Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 februari 2010, 11:59   #1
Eigenzinnig
Banneling

Standaard In godsnaam

Na een verlichtend inzicht in Vlaamse moslima's, gaf In Godsnaam gisteren een inkijk in het zenboedisme..

Het leek me weer een van de pot gerukte extreme vorm van ( nutteloze) zelfdisicpline.. het wedstrijdje sprinten voor een bevoorrechte audientie bij de oppermonnik gaf de indruk dat in elke godsdienst( sekte) er wel iemand graag aan machtsmisbruik en zelfverering doet..

Weer een discipline voor de vuilbak..volgende week komt het 'lach' hindoeisme aan bod..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2010, 12:01   #2
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Zelfdiscipline is nooit nutteloos.
Oud 2 februari 2010, 12:36   #3
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Ik weet niet of je de uitzending gezien hebt, maar 6-8 uren / dag in dezelfde houding mediteren en tussendoor volslagen nutteloze karweitjes of rituelen uitvoeren is naar mijn inziens een onnatuurlijk gedrag en zeker niet rustgevend noch bevordelijk voor uw persoonlijkheid..
Oud 2 februari 2010, 13:30   #4
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ik weet niet of je de uitzending gezien hebt, maar 6-8 uren / dag in dezelfde houding mediteren en tussendoor volslagen nutteloze karweitjes of rituelen uitvoeren is naar mijn inziens een onnatuurlijk gedrag en zeker niet rustgevend noch bevordelijk voor uw persoonlijkheid..
Wat weet jij wat er rustgevend is voor andermans persoonlijkheid? En wat is natuurlijk gedrag volgens 'jouw inziens'?
Oud 2 februari 2010, 16:26   #5
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Wat weet jij wat er rustgevend is voor andermans persoonlijkheid? En wat is natuurlijk gedrag volgens 'jouw inziens'?
Jij bent dus iemand die een 'eenzame opsluiting' en deactivatie als de ultieme anti-stress therapie beschouwd ? Ze zullen u graag horen in Sint-Gillis..

Krokodillen liggen het merendeel van hun tijd 'te mediteren', zij hebben dan ook hersenen ter grootte van een walnoot
Oud 2 februari 2010, 16:32   #6
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij bent dus iemand die een 'eenzame opsluiting' en deactivatie als de ultieme anti-stress therapie beschouwd ? Ze zullen u graag horen in Sint-Gillis..

Krokodillen liggen het merendeel van hun tijd 'te mediteren', zij hebben dan ook hersenen ter grootte van een walnoot
Ridiculiseren, altijd handig als men de ander zijn mening niet aanvaarden wil.

Meditatie is een opperste vorm van concentratie en heeft absoluut niets te maken met het walnotenbrein van krokodil.
Oud 2 februari 2010, 16:34   #7
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vanuit uw standpunt.

Het gaat om een za-zen techniek. Je kan daar maar over oordelen als je het beleefd en doorleefd hebt.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2010, 16:52   #8
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Vanuit uw standpunt.

Het gaat om een za-zen techniek. Je kan daar maar over oordelen als je het beleefd en doorleefd hebt.
In het Nederlands..gebrainwashed..die loopkoers om in de gunst van broeder Abt te komen vond ik maar een zielig vertoon van ruggregraatloze onderwerping..typisch voor religies is ook hier weer de totale afwezigheid van inspraak en individualiteit..

Bon, het is redelijk onschadelijk..geen uitbuiting..geen profetariaat..geen publieke vertoningen en vooral geen neigingen om het grote gelijk te verkondigen noch vreedzaam noch gewelddadig..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 2 februari 2010 om 16:53.
Oud 4 februari 2010, 11:55   #9
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In het Nederlands..gebrainwashed..die loopkoers om in de gunst van broeder Abt te komen vond ik maar een zielig vertoon van ruggregraatloze onderwerping..typisch voor religies is ook hier weer de totale afwezigheid van inspraak en individualiteit..

Bon, het is redelijk onschadelijk..geen uitbuiting..geen profetariaat..geen publieke vertoningen en vooral geen neigingen om het grote gelijk te verkondigen noch vreedzaam noch gewelddadig..
Ik kan de leefwijze van die monniken wel appreciëren.
Maar wat dat lopen naar de meester betrof, dat snap ik toch ook niet, dat heeft toch echt niet veel nut en kwam eerder lachwekkend over.
Oud 16 maart 2010, 12:47   #10
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Buiten de Senegalese islamitische veelwijverij zijn ze in godsnaam bijna rond..
Gisteren is de boeddishtische sekte in Hoei even van nabij bekeken..different name..same religious shit

Religies of zelfs leven in communes is helemaal niet mijn ding..zoveel is wel duidelijk..
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be