Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 maart 2010, 21:42   #1
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Wat je vroeger speelde ben je later ook.

In het kader van studie richtingen zoals wetenschap en technische richtingen zal men in de toekomst nagaan met welk speelgoed men speelde als kind.
Mensen wiens seksleven nog triestiger is dan het onze hebben namelijk ontdekt dat er een verband is tussen waar men voor aangelegd is en met wat je graag speelde.
Bv; autootjes, lego en dergelijke …inzicht in structuren en tactische vaardigheden en aanbevolen voor richtingen zoals ingenieur of technische afdelingen
Poppen en winkeltje; eerder sociaal en minder geschikt in leidende posities
Fietsen, rolschaatsen; teamverband en ondernemend met doorzettingsvermogen
Vuurtjes stoken, trapleuningen of bomen en muurtjes kruipen; uiterst ondernemend
Boeken lezen ; kan goed verbanden leggen en zo.
En zo gaat dat lijstje wel nog eventjes door.
Nu kan dat ergens wel een grond van waarheid hebben allemaal. Men neemt dit ernstig genoeg dat het ministerie van onderwijs hier gaat op “inspelen” bij bepalingen van de studierichtingen.
Maar toen wij kind waren reden we met de fiets naar een boom die achter een muur stond om rap wat te pikken en daarna ergens een vuurtje te stoken alvorens we naar huis gingen om met de blokken en auto’s verder te spelen al dan niet terwijl we onze rolschaatsen aanhadden en kropen in bed met een boek onder de dekens en een pillamp omdat onze ouders niet zouden zien dat we nog aan het lezen waren?
Hoe kader je dat dan?
Poppen en winkeltjes waren voor meisjes en de choco kinderen..dat wisten we toen al.

Wat denk je, moet men echt aandacht geven en geld en tijd steken in zulke zaken om de pubers van nu in de aangepaste richting te steken?
Oud 16 maart 2010, 21:49   #2
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

En als een geheel theoretisch persoon graag op een oude vuilnisbelt rond hing? Volgens mij ben ik uhh is die persoon verdoemd...

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 16 maart 2010 om 21:49.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2010, 21:59   #3
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
En als een geheel theoretisch persoon graag op een oude vuilnisbelt rond hing? Volgens mij ben ik uhh is die persoon verdoemd...
Dan ben je niet de enige.
Destijds hadden we nog vuilnisbelten waar we als kind iedere dag wel eens op rondhingen. Meestal om vuurtjes te gaan stoken of zo.
Of om te gaan schieten met ons loodjes pistolen.
Bij voorkeur op elkander zelfs.
Oud 16 maart 2010, 22:00   #4
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Oei, heeft Daniëlle Krekels weer een boekje geschreven?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2010, 22:14   #5
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Heb je een bron? Kzou het artikel eens willen lezen.
Oud 16 maart 2010, 22:21   #6
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

En iemand die graag doktertje speelde ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2010, 22:21   #7
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Heb je een bron? Kzou het artikel eens willen lezen.
Dit boek uit 2005 gaat over het onderwerp: http://www.coretalents.be/boek.html
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2010, 22:37   #8
kgeefgenefok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht

http://www.youtube.com/watch?v=QMJ9gD2SpRI "verkrachtertje spelen" (buiten de zone)
kgeefgenefok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 09:16   #9
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dan ben je niet de enige.
Destijds hadden we nog vuilnisbelten waar we als kind iedere dag wel eens op rondhingen. Meestal om vuurtjes te gaan stoken of zo.
Of om te gaan schieten met ons loodjes pistolen.
Bij voorkeur op elkander zelfs.
Ja ik denk moesten er hier vele hun kindertijd blootleggen, (kind pre jaren 90 dan) dat er wel heel twisted figuren naar boven zouden komen, ten minste naar het huidige tijdsbeeld...

waar hingen wij allemaal rond, in het bos kampen bouwen, met de fiets rond racen, (pa en ma hadden geen tijd om ons ergens naar toe te brengen, trouwens hadden pas een auto als ik een jaar of 10 was. ) zelf wapens maken, dingen in brand steken, op dingen schieten met loodjes pistolen en geweren, mekaar te lijf gaan met houten stokken, (voor te spelen he, ... zorro of ridder... ) (soms wel vrij heftig... ) we hebben zo km`s aan een stuk boomstammen gesjouwd om aan de goeie draagbalk voor ons kamp te komen.

veel leuker dan op zo ne stoemen x box zitten te rammen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 09:18   #10
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Hier zie de duistere verborgen gedachten van bobke komen boven...

of indiaantje en de squaws vastbinden aan den boom zeker

ik vraag me dan trouwens af wat den dutroux of ronald jansens zo in hun jeugd moeten gespeeld hebben.
Oud 17 maart 2010, 09:31   #11
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ik vraag me dan trouwens af wat den dutroux of ronald jansens zo in hun jeugd moeten gespeeld hebben.
het martelen en doden van diertjes is een sterke aanwijzing naar je latere interesses...

Toen ik kind was werden we gescreend door het PMI dacht ik..vragenlijstje invullen ( + even kuchen terwijl er een volwassen man aan je piemel friemelde ) en dan kregen de ouders een carierreadvies ( dat uiteraard in de praktijk volslagen ondergeschikt was aan praktische zaken zoals nabijheid school en of je er wel in mocht.. )
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 09:34   #12
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
In het kader van studie richtingen zoals wetenschap en technische richtingen zal men in de toekomst nagaan met welk speelgoed men speelde als kind.
Mensen wiens seksleven nog triestiger is dan het onze hebben namelijk ontdekt dat er een verband is tussen waar men voor aangelegd is en met wat je graag speelde.
Bv; autootjes, lego en dergelijke …inzicht in structuren en tactische vaardigheden en aanbevolen voor richtingen zoals ingenieur of technische afdelingen
Poppen en winkeltje; eerder sociaal en minder geschikt in leidende posities
Fietsen, rolschaatsen; teamverband en ondernemend met doorzettingsvermogen
Vuurtjes stoken, trapleuningen of bomen en muurtjes kruipen; uiterst ondernemend
Boeken lezen ; kan goed verbanden leggen en zo.
En zo gaat dat lijstje wel nog eventjes door.
Nu kan dat ergens wel een grond van waarheid hebben allemaal. Men neemt dit ernstig genoeg dat het ministerie van onderwijs hier gaat op “inspelen” bij bepalingen van de studierichtingen.
Maar toen wij kind waren reden we met de fiets naar een boom die achter een muur stond om rap wat te pikken en daarna ergens een vuurtje te stoken alvorens we naar huis gingen om met de blokken en auto’s verder te spelen al dan niet terwijl we onze rolschaatsen aanhadden en kropen in bed met een boek onder de dekens en een pillamp omdat onze ouders niet zouden zien dat we nog aan het lezen waren?
Hoe kader je dat dan?
Poppen en winkeltjes waren voor meisjes en de choco kinderen..dat wisten we toen al.
Wat denk je, moet men echt aandacht geven en geld en tijd steken in zulke zaken om de pubers van nu in de aangepaste richting te steken?
wat bedoel je eigenlijk ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 09:35   #13
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
het martelen en doden van diertjes is een sterke aanwijzing naar je latere interesses...

Toen ik kind was werden we gescreend door het PMI dacht ik..vragenlijstje invullen ( + even kuchen terwijl er een volwassen man aan je piemel friemelde ) en dan kregen de ouders een carierreadvies ( dat uiteraard in de praktijk volslagen ondergeschikt was aan praktische zaken zoals nabijheid school en of je er wel in mocht.. )
je zal wel pms bedoelen
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 10:05   #14
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Ik ben al die studies van 'wetenschappers' die het stomste eerst onderzoeken om toch maar enigszins hun zogezegd nut voor de samenleving aan te tonen, ontzettend beu.
Gaat men nu ingenieurstudenten weigeren omdat ze in hun kindertijd niet het vereiste x-aantal uur met Lego gespeeld hebben of welk praktisch nut zal deze studie nu hebben?
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 10:28   #15
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
je zal wel pms bedoelen
Post Menstrueel Syndroom ik dacht dat 'piemel' een duidelijke aanwijzing was..

Ik weet de exacte benaming niet meer, ik dacht Pedagogisch-Medisch-Instituut..bestaan die dingen trouwens nog ?

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 17 maart 2010 om 10:31.
Oud 17 maart 2010, 10:30   #16
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Ik ben al die studies van 'wetenschappers' die het stomste eerst onderzoeken om toch maar enigszins hun zogezegd nut voor de samenleving aan te tonen, ontzettend beu.
Gaat men nu ingenieurstudenten weigeren omdat ze in hun kindertijd niet het vereiste x-aantal uur met Lego gespeeld hebben of welk praktisch nut zal deze studie nu hebben?
Dat is trouwens allang achterhaald..boeken,lego,bomen klimmen,fietsen,rolschaatsen enz. zijn allang vv door sms'en,chatten,gamen en social media..
Oud 17 maart 2010, 11:08   #17
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja ik denk moesten er hier vele hun kindertijd blootleggen, (kind pre jaren 90 dan) dat er wel heel twisted figuren naar boven zouden komen, ten minste naar het huidige tijdsbeeld...

waar hingen wij allemaal rond, in het bos kampen bouwen, met de fiets rond racen, (pa en ma hadden geen tijd om ons ergens naar toe te brengen, trouwens hadden pas een auto als ik een jaar of 10 was. ) zelf wapens maken, dingen in brand steken, op dingen schieten met loodjes pistolen en geweren, mekaar te lijf gaan met houten stokken, (voor te spelen he, ... zorro of ridder... ) (soms wel vrij heftig... ) we hebben zo km`s aan een stuk boomstammen gesjouwd om aan de goeie draagbalk voor ons kamp te komen.

veel leuker dan op zo ne stoemen x box zitten te rammen.
Touwtjespringen, "schipper mag ik overvaren", over de straat lopen en "macadam" of "napoleon, sta stil" brullen, sprinkhanen vangen en zurkel zoeken ...
Eén mooie pop hadden we en een tafeltje met 2 stoeltjes die mijn pa in zijn vrije tijd zelf in elkaar had geknutseld ...
Oud 17 maart 2010, 11:32   #18
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht

bij ons was da een knappe dokteres, ...
Oud 17 maart 2010, 11:36   #19
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Touwtjespringen, "schipper mag ik overvaren", over de straat lopen en "macadam" of "napoleon, sta stil" brullen, sprinkhanen vangen en zurkel zoeken ...
Eén mooie pop hadden we en een tafeltje met 2 stoeltjes die mijn pa in zijn vrije tijd zelf in elkaar had geknutseld ...
aan die meiskes prullen deden wij niet mee, ...

behalve dan die colorado kevers en mieren vangen, ...

wel braambessen gaan trekken en de beste hangen natuurlijk altijd daar waar de meeste piekers zitten...
Oud 17 maart 2010, 11:37   #20
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
bij ons was da een knappe dokteres, ...
Dan was de controle op de voorhuidsafwijking snel gebeurd..
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be