:06   #8
Soldier XVR175987
Banneling

Standaard

Er komen meer arme bij, de middenstand gaat ook armer worden en die gaan het onder elkaar uitvechten terwijl de rijken toekijken en gokken wie wie eerst de klop inslaat. Dat process is al jaren in de gang en je merkt de eerste verschijnselen.

Maar inderdaad, we gaan pas in actie schieten als het kalf reeds verdronken is.

Laatst gewijzigd door Soldier XVR175987 : 10 maart 2010 om 16:09.
Soldier XVR175987 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2010, 16:10   #9
Anna List
Banneling

Standaard

in een normaal land heb je verkiezingen om zoiets te bereiken ...

in B lukt dat niet, want hier kies je slechts de helft van je regering, de rest wordt in een ander kiezersland gekozen ... niemand moet dus nog opstappen voor de kiezer
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2010, 16:35   #10
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Met de verwijzing naar die eed, kun je dan ook alle nationalistische, separatistische en republikeinse verkozenen afzetten.

Laatst gewijzigd door spherelike : 10 maart 2010 om 16:37.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2010, 17:43   #11
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard partijen

Citaat:

Zolang het grootste deel v.d. Vlamingen stemt op de 3 klassieke partijen, verandert er NIETS.
Zéker weten !

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2010, 17:50   #12
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Met de verwijzing naar die eed, kun je dan ook alle nationalistische, separatistische en republikeinse verkozenen afzetten.
Toch niet de Belgisch-nationalistische en Belgisch-separatistische?
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2010, 18:08   #13
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Zolang het grootste deel v.d. Vlamingen stemt op de 3 klassieke partijen, verandert er NIETS.
Zéker weten !

Dat is niet over de hele lijn waar. Het gaat steeds slechter en slechter met Belgie, de crisis doet er nog een schepje bovenop. De werklozen alleen al die er de komende 18 maanden gaan bijkomen gaan de financiele "back" van Belgie letterlijk breken.

Dat komt niet meer goed zonder draconische financiele maatregelen. Er komt een einde aan de sociale zekerheid die de hele wereld ons benijdt.

En dan gaan mensen zich nogal rap afvragen, waarom betalen we dan nog?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2010, 00:34   #14
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Soldier XVR175987 Bekijk bericht
Er komen meer arme bij, de middenstand gaat ook armer worden en die gaan het onder elkaar uitvechten terwijl de rijken toekijken en gokken wie wie eerst de klop inslaat. Dat process is al jaren in de gang en je merkt de eerste verschijnselen.

Maar inderdaad, we gaan pas in actie schieten als het kalf reeds verdronken is.
Wat stel je voor ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2010, 02:04   #15
kgeefgenefok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Zéker weten !

Was vandaag nog in Aalter, je weet wel: thuisbasis van Crembo en het Cremlin

Heb daar eens goed rond gekeken (valt geen fuck te beleven trouwens) en dan nog iets gaan eten op dat marktpleintje. Overal zat het vol met gepensioneerde boeren en kakelende, marginale grootmoedertjes waarbij ik METEEN dacht van "Ahzo ziet dat CD&V-volk er nu uit... Hoe zouden we die op het VB kunnen laten stemmen?"
Simpel: je importeert daar een paar tjsoektsjoekfamilies, geeft ze een sociaal woningske en de rest komt vanzelf.

De billijke verspreiding van Allochtonen van De Panne tot in Opgrimbie is mijns inziens de enige manier om heel Vlaanderen het probleem onder de neus te duwen. Want in die kerktorengemeentekes kennen ze dat allemaal niet en geven ze er geen fuck om. Daar wordt gestemd op de kleinburgerlijke en ons-kent-onsmanier van in de jaren '60-'70. DAAR kunnen we de DRIEPAARTIETEN kraken.

Mechelen, Vilvoorde, Halle, Dilbeek, Tervuren ... dat zijn al frontsteden. Mooie opkomst voor het VB al sinds jaren, maar steeds met monstercoalities geconfronteerd.

Maar dat houdt natuurlijk ook in dat het VB zich nu NIET gaat bezighouden met interne prutserijen en vetes, maar hard begint te werken zoals vorige keren. En alstublieft een beetje gematigder, met minder agressieve praat en vendelgezwaai of het gesteun van neo-nazistische bijeenkomstjes... Vlamingen zijn broekschijters van de zachte en trage aanpak. Wel speel daar dan op in.
kgeefgenefok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2010, 06:37   #16
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Volgens mij genieten ministers ook politieke onschendbaarheid zoals parlementairen.
middeleeuws systeem.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2010, 08:54   #17
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

Wees welkom.

oproer
haos
revolte
straatvechten
ik gaan op uw bakkes slaan
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2010, 09:05   #18
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard Rechters boven de wetgevende macht plaatsen?

Citaat:
Ik vraag me af of het werkelijk niet mogelijk is om politici via een rechtbank af te zetten.
Het volk is daar om politici af te zetten. Waarom die taak toevertrouwen aan rechters die door politici zijn benoemd? Beter de soevereiniteit van het volk door meer democratische procedures versterken.

Tegen leden van het Europees Parlement (o.m. Hans-Peter Martin, die de fraude van parlementsleden met dag- en secretariaatsvergoedingen en het particuliere pensioenfonds van het EP aanklaagde, maar ook tegen andere verdienstelijke leden, zoals Jens-Peter Bonde, die een boek tegen het Verdrag van Lissabon had geschreven) is al een politiek proces gevoerd.

Voor de vernieuwing van hun mandaten zijn de rechters van het Hof van Justitie aangewezen op de stemmen van de meerderheid in het EP... Het is al erg genoeg dat het EP op deze wijze de oppositie en dus de democratie monddood maakt. Deze sluipende invoering van de democratie in de EU verdient geen navolging in de lidstaten.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 11 maart 2010 om 09:05.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2010, 09:45   #19
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard ! ! !

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
oproer
haos
revolte
straatvechten
ik gaan op uw bakkes slaan
Arietje, in meer academische bewoording: blijf thuis en zet je voetjes "onder de stove"
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2010, 09:48   #20
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
je natte droom ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be