![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=GS2NFQOA
Waar ik in de jaren '80 binnen een straal van 15 km een dozijn dancings en discotheken kon bezoeken..is er nu een immense uitgaansleegte.. Ik vraag me af of de huidige jeugd nog wel buiten komt..of altijd kan beschikken over papa's bmw om een megafuif of dancing te bezoeken ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() feesten genoeg! vaak underground, misschien wel meer als vroeger.
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat moet ik mij voorstellen bij een underground party ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Burger
|
![]() idd, ik weet niet waar eerst naartoe, maar hou alles maar onder de radar , keep the tourists away
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien gaan we inderdaad terug naar zo`n toestanden. Ik heb de kleinere keten altijd het leukst gevonden, die grote keten waren ook wel plezant, KLJ fuiven waren ook wel goed, en ben ooit eens op zo een underground party geweest, en dat was echt wel speciaal , met een doodskist waar rook uitkwam op t podium... en serieus wat "speciaal volk" in t publiek... alhoewel er al bij al niet zo veel volk was, (overaanbod van serieuze dancings in die buurt. ) In Dendermonde waren er toen ook een paar legendarische dancings, beide dicht nu, die een daar kwamen nog betrekkelijk normale mensen, al werd daar wel stevig gefeest, ... (den booz vloeide daar rijkelijk... ) die andere was meer een pillenkot, in de lokale apotheek was minder spul te vinden dan daar. Na een paar razzia`s was het feest ook voorbij en verplaatste het zich gewoon naar berlaar, daar gingen ze dan zelf op zondagnamiddag feesten,... dat was dan ook weer rap gedaan, natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Nooit meegemaakt 'undergroundparties'.. maar ik was eind jaren '80 dan ook niet echt meer in roulatie..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
witte hoeve en truweel, en dan nog een café of zo. Op de parking van de Witte Hoeve moest je in augustus wel opletten dat de pikdorser naast jou wel plaats genoeg had....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Kokoriko dat was daar toch ook niet zo zot ver van he, ? daar zijn we ook nog een paar keer geweest was ook niet slecht, (vooral het gezelschap waar we toen in vertoefden, ... ![]() ![]() Meest legendarische vond ik toch de parties in de ritz waar ge voor 12 uur `s avonds voor 1 frank een pint had, crisis, op zondagavond,... Een paar jaar geleden nog in de Cherry Moon geweest, zo voor de fun eens gaan kijken hoe dat daar was, ... viel dat tegen, ik denk dat er in een homo bar, nog meer vrouwen rondlopen dan daar. ![]() Dien comersjeelen house en techno trekt oek op geen kloten meer, ja er zijn zelf gradaties in ketelmuziek, ![]() Laatst gewijzigd door Herr Flick : 16 maart 2010 om 11:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat dancings leeglopen, wil nog niet zeggen dat het 'uitgaanstijdperk' (wat dat ook moge zijn) afloopt hoor. De studentencafés in Antwerpen zitten voortdurend stampvol, bijvoorbeeld.
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In sommige dancings moeten ze eerst 10€ inkom betalen en daarna nog eens 3 tot 7,5€ per consummatie. Ze zijn dus vaak al snel 50 tot 100 € kwijt voor een avondje stappen. Ze gaan nu dus liever naar den aldi een paar bakken bier kopen en bouwen in de garage van papa een feestje met hun eigen versterkers. Ze komen er dan vanaf met een kleine 50 € voor een hele avond met 10 man tegenover 1000€ in een dancing voor diezelfde 10 man. En ze lopen geen gevaar om hun rijbewijs kwijt te spelen wegens te veel gedronken, want ze moeten niet meer met de auto rijden. De uitgangssector maakt zichzelf kapot en dwingt de jeugd zelf om undergroundparties te organiseren om betaalbaar te kunnen feesten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
probeer op 4 a 5 uur tijd nog maar eens uw omzet te halen om al uw personeel, gebouw en de peperdure licht en geluidsinstallatie terug te betalen. je wil niet weten wat een zo een martin trackspot of een laser kost. daarvoor moet ge serieus wat pinten verkopen wil je die terugverdienen. en dan is er inderdaad nog het feit dat ge niet meer moogt drinken, nu ik dronk niet, mijn maten zopen dan om mij te compenseren, ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het drinkgeld dat mijn vader-arbeider kon missen was ook maar net voldoende om een stapje in de wereld te zetten.. 30 jaar geleden was het ook al pakken goedkoper om een bak te ledigen in een tuinhuis annex garage..maar dat was toch niet ons idee van uitgaan... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |