![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In het kader van studie richtingen zoals wetenschap en technische richtingen zal men in de toekomst nagaan met welk speelgoed men speelde als kind.
Mensen wiens seksleven nog triestiger is dan het onze hebben namelijk ontdekt dat er een verband is tussen waar men voor aangelegd is en met wat je graag speelde. Bv; autootjes, lego en dergelijke …inzicht in structuren en tactische vaardigheden en aanbevolen voor richtingen zoals ingenieur of technische afdelingen Poppen en winkeltje; eerder sociaal en minder geschikt in leidende posities Fietsen, rolschaatsen; teamverband en ondernemend met doorzettingsvermogen Vuurtjes stoken, trapleuningen of bomen en muurtjes kruipen; uiterst ondernemend Boeken lezen ; kan goed verbanden leggen en zo. En zo gaat dat lijstje wel nog eventjes door. Nu kan dat ergens wel een grond van waarheid hebben allemaal. Men neemt dit ernstig genoeg dat het ministerie van onderwijs hier gaat op “inspelen” bij bepalingen van de studierichtingen. Maar toen wij kind waren reden we met de fiets naar een boom die achter een muur stond om rap wat te pikken en daarna ergens een vuurtje te stoken alvorens we naar huis gingen om met de blokken en auto’s verder te spelen al dan niet terwijl we onze rolschaatsen aanhadden en kropen in bed met een boek onder de dekens en een pillamp omdat onze ouders niet zouden zien dat we nog aan het lezen waren? Hoe kader je dat dan? Poppen en winkeltjes waren voor meisjes en de choco kinderen..dat wisten we toen al. Wat denk je, moet men echt aandacht geven en geld en tijd steken in zulke zaken om de pubers van nu in de aangepaste richting te steken?
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En als een geheel theoretisch persoon graag op een oude vuilnisbelt rond hing? Volgens mij ben ik uhh is die persoon verdoemd...
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 16 maart 2010 om 21:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Destijds hadden we nog vuilnisbelten waar we als kind iedere dag wel eens op rondhingen. Meestal om vuurtjes te gaan stoken of zo. Of om te gaan schieten met ons loodjes pistolen. Bij voorkeur op elkander zelfs.
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Oei, heeft Daniëlle Krekels weer een boekje geschreven?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Staatssecretaris
|
![]() Heb je een bron? Kzou het artikel eens willen lezen.
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En iemand die graag doktertje speelde ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Dit boek uit 2005 gaat over het onderwerp: http://www.coretalents.be/boek.html
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
waar hingen wij allemaal rond, in het bos kampen bouwen, met de fiets rond racen, (pa en ma hadden geen tijd om ons ergens naar toe te brengen, trouwens hadden pas een auto als ik een jaar of 10 was. ) zelf wapens maken, dingen in brand steken, op dingen schieten met loodjes pistolen en geweren, mekaar te lijf gaan met houten stokken, (voor te spelen he, ... zorro of ridder... ![]() veel leuker dan op zo ne stoemen x box zitten te rammen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier zie de duistere verborgen gedachten van bobke komen boven...
of indiaantje en de squaws vastbinden aan den boom zeker ![]() ik vraag me dan trouwens af wat den dutroux of ronald jansens zo in hun jeugd moeten gespeeld hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Toen ik kind was werden we gescreend door het PMI dacht ik..vragenlijstje invullen ( + even kuchen terwijl er een volwassen man aan je piemel friemelde ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Gouverneur
|
![]() Ik ben al die studies van 'wetenschappers' die het stomste eerst onderzoeken om toch maar enigszins hun zogezegd nut voor de samenleving aan te tonen, ontzettend beu.
Gaat men nu ingenieurstudenten weigeren omdat ze in hun kindertijd niet het vereiste x-aantal uur met Lego gespeeld hebben of welk praktisch nut zal deze studie nu hebben? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Post Menstrueel Syndroom
![]() ![]() ![]() Ik weet de exacte benaming niet meer, ik dacht Pedagogisch-Medisch-Instituut..bestaan die dingen trouwens nog ? Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 17 maart 2010 om 10:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eén mooie pop hadden we en een tafeltje met 2 stoeltjes die mijn pa in zijn vrije tijd zelf in elkaar had geknutseld ...
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() behalve dan die colorado kevers en mieren vangen, ... wel braambessen gaan trekken en de beste hangen natuurlijk altijd daar waar de meeste piekers zitten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |