Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 maart 2010, 20:05   #1
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard fucked up maatschappij

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...-verhoor.dhtml

ocharme die jongen die door deze hel moet.

als vroeger zoiets voorviel, zou die jongen eens goed afgemot worden. en dan was de zaak opgelost!

Nu wordt er zo'n heisa van gemaakt.

Waarom moet er om zo'n futiel kwajongens streek van een puber zo een heisa van gemaakt worden? De politie, de rechtbanken, de magistraten, de adminitratie, de rompslomp, de koppijn...

jongens toch.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2010, 20:10   #2
Wisord
Banneling

Standaard

Het is maar ne laptop , er lopen grotere dieven rond en die stelen legaal onze €€€....
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2010, 20:13   #3
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Geen laptops stelen uit winkels volstaat al lang.

En door welke hel moet hij nu gaan? Hij is al meteen terug vrij ..
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2010, 20:18   #4
Tavek
Banneling

Standaard

Het equivalent van een klein maandloon pikken en "de jongen gaat door een hel ?"

Boete + strafblad + werkstraf.

Normaal gezien wordt zijn record gezuiverd na 5 jaar ? Dan is hij dus 18 en kan hij opnieuw beginnen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2010, 08:33   #5
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...-verhoor.dhtml

ocharme die jongen die door deze hel moet.

als vroeger zoiets voorviel, zou die jongen eens goed afgemot worden. en dan was de zaak opgelost!

Nu wordt er zo'n heisa van gemaakt.

Waarom moet er om zo'n futiel kwajongens streek van een puber zo een heisa van gemaakt worden? De politie, de rechtbanken, de magistraten, de adminitratie, de rompslomp, de koppijn...

jongens toch.
Probleem is dat de ouders van tegenwoordig hun kinders voor zoiets niet meer afmotten, en als ge als veiligheidsagent die gast eens zou bijwerken om hem dat af te leren, (pas op nog altijd beter als de flikken erbij halen volgens mij. ) dan doen ze die veiligheidsagent nog een proces aan.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2010, 08:38   #6
Anna List
Banneling

Standaard

tuurlijk, want we weten allemaal dat afmotten de beste oplossing is ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2010, 08:43   #7
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Het is maar ne laptop , er lopen grotere dieven rond en die stelen legaal onze €€€....
Probleem is dat ge moeilijk elke minister of andere graaipolitieker de hersens kunt inslaan met nen baseball bat of engelse sleutel, ... alhoewel ze het wel verdienen natuurlijk, maar dat is dan weer iets anders.

Maar het is maar ne laptop,... voor mij is dat mijn bezit, en ik zal daar heel ver in gaan om dat te verdedigen, vorige zomer hebben zo een bende rotzakskes veel sjans gehad dat ik ze niet bezig gezien heb aan mijne velo, heb hem trouwens terug gevonden.

een tip, als ze uwe fiets proberen pieken, verzetten ze die dikwijls maar gewoon een paar meter, om hem later met een camionette op te pikken.
Oud 16 maart 2010, 08:50   #8
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ge leert uw kinders dat toch best en heel duidelijk af, van in het begin,

Ze moeten maar iemand als mij op hun dieven pad tegenkomen, en het kan het einde van hun cariere als crimineel en het begin van een verblijf in het hospitaal , leven in een kareke of een permanent verblijf op de strooiweide of het kerkhof betekenen.

dus soms kan een harde hand wel eens veel beter zijn dan " ge moogt dat niet doen... " en ze ondertussen verder laten doen, zoals ge dat tegenwoordig nogal dikwijls eens ziet gebeuren.

Had de wijkagent mij moeten thuisbrengen na zelf nog maar het stelen van een pakske sjieken, het zou er serieus tegen gezeten hebben.
Oud 16 maart 2010, 08:54   #9
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ge leert uw kinders dat toch best en heel duidelijk af, van in het begin,

Ze moeten maar iemand als mij op hun dieven pad tegenkomen, en het kan het einde van hun cariere als crimineel en het begin van een verblijf in het hospitaal , leven in een kareke of een permanent verblijf op de strooiweide of het kerkhof betekenen.

dus soms kan een harde hand wel eens veel beter zijn dan " ge moogt dat niet doen... " en ze ondertussen verder laten doen, zoals ge dat tegenwoordig nogal dikwijls eens ziet gebeuren.

Had de wijkagent mij moeten thuisbrengen na zelf nog maar het stelen van een pakske sjieken, het zou er serieus tegen gezeten hebben.
al steelt mijne kleine t karreke van ne gehandicapte ... diegene die één vinger aan mijne kleine raakt, die zal t zich nog lang heugen.
Vergis u niet, t is niet omdat ik absoluut tegen pedagogische tikken ben dat ik Mahatma Gandhi ben hoor.

maar ne kleine slagen, dat doede ni, ni de mijne, ni den uwe, want als ik dat zie dan reageer ik daar ook tegen, ge moogt gerust zijn, ge gaat nog nooit zo grondig uitgekafferd zijn in t bijzijn van uwe kleine

Laatst gewijzigd door Anna List : 16 maart 2010 om 08:55.
Oud 16 maart 2010, 09:24   #10
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
al steelt mijne kleine t karreke van ne gehandicapte ... diegene die één vinger aan mijne kleine raakt, die zal t zich nog lang heugen. Vergis u niet, t is niet omdat ik absoluut tegen pedagogische tikken ben dat ik Mahatma Gandhi ben hoor.

maar ne kleine slagen, dat doede ni, ni de mijne, ni den uwe, want als ik dat zie dan reageer ik daar ook tegen, ge moogt gerust zijn, ge gaat nog nooit zo grondig uitgekafferd zijn in t bijzijn van uwe kleine
In bepaalde extreme omstandigheden is een goede tik toch echt wel het beste om bepaald probleemgedrag af te leren, ouders zoals u redeneren van 'mijn kind, schoon kind' en geven het nog meer voeding tot verder pestgedrag (ik spreek dan nog niet over criminele feiten zoals het stelen van een laptop). Moet ik nu schrik krijgen dat u mij iets gaat aandoen, omdat ik uwe kleine een tikske ga geven als hij een rotstreek uithaalt? En als uw oogappel effectief het karreke van een gehandicapte gaat stelen, iemand die zich niet tegen zulke krapuulstreken kan verdedigen, dan sla ik hem wel een blauw oog waar hij een week een souvenier aan heeft.

Ook als leerkracht / opvoeder naar moeilijke leerlingen toe was ik daarin altijd duidelij: ik zei dat ik veel kon verdragen van die mannen, maar ze moesten mij niet proberen aan te raken of fysiek lastig te vallen, want dan zou ik hen een goede toek uitdelen. En laat dan de ouders maar naar de directie of politie stappen, dat laat me koud. Of mag je je door minderjarigen laten neerslaan zonder te reageren met wettige zelfverdediging?
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2010, 09:27   #11
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
We weten allemaal dat u de jongen verder zult laten doen en rotverwennen. Dit is niet het stelen van een snoepje of een pakje kauwgom, maar van een dure notebook ! En dan nog, stelen doet men nooit niet !
Oud 16 maart 2010, 09:33   #12
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
In bepaalde extreme omstandigheden is een goede tik toch echt wel het beste om bepaald probleemgedrag af te leren, ouders zoals u redeneren van 'mijn kind, schoon kind' en geven het nog meer voeding tot verder pestgedrag (ik spreek dan nog niet over criminele feiten zoals het stelen van een laptop). Moet ik nu schrik krijgen dat u mij iets gaat aandoen, omdat ik uwe kleine een tikske ga geven als hij een rotstreek uithaalt? En als uw oogappel effectief het karreke van een gehandicapte gaat stelen, iemand die zich niet tegen zulke krapuulstreken kan verdedigen, dan sla ik hem wel een blauw oog waar hij een week een souvenier aan heeft.

Ook als leerkracht / opvoeder naar moeilijke leerlingen toe was ik daarin altijd duidelij: ik zei dat ik veel kon verdragen van die mannen, maar ze moesten mij niet proberen aan te raken of fysiek lastig te vallen, want dan zou ik hen een goede toek uitdelen. En laat dan de ouders maar naar de directie of politie stappen, dat laat me koud. Of mag je je door minderjarigen laten neerslaan zonder te reageren met wettige zelfverdediging?
je haalt hier een paar dingen door elkaar freespirit
-uit het feit dat ik EIS dat je naar mijn kind geen vinger uitsteekt mag je en kan je niet afleiden dat ik mijn kind geen waarden en normen of grenzen bijbreng, integendeel, fysieke integriteit is me heilig

dat breng ik hen bij : ieders fysieke integriteit is heilig en die mag en moet je met alle middelen verdedigen.
dus �*ls hij een rotstreek uithaalt, dan verdient hij correctie, en die mag gelijk welke leraar hem opleggen, en mijn zonen weten dat ze hun straf waardig moeten ondergaan. ... maar de leraar die hem fysiek meent te moeten aanpakken, die kan beter op zijn tellen passen, ik zal mijn zoon niet tegenhouden van zich te verdedigen en hem op zijn bakkes te slaan. in dat geval gaat noch de rechter noch de politie uw facade kunnen redden.
onthou het als ge nog eens denkt ne kleine te moeten molesteren ... vroeg of laat hebt ge mss de mijne vast, en ik beloof u, dan hebde prijs.
Oud 16 maart 2010, 09:35   #13
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
We weten allemaal dat u de jongen verder zult laten doen en rotverwennen. Dit is niet het stelen van een snoepje of een pakje kauwgom, maar van een dure notebook ! En dan nog, stelen doet men nooit niet !
geloof me, mijn zonen zijn niet verwend, integendeel.

en zij kennen de waarde die ik hecht aan eigendom en aan fysieke integriteit.

Laatst gewijzigd door Anna List : 16 maart 2010 om 09:36.
Oud 16 maart 2010, 09:53   #14
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
"Hoewel het Belgische recht deze mogelijkheid niet voorziet, moet volgens artikel zes van het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens een minderjarige beroep kunnen doen op een advocaat vanaf het eerste politieverhoor. De belastende verklaring die hij aflegde zonder bijstand van een advocaat vormt dan ook een onrechtmatig bewijs dat geweerd moet worden", oordeelde de rechter.
Belgisch recht afschaffen en Belgisch erechters ook maar meteen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2010, 18:43   #15
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
je haalt hier een paar dingen door elkaar freespirit
-uit het feit dat ik EIS dat je naar mijn kind geen vinger uitsteekt mag je en kan je niet afleiden dat ik mijn kind geen waarden en normen of grenzen bijbreng, integendeel, fysieke integriteit is me heilig

dat breng ik hen bij : ieders fysieke integriteit is heilig en die mag en moet je met alle middelen verdedigen.
dus �*ls hij een rotstreek uithaalt, dan verdient hij correctie, en die mag gelijk welke leraar hem opleggen, en mijn zonen weten dat ze hun straf waardig moeten ondergaan. ... maar de leraar die hem fysiek meent te moeten aanpakken, die kan beter op zijn tellen passen, ik zal mijn zoon niet tegenhouden van zich te verdedigen en hem op zijn bakkes te slaan. in dat geval gaat noch de rechter noch de politie uw facade kunnen redden.
onthou het als ge nog eens denkt ne kleine te moeten molesteren ... vroeg of laat hebt ge mss de mijne vast, en ik beloof u, dan hebde prijs.
Ik zal in principe nooit uwe 'kleine' op enige manier fysiek aanraken, zelfs al haalt hij rotstreken uit. Ikzelf draag ook fysieke integriteit hoog in het vaandel en heb mij noodgewongen twee keer fysiek moeten weren (twee gevallen van wettige zelfverdediging: een poging tot overval afwenden en iemand afschudden die m'n keel wilde toeknijpen). Maar hoe reageer je als je kind, ik hoop dat dit nooit gebeurt, een leerkracht slaat of fysiek pijn doet? Ga je het die leerkracht dan kwalijk nemen als hij zich fysiek probeert te verweren? Ik heb het uiteraard over het geval dat uw zoon begint te slaan en niet de leerkracht, in het tweede geval heb ik er dan alle begrip voor als uw zoon terug slaat. Maar dus wat als hij de uitlokker is en een ernstige bedreiging voor die leerkracht vormt? Vindt u dan dat de leerkracht zich zomaar moet laten aftroeven? En beschouwt u iemand in bedwang houden (bijvoorbeeld een kind dat een woedeaanval heeft) dan ook als kindermishandeling, want daar komt ook fysiek contact bij te pas?

Ik vind overigens wel dat ik mijn eigen 'potentiële' kinderen een pedagogische tik mag geven, moest dit nodig zijn. Dat is soms de beste oplossing, hoezeer u daat ook van tegen bent. Heb er zelf in mijn kindertijd een paar van m'n moeder gehad en was de beste manier om iets af te leren. Ik neem dit haar niet kwalijk, wel integendeel, en ben er zeker niet getraumatiseerd door.
Oud 16 maart 2010, 18:44   #16
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
geloof me, mijn zonen zijn niet verwend, integendeel.

en zij kennen de waarde die ik hecht aan eigendom en aan fysieke integriteit.
Behalve aan de dure bumpers van auto's dan ? Misschien ga ik hiermee 'onder de gordel' door er een andere thread bij te sleuren, maar ieder op z'n tour is niets te veel
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be