![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Website zet verboden Dutroux-artikels online
De Nederlandse website Retecool heeft het omstreden april-nummer van het satirische blad Sprout online gezet. In het nummer, dat volledig gewijd is aan de affaire-Dutroux, wordt kardinaal Danneels in verband gebracht met een pedofilie-schandaal, en staan ook schokkende foto's van de autopsie van Julie en Melissa, die aantonen dat de meisjes zwaar mishandeld werden. Het aprilnummer van Sprout is na klachten van de ouders van de meisjes uit de handel genomen. www.retecool.com/sprout |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Die politieman die aan de zaak Di Rupo werkte is ook plots overleden.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://vlaamsblok.be/vooru_samengevat_12.shtml |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Vreemdeling
|
![]() walgelijk artikel
walgelijke journalist als hij denkt dat hij ons hiermee dichter bij de waarheid brengt.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Burger
|
![]() Weet iemand iets meer over 'The Sprout' zelf?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() In ieder geval is het wel raar dat een klein blaadje (denk ik toch) aan die foto's geraakt. Trouwens , aan de foto's te zien is er meer aan de hand geweest, en zijn die meisjes niet alleen van uithongering gestorven. Daar hoor je op het proces ook niet veel over... ![]()
![]() |
![]() |
#7 |
Vreemdeling
|
![]() idd
de burgerlijke partijen hebben de mond vol over onbeantwoorde vragen... marchal wilt weten wat er tot op het laatste moment is gebeurd met zijn dochter... als ik die vraag bekijk, dan kan ik toch wel een paar vragen stellen die veel belangrijker zijn voor het proces zelf. al die verdwenen getuigen bijvoorbeeld, autopsies etc... De burgelijke partijen verdrinken zichzelf en maken elkaar af in het moeras van de netwerktheorie... De emoties nemen de bovenhand... en ondertussen krijgen de onbeantwoorde vragen die werkelijk van belang zijn GEEN antwoord Sens |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Of de rapporten die aan Sprout gelekt zijn daaronder vallen? Wie het weet mag het zeggen. Ik vond het boek van Annemans wat warrig maar hij klopt de boel niet onnodig op. Dat pleit voor hem. Werd het boek van Annemans eigenlijk besproken in de belgische pers? En wat was het oordeel? In het bijzonder ben ik benieuwd naar het oordeel van Douglas Deconinck van De Morgen. Of valt een publicatie van een lid van het parlement dat zich zorgen maakt over machinaties rond kindermoorden en -verdwijningen ook onder het 'cordon sanitair'? [In dien dat laatste het geval is mogen de dames en heren progressieve journalisten zich wel op de borst kloppen. Complimenten voor zoveel engagement!] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Touché ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
O ja, nu we het toch over het boek van Annemans hebben: deze vraag van me stond ook nog open: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Gruwelijk en respectloos
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Waarom geven buitenlandse zenders en magazines zoveel méér informatie over deze affaire? Waarom mogen deze gegevens in dit land het daglicht niet zien? Wat Melchior Wathelet betreft: ik heb jaren geleden uit goed ingelichte bron vernomen dat hij is 'overgeplaatst' na een beschuldiging wegens zijn verantwoordelijkheid in de zwangerschap van een minderjarig meisje. Ik weet niet of in de zaak Dutroux een netwerk actief was maar er moet slechts één 'hooggeplaatste' in deze smerige zaak betrokken zijn geweest om deze doofpotoperatie te verklaren. Het fijne zal binnen een tiental jaren wel aan het licht komen, als de meeste betrokkenen onder de graszoden liggen.
![]() Over Steve Stevaert: "Sinds hij voorzitter is geworden, is de partij helemaal de populistische, autoritaire weg opgegaan. Zijn verhaaltjes zijn simplistisch. Hij beschouwt de kiezer als een infantiel wezen, een consument die direct moet bevredigd worden." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb het over het publiceren van de foto's van de lijkschouwingen. Verder mag van mij alles gepubliceerd worden. En dat we over die zaak Dutroux niet alles weten, is voor iedereen duidelijk. Oer-Belgisch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
weet je wat pas walgelijk is ? zwijgen als je iets weet ![]() de waarheid zullen we nooit weten, niet van de roze baletten, niet over de bende van nijvel, niet over alle andere "dossiers"... THIS IS BELGIUM 8)
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Inderdaad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Vreemdeling
|
![]() Het publiceren van deze foto's, ook op dit forum, getuigt van een totaal gebrek aan respect voor de nabestaanden en de familie van de slachtoffers. Toch stel ik mij de vraag, op welke wijze deze foto's in de handen van de pers zijn gekomen? Indien het de échte foto's zijn, gaat het hier toch om zeer vertrouwelijke gerechtelijke stukken uit het dossier. Buiten de gerechtelijke diensten,zou niemand deze stukken in het bezit mogen hebben.
Is hier al onderzoek naar gedaan? Wie heeft deze foto's laten lekken? Is het, door zulke zaken te laten lekken,dat men de ware feiten naar de achtergrond wil verplaatsen? Zonder twijfel en mits er nog een mirakel zou gebeuren tijdens het proces:Na afloop van dit "circus", zullen er nog meer vragen bijgekomen zijn dan er werden beantwoord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Het artikel maakt gewag van een nieuwe wet op de vrije meningsuiting.
Weet iemand daar meer over? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |