Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 mei 2004, 13:15   #1
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Blijven volhouden he, dat de islam de godsdienst van de vrede en menselijkheid is.
Chance dat Bush een knieval deed omdat er een Iraakse gevangene een tand werd uitgestampt!
Dit is een exclusieve moslim-techniek, dit wordt toegepast én gefilmd in Tsjetsjenie, de filipijnen en blijkbaar ook Irak.
Eens horen hoeveel Belgische/Europese Moslims hun afschuw zullen tonen!

Citaat:
12/05�*Video toont onthoofding Amerikaan

Op een video die dinsdag is verschenen op een website van moslimextremisten is te zien hoe vijf gemaskerde mannen een Amerikaan onthoofden.
�*
De daders zeggen de man, wiens lijk zaterdag in Bagdad is gevonden, te straffen voor de mishandeling van Iraakse gevangenen door Amerikaanse militairen. De in een oranje overall geklede man zegt wie hij is. "Mijn naam is Nick Berg, mijn vaders naam is Michael, mijn moeders naam is Suzanne. Ik woon in Philadelphia."
�*
Achter hem staan vijf gemaskerde mannen met hoofddoeken op. Een van hen leest een verklaring voor, waarna zij de man op zijn zij rollen en hem het hoofd afsnijden. "Allahu akbar", schreeuwen de daders - Allah is groot.
�*
"Aan de moeders en de vrouwen van Amerikaanse soldaten", leest een van de mannen voor. "Wij vertellen jullie dat wij de Amerikaanse regering hebben aangeboden deze gijzelaar te ruilen voor enkele van de gevangenen in Abu Ghraib. Dat is geweigerd. Wij vertellen jullie dat de waardigheid van de moslimmannen en -vrouwen in Abu Ghraib en elders alleen terug te krijgen is met bloed en zielen. Jullie krijgen niets van ons behalve doodskist na doodskist."
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 15:33   #2
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Kom, kom, we moeten daar niet moeilijk over doen. Hoofden afsnijden, handjes afhakken, stenigen,... dat is allemaal cultuur en zit in het totaalpakket die de islam ons te bieden heeft. Een Irakees een tand uitstampen? Hoe, durf je!
Oud 12 mei 2004, 18:00   #3
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Kom, kom, we moeten daar niet moeilijk over doen. Hoofden afsnijden, handjes afhakken, stenigen,... dat is allemaal cultuur en zit in het totaalpakket die de islam ons te bieden heeft. Een Irakees een tand uitstampen? Hoe, durf je!
Nu breekt mijn klomp.

Nauwelijks een maand geleden stond dit forum op zijn kop over LeopoldII en zijn avonturiers die handen van negers afhakten.
Ik heb toen aangetoond dat het afhakken van handen en voeten een Arabische traditie was.

Neen hoor. Het was Belgisch dus moest het wel slecht zijn.

Nu is het weer andersom.
Tot de volgende ommezwaai?
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 19:42   #4
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Citaat:
Nu breekt mijn klomp.

Nauwelijks een maand geleden stond dit forum op zijn kop over LeopoldII en zijn avonturiers die handen van negers afhakten.
Ik heb toen aangetoond dat het afhakken van handen en voeten een Arabische traditie was.

Nu is het weer andersom.

Sorry maar ik denk dat de tijd rijp is om de comm. kwesties effe naast ons neer te leggen. Kwestie van ons op het echte gevaar te focussen...
De topic gaat over hoe moslims met hun gevangenen omgaan en waarom ze dat zo doen.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
Oud 12 mei 2004, 20:11   #5
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TypO
Sorry maar ik denk dat de tijd rijp is om de comm. kwesties effe naast ons neer te leggen.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 20:48   #6
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TypO
Sorry maar ik denk dat de tijd rijp is om de comm. kwesties effe naast ons neer te leggen.
Neen dan?
Ik geloof dat het islamfundamntalisme toch een groter bedreiging vormt dan Belgie op zich?!
Oud 12 mei 2004, 23:26   #7
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

En toch vind ik het grof dat er met 2 maten en 2 gewichten gewerkt wordt.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 23:53   #8
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Citaat:
Nu breekt mijn klomp.

Nu is het weer andersom.
Ik heb nooit beweerd dat handjes afhakken geen Arabische traditie is, blijkbaar verwar je mij met iemand anders.
Oud 13 mei 2004, 08:24   #9
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit beweerd dat handjes afhakken geen Arabische traditie is, blijkbaar verwar je mij met iemand anders.
Jaja, in België hakken moslims elke dag tientallen handen en hoofden af. Dit is echt een zwaar Belgisch probleem (sorry Vlaamsch Probleem).
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2004, 12:05   #10
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
Jaja, in België hakken moslims elke dag tientallen handen en hoofden af. Dit is echt een zwaar Belgisch probleem (sorry Vlaamsch Probleem).
Daar zou het invoeren van de sharia wel eens vlug verandering kunnen in brengen.
Oud 13 mei 2004, 12:53   #11
Attiladehun
Banneling

Standaard

De hypocrisie van de 'Arabische wereld':

Decennia lang heeft Sadam honderdduizenden mensen gemarteld en laten afmaken in zijn eigen land. Waar was de 'Arabische wereld' toen?

Nu blijkt dat helaas enkele Amerikaanse militairen in funktie van de ondervraging van criminele Irakezen wat te ver zijn gegaan met hun behandeling. Plots begint de 'Arabische wereld' zijn afschuw uit te spreken.

Begrijpt iedereen wat ik wil zeggen?
Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2004, 13:00   #12
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Daar zou het invoeren van de sharia wel eens vlug verandering kunnen in brengen.
Jaja en dat zal zeker gebeuren.... net als de kiekes gaan beginnen babbelen en de koeien gaan kunnen vliegen.
Oud 13 mei 2004, 13:04   #13
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Jaja en dat zal zeker gebeuren.... net als de kiekes gaan beginnen babbelen en de koeien gaan kunnen vliegen.
Ik ken anders al veel kiekens die kunnen babbelen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2004, 13:51   #14
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:

Als we niets doen aan de islamitisering van onze samenleving en het oprukkend moslimfundamentalisme komt het er zeker. In de volgende punten wordt de islam ontmaskerd en toont het ware gelaat van deze onverdraagzame godsdienst. Doe eens de moeite om het te lezen, mss kan je nog iets bijleren.

Dar al-Harb
Een gebied dat niet islamitisch is noemen moslims Dar al-Harb (het Huis van Oorlog). Islamieten hebben als taak in Dar al-Harb de islam te verspreiden, zodat het Dar al-Salam (Huis van Vrede) wordt. Één van de taktieken om dit te bereiken is het op de wereld zetten van zoveel mogelijk kinderen in het gebied van de ongelovigen zodat uiteindelijk de moslims numeriek in de meerderheid zullen komen. Pas als de moslims genoeg manschappen hebben heeft de jihad (de heilige oorlog tegen ongelovigen) kans van slagen.

Dar al-Islam
Een gebied dat islamitisch is noemen moslims Dar al-Islam, wat gelijk staat aan Dar al-Salam (het Huis van Vrede). In een dergelijk gebied geldt de sharia (de islamitische wetgeving).

Dhimmies
Als de jihad ten einde is en er is nieuw grondgebied veroverd dan hebben de ongelovigen die 'mensen van het boek' worden genoemd (joden en christenen) recht om in leven te blijven, mits zij belasting betalen aan de islamitische heersers. Dhimmies hebben geen rechtspositie, mogen geen religieuze gebouwen construeren of in het openbaar blijk geven van hun geloof en moeten toestaan dat moslims komen overnachten in hun huizen of familieleden ontvoeren. Ongelovigen die geen jood of chisten zijn - bijvoorbeeld atheïsten of hindu's - dienen volgens de islam gedood te worden.

Hudne
De term hudne staat voor een tijdelijke onderbreking van de jihad. Indien Mohammeds tegenstanders te sterk waren, bood hij hen een hudne aan, d.w.z. een vrede voor een bepaalde tijd (van maximaal tien jaar). Men kan hudne ook omschrijven als: "zich klaarmaken voor de strijd door de tegenstander zand in de ogen te strooien".

Taqiya
De islamitische term voor de - door de islam toegestane - misleiding van ongelovigen is taqiya (letterlijk betekent taqiya 'voorzichtigheid'). Die misleiding kan tot uitdrukking komen in het veinsen van aanpassing en het verstrekken van desinformatie. Voorbeelden van taqiya zijn de schijnbaar westerse levensstijl van de kapers van 11 september 2001 en de schijnbaar gematigde opstelling van islamitische verenigingen en hun woordvoerders in Nederland.
Oud 13 mei 2004, 14:24   #15
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Als we niets doen aan de islamitisering van onze samenleving en het oprukkend moslimfundamentalisme komt het er zeker. In de volgende punten wordt de islam ontmaskerd en toont het ware gelaat van deze onverdraagzame godsdienst. Doe eens de moeite om het te lezen, mss kan je nog iets bijleren.
En dus volgens U volgen alle moslims die zever. Volgens U zijn dus alle moslims fanatieke Taliban-kwieten?
Oud 13 mei 2004, 14:34   #16
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:

En dus volgens U volgen alle moslims die zever. Volgens U zijn dus alle moslims fanatieke Taliban-kwieten?
Neen, maar de islam voorziet in alles, ook in het bestrijden van afvallige moslims. Waar moslims een numerieke meerderheid worden komen fundamentalisten aan de macht (Trappes).

Apostasie

De term 'apostasie' betekent 'afvalligheid' en is binnen de islam een grote zonde. Het Arabische woord voor een apostaat (dus een 'afvallige') is murtadd, dat zoveel betekent als "iemand die zich van de islam heeft afgekeerd". Er zijn binnen de islam twee soorten afvalligheid. De eerste soort bestaat uit het verlaten van de islam wegens ongelovigheid (agnosticisme en atheïsme) en wordt in het Arabisch ridda genoemd. De tweede soort bestaat uit het verlaten van de islam gevolgd door bekering tot een andere religie en wordt in het Arabisch irtidad genoemd. Volgens islamitisch recht moet een mannelijke apostaat gedood moet worden, voor zover hij volwassen en vol bij verstand is. Over wat met vrouwelijke 'afvalligen' moet gebeuren bestaat onduidelijkheid. Sommige islam-geleerden stellen dat vrouwelijke apostaten gevangenen moet worden gezet. Anderen stellen dat vrouwelijke apostaten - net als mannen - gedood moeten worden.
Oud 13 mei 2004, 14:40   #17
witenzwart
Banneling

Standaard

De Islam is gewoon slecht, punt uit, beste linkselaars. De Islam hoort thuis bij achterlijke stammen in een woestijn tussen kamelen en veel zand!

Aftrappen of sterven!
witenzwart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2004, 16:34   #18
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Voor het oog van de camera natuurlijk niet. Ze zouden hun uitkeringskes wel eens kunnen mislopen.
Maar ga de discussie eens aan met moslims, en je zal merken dat het wemelt van de taliban in jeans.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2004, 10:15   #19
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Neen, natuurlijk niet, dat zou er gdvd nog maar aan moeten ontbreken...
Maar het is wel zo dat ook veel 'gewone' moslims die zich meestal uiterlijk als gematigden gedragen, dat masker soms ook wel eens laten vallen. En het dus heimelijk wel leuk vinden, dat arrogante en agressieve discours van de fanatici tegen de 'ongelovigen' en/of autochtonen.
Ik geef hier één klein maar voor mij toch wel opvallend voorbeeldje van.
In mijn buurt wonen niet alleen veel moslims, maar ook veel honden(echte dan, geen 'ongelovigen'... ). Vroeger hadden de meeste hondenliefhebbers de erbarmelijke gewoonte de drollen van hun dieren gewoon op straat te laten liggen, vermits het opkuisen ervan toch niet in het politiereglement stond. Sinds een paar jaar wordt het achterlaten van hondendrollen gelijkgesteld (terecht) met sluikstorten. Het aantal hondendrollen is dan ook zeer aanzienlijk gedaald in het straatbeeld; maar net ook de laatste jaren neemt de agressiviteit van moslims(eigenlijk altijd Marokkanen) tegenover hondeneigenaars toe. Ik kan daar persoonlijk over meespreken. Men is volledig in orde met de wet als hondeneigenaar, raapt alles op, laat zijn hond alleen in de goot pissen, en toch krijgt men soms beledigende taal naar het hoofd geslingerd van gevelhangende Marokki's; blijkbaar vinden zij dat het verboden is om met de hond voorbij de plek te wandelen(ook al is het dan op een paar meter afstand) waar zij staan te niksen.
Ik begrijp nu waarom dit fenomeen de laatste tijd meer en meer de kop opsteekt. Op websites en in commentaren van Jahjah en consoorten wordt o.a. ook gesproken over het 'beëindigen van de onreinheid veroorzaakt door honden'...
Dus: alhoewel er veel minder 'drollenoverlast' is dan vroeger, worden vele Marokkanen toch agressiever (ook al is er geen legitieme reden toe) tegenover hondeneigenaars. De reden daarvan is het toenemende fanatisme en fundamentalisme en dus onverdraagzaamheid van vele moslims, ook diegenen die niet meteen met een bommengordel het stadhuis ofzo gaan opblazen.
Een marginaal probleem? Helemaal niet; de eerste Marokki die mij of mijn hond fysiek durft bedreigen, krijgt van jan...
Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2004, 18:37   #20
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Attiladehun
Citaat:

Neen, natuurlijk niet, dat zou er gdvd nog maar aan moeten ontbreken...
Maar het is wel zo dat ook veel 'gewone' moslims die zich meestal uiterlijk als gematigden gedragen, dat masker soms ook wel eens laten vallen. En het dus heimelijk wel leuk vinden, dat arrogante en agressieve discours van de fanatici tegen de 'ongelovigen' en/of autochtonen.
Ik geef hier één klein maar voor mij toch wel opvallend voorbeeldje van.
In mijn buurt wonen niet alleen veel moslims, maar ook veel honden(echte dan, geen 'ongelovigen'... ). Vroeger hadden de meeste hondenliefhebbers de erbarmelijke gewoonte de drollen van hun dieren gewoon op straat te laten liggen, vermits het opkuisen ervan toch niet in het politiereglement stond. Sinds een paar jaar wordt het achterlaten van hondendrollen gelijkgesteld (terecht) met sluikstorten. Het aantal hondendrollen is dan ook zeer aanzienlijk gedaald in het straatbeeld; maar net ook de laatste jaren neemt de agressiviteit van moslims(eigenlijk altijd Marokkanen) tegenover hondeneigenaars toe. Ik kan daar persoonlijk over meespreken. Men is volledig in orde met de wet als hondeneigenaar, raapt alles op, laat zijn hond alleen in de goot pissen, en toch krijgt men soms beledigende taal naar het hoofd geslingerd van gevelhangende Marokki's; blijkbaar vinden zij dat het verboden is om met de hond voorbij de plek te wandelen(ook al is het dan op een paar meter afstand) waar zij staan te niksen.
Ik begrijp nu waarom dit fenomeen de laatste tijd meer en meer de kop opsteekt. Op websites en in commentaren van Jahjah en consoorten wordt o.a. ook gesproken over het 'beëindigen van de onreinheid veroorzaakt door honden'...
Dus: alhoewel er veel minder 'drollenoverlast' is dan vroeger, worden vele Marokkanen toch agressiever (ook al is er geen legitieme reden toe) tegenover hondeneigenaars. De reden daarvan is het toenemende fanatisme en fundamentalisme en dus onverdraagzaamheid van vele moslims, ook diegenen die niet meteen met een bommengordel het stadhuis ofzo gaan opblazen.
Een marginaal probleem? Helemaal niet; de eerste Marokki die mij of mijn hond fysiek durft bedreigen, krijgt van jan...
Tiens, tiens... heb ik ook al gezien, ik woon namelijk in de buurt van een moskee.
Als ìk met mijn mechelaar passeer is er niks aan de hand, maar mensen met een lief klein hondje worden wel scheef bekeken en/of voor de voeten gespuwd.

In elk geval, waar deze topic om ging, daar heb ik nog niets van gehoord... ik heb van géén enkele moslim weet die de moord op mr BERG afkeurde...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be