Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 mei 2004, 22:49   #1
Bloxbuster
Banneling

Bloxbuster's schermafbeelding

Standaard

Website zet verboden Dutroux-artikels online
De Nederlandse website Retecool heeft het omstreden april-nummer van het satirische blad Sprout online gezet.
In het nummer, dat volledig gewijd is aan de affaire-Dutroux, wordt kardinaal Danneels in verband gebracht met een pedofilie-schandaal, en staan ook schokkende foto's van de autopsie van Julie en Melissa, die aantonen dat de meisjes zwaar mishandeld werden. Het aprilnummer van Sprout is na klachten van de ouders van de meisjes uit de handel genomen.

www.retecool.com/sprout
Bloxbuster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2004, 23:17   #2
De Zuiveraar
Banneling

De Zuiveraar's schermafbeelding

Standaard

Die politieman die aan de zaak Di Rupo werkte is ook plots overleden.
De Zuiveraar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2004, 23:20   #3
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Zuiveraar
Die politieman die aan de zaak Di Rupo werkte is ook plots overleden.
Aanrader: lees het boek van Gerolf Annemans. Hallucinant wat u daar allemaal te lezen krijgt!

http://vlaamsblok.be/vooru_samengevat_12.shtml
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2004, 09:12   #4
sens
Vreemdeling

sens's schermafbeelding

Standaard

walgelijk artikel
walgelijke journalist
als hij denkt dat hij ons hiermee dichter bij de waarheid brengt....
sens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2004, 09:31   #5
VL Nationalist
Burger

Standaard

Weet iemand iets meer over 'The Sprout' zelf?
VL Nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2004, 09:56   #6
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sens
Denk je echt dat we de waarheid rond deze zaak ooit te weten komen??
Er zijn te veel mogelijkheden en mogelijke scenario's. En dan de doofpotten...
In ieder geval is het wel raar dat een klein blaadje (denk ik toch) aan die foto's geraakt. Trouwens , aan de foto's te zien is er meer aan de hand geweest, en zijn die meisjes niet alleen van uithongering gestorven. Daar hoor je op het proces ook niet veel over...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2004, 09:59   #7
sens
Vreemdeling

sens's schermafbeelding

Standaard

idd

de burgerlijke partijen hebben de mond vol over onbeantwoorde vragen... marchal wilt weten wat er tot op het laatste moment is gebeurd met zijn dochter... als ik die vraag bekijk, dan kan ik toch wel een paar vragen stellen die veel belangrijker zijn voor het proces zelf. al die verdwenen getuigen bijvoorbeeld, autopsies etc... De burgelijke partijen verdrinken zichzelf en maken elkaar af in het moeras van de netwerktheorie... De emoties nemen de bovenhand... en ondertussen krijgen de onbeantwoorde vragen die werkelijk van belang zijn GEEN antwoord

Sens
Oud 2 mei 2004, 10:01   #8
rroloff
Burger

Standaard

Citaat:
Aanrader: lees het boek van Gerolf Annemans. Hallucinant wat u daar allemaal te lezen
In dat boek maakt Annemans ook duidelijk dat gerichte des-informatie deel uitmaakt van de campagne zand in de ogen van onderzoekers en bezorgde bevolking te strooien.

Of de rapporten die aan Sprout gelekt zijn daaronder vallen?

Wie het weet mag het zeggen.

Ik vond het boek van Annemans wat warrig maar hij klopt de boel niet onnodig op. Dat pleit voor hem.

Werd het boek van Annemans eigenlijk besproken in de belgische pers? En wat was het oordeel? In het bijzonder ben ik benieuwd naar het oordeel van Douglas Deconinck van De Morgen. Of valt een publicatie van een lid van het parlement dat zich zorgen maakt over machinaties rond kindermoorden en -verdwijningen ook onder het 'cordon sanitair'?

[In dien dat laatste het geval is mogen de dames en heren progressieve journalisten zich wel op de borst kloppen. Complimenten voor zoveel engagement!]
rroloff is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2004, 10:07   #9
sens
Vreemdeling

sens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rroloff
Citaat:
Aanrader: lees het boek van Gerolf Annemans. Hallucinant wat u daar allemaal te lezen
In dat boek maakt Annemans ook duidelijk dat gerichte des-informatie deel uitmaakt van de campagne zand in de ogen van onderzoekers en bezorgde bevolking te strooien.

Of de rapporten die aan Sprout gelekt zijn daaronder vallen?

Wie het weet mag het zeggen.

Ik vond het boek van Annemans wat warrig maar hij klopt de boel niet onnodig op. Dat pleit voor hem.

Werd het boek van Annemans eigenlijk besproken in de belgische pers? En wat was het oordeel? In het bijzonder ben ik benieuwd naar het oordeel van DeConinck van De Morgen. Of valt een publicatie van een lid van het parlement dat zich zorgen maakt over machinaties rond kindermoorden en -verdwijningen ook onder het 'cordon sanitair'?

[In dien dat laatste het geval is mogen de dames en heren progressieve journalisten zich wel op de borst kloppen. Complimenten voor zoveel engagement!]

Touché
Oud 2 mei 2004, 10:28   #10
rroloff
Burger

Standaard

Citaat:
Touché
Touché? Ik stel alleen vragen.... Wie helpt mij aan de antwoorden?

O ja, nu we het toch over het boek van Annemans hebben: deze vraag van me stond ook nog open:

Citaat:
Het boek van Annemans begint met een citaat uit "j'accuse" én een citaat van Willem van Oranje:

----------------
"Men hoeft niet te hopen om iets te ondernemen, noch te slagen om te volharden."

Willem de Zwijger. Vader des Vaderlands.
-----------------

Die laatste toevoeging vond ik opvallend. Moet ik hierin een Groot-Nederlands streven van Annemans zien? Of wordt ook in Belgie Willem van Oranje als 'Vader des Vaderlands' gezien?

Kan iemand op dit forum dit voor mij duiden?
Wie o wie maakt mij wijzer?
rroloff is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2004, 17:51   #11
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser
De Nederlandse website Retecool heeft het omstreden april-nummer van het satirische blad Sprout online gezet.
In het nummer, dat volledig gewijd is aan de affaire-Dutroux, wordt kardinaal Danneels in verband gebracht met een pedofilie-schandaal, en staan ook schokkende foto's van de autopsie van Julie en Melissa, die aantonen dat de meisjes zwaar mishandeld werden. Het aprilnummer van Sprout is na klachten van de ouders van de meisjes uit de handel genomen.

www.retecool.com/sprout
ik denk hier vooral aan de ouders,dit moet pijn doen.
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2004, 18:02   #12
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Gruwelijk en respectloos
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2004, 18:13   #13
basil
Provinciaal Statenlid

basil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Gruwelijk en respectloos
Dat het 'onderzoek' in een 'bepaalde' richting werd gevoerd en dat bewijsmateriaal alsook getuigen 'verloren' gingen zeker?

Waarom geven buitenlandse zenders en magazines zoveel méér informatie over deze affaire? Waarom mogen deze gegevens in dit land het daglicht niet zien?

Wat Melchior Wathelet betreft: ik heb jaren geleden uit goed ingelichte bron vernomen dat hij is 'overgeplaatst' na een beschuldiging wegens zijn verantwoordelijkheid in de zwangerschap van een minderjarig meisje.

Ik weet niet of in de zaak Dutroux een netwerk actief was maar er moet slechts één 'hooggeplaatste' in deze smerige zaak betrokken zijn geweest om deze doofpotoperatie te verklaren.

Het fijne zal binnen een tiental jaren wel aan het licht komen, als de meeste betrokkenen onder de graszoden liggen.

Over Steve Stevaert:
"Sinds hij voorzitter is geworden, is de partij helemaal de populistische, autoritaire weg opgegaan. Zijn verhaaltjes zijn simplistisch. Hij beschouwt de kiezer als een infantiel wezen, een consument die direct moet bevredigd worden."
basil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2004, 18:23   #14
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik heb het over het publiceren van de foto's van de lijkschouwingen. Verder mag van mij alles gepubliceerd worden. En dat we over die zaak Dutroux niet alles weten, is voor iedereen duidelijk. Oer-Belgisch.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2004, 19:22   #15
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
walgelijk artikel
walgelijke journalist
sommige artikels zijn inderdaad moeilijk te vatten, te geloven, niet voor publicatie vatbaar...

weet je wat pas walgelijk is ? zwijgen als je iets weet

de waarheid zullen we nooit weten, niet van de roze baletten, niet over de bende van nijvel, niet over alle andere "dossiers"... THIS IS BELGIUM 8)
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2004, 20:44   #16
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Ik heb het over het publiceren van de foto's van de lijkschouwingen. Verder mag van mij alles gepubliceerd worden. En dat we over die zaak Dutroux niet alles weten, is voor iedereen duidelijk. Oer-Belgisch.

Inderdaad.
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2004, 22:59   #17
VL.ED
Vreemdeling

Standaard

Het publiceren van deze foto's, ook op dit forum, getuigt van een totaal gebrek aan respect voor de nabestaanden en de familie van de slachtoffers. Toch stel ik mij de vraag, op welke wijze deze foto's in de handen van de pers zijn gekomen? Indien het de échte foto's zijn, gaat het hier toch om zeer vertrouwelijke gerechtelijke stukken uit het dossier. Buiten de gerechtelijke diensten,zou niemand deze stukken in het bezit mogen hebben.

Is hier al onderzoek naar gedaan?
Wie heeft deze foto's laten lekken?
Is het, door zulke zaken te laten lekken,dat men de ware feiten naar de achtergrond wil verplaatsen?

Zonder twijfel en mits er nog een mirakel zou gebeuren tijdens het proces:Na afloop van dit "circus", zullen er nog meer vragen bijgekomen zijn dan er werden beantwoord.
VL.ED is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2004, 23:35   #18
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Het artikel maakt gewag van een nieuwe wet op de vrije meningsuiting.

Weet iemand daar meer over?
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2004, 07:10   #19
Westvlaming
Vreemdeling

Standaard

Citaat:

www.retecool.com/sprout
Gewoon walgelijk!
Westvlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2004, 09:24   #20
Rudi Dierick
Gouverneur

Standaard

Citaat:

www.retecool.com/sprout
Dit artikel is duidelijk RONDUIT NEGATIEF voor wat de auteur(s) suggereert te willen doen, waarheid bevorderen. Er staat niet eens een naam van de auteur bij! Echt hééél overtuigend.
Rudi Dierick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be