![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat radicaal-links telkens opnieuw bewees in studies, bevestigt nu ook Van Cauwelaert: het kapitalistisch uitschot heeft nog nooit dermate goed kunnen profiteren op de nek van de werknemers. We moeten dringend een halt toeroepen aan het kapitalistisch profitariaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Ik heb ook de indruk dat werken in Belgie kapotbelast wordt en dat aandeelhouders goedkoop winsten kunnen opstrijken zonder al te veel belastingen.
Ik heb ook aandelen, en krijg dus ook dividenden, maar ik werk ook, en ik zou er niks mee inzitten dat men belastingen op dividend optrekt tot bvb 30 % en de lasten op arbeid wat verlaagt. Dat geld dat belegd is, heb ik niet nodig, toch niet direct. Maar veel mensen hebben hun maandelijks salaris wel nodig om te overleven.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Men zou beter eens uitzoeken waarom er hier zo een hoge belastingen nodig zijn op arbeid. wordt er niet te kwistig omgesprongen met het geïnde kapitaal? Er moeten dringend maatregelen genomen worden om het percentage werkenden te verhogen. Meer werkenden betekent meer inkomsten, en gelijktijdig minder uitgaven. Grote probleem blijft dat zelfs de beste ideeën onrealistisch zijn indien ze niet op grote schaal toegepast worden (minimum niveau Europa) Ik begin meer en meer in de ideeën van vivant te geloven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Er is door de politiekers met geld gesmeten hier in dit land dat het geen naam heeft. Geld dat we niet eens hadden trouwens. België leeft nu reeds enkele jaren boven zijn stand. Kan niet blijven duren. Men kan niet blijven eisen om méér als de kas leeg is hé. Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Meer mensen aan het werk zetten en dat simpelweg door een verschil te creëren tussen minimumloon en uitkering. Dus minimumlonen minder belasten en het geld dat daarvoor nodig is bij de uitkeringen halen. Daarna kan men alle lonen minder belasten.
Laatst gewijzigd door fox : 3 maart 2010 om 15:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Zoals in het GD Luxemburg: wie dopt en zelf geen ander werk vindt,is verplicht binnen de zes maanden een aangeboden job aan te nemen: wel betaalt de staat het loonverlies gedurende vier jaar als men een minderbetaalde job moet aannemen!!
Na zes maanden dus geen uitkering meer !! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Burger
|
![]() minder lasten op loon en meer belastingen op consumeren
ik heb een jaar in ierland gewerkt en betaalde daar 5% belastingen op mijn loon (onder de 28.000/jaar) maar alles is er wel veel duurder, sigaretten bv kosten dubbel de prijs van hier, maar op deze manier heb ik een zuinig jaar geleefd en veel geld overgehouden, veel meer dan ik hier ooit zou kunnen sparen in een jaar de uitkeringen moeten trouwens zwaar naar beneden en tegelijk voor sommige naar boven, ik zou een systeem van kosten terug betaling invoeren voor werklozen (sigaretten en bier bv worden natuurlijk niet terug betaald) onkosten nota's indienen voor de huur, busticketjes ed voor sollicitaties, noodzakelijke boodschappen (nee geen nieuwe gsm elke maand kopen terwijl ge op cafe uwen dop aant opzuipen zijt) zolang de cafes volzitten met doppers is de dop veel te hoog (voor sommige) en te laag voor mensen die zichzelf met kinderen opzadelen
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belastingverhoging voor de hoogste schijven.
Bombardementen uitvoeren op belastingparadijzen.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 3 maart 2010 om 16:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Daarom is België het land met én enorme sociale voorzieningen én met de laagste vennootschapsbelasting én de hoogste personenbelasting (misschien Zweden uitgezonderd). Kortom: u leest wat u wilt lezen en foetert wat tegen het grootkapitaal, maar in feite bent u als belgicistisch klein-links de objectieve bondgenoot van dit grootkapitaal. De waterdrager zoals u wilt, of iets minder vriendelijk doch niet minder correct gesteld: de nuttige idioot van dit grootkapitaal.
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lol, diegenen die het meest afdragen nog meer laten betalen. That's the spirit. Geen begrotingsevenwicht? Geen probleem, we verhogen de belastingen en blijven in hetzelfde bedje ziek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is water naar de zee dragen.
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb ik dat gezegd? Neen eerst een belastingsverlaging voor de minimumlonen. Dat geld halen we bij de uitkeringen door ze in tijd te beperken. Daarna kan een belastingsverlaging bij de middenlonen doorgevoerd worden. Wat u voorstelt is pas water naar de zee dragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onder paars werden de allerhoogste schijven naar beneden aangepast.
Deze aanpassing had geen enkele zin. Niemand is daar beter van geworden.
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De hele bonussencultuur is een cultuur die met harde hand moet aangepakt worden. Agressieve dieven worden beloond om de tak waar ze zelf opzitten over te zagen. Probleempje: al de rest zit op diezelfde tak.
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijgevolg is al wat u uitkraamt wartaal. U blijft uitgaan van een kapitalistisch systeem waarvan groei de motor is.
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een voorbeeld voor kapitalisten. Momenteel is het een paria. Dank U, kapitalistisch uitschot.
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat: