![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Dit bericht lijkt me een goede aanzet om een thread te openen rond het IPCC.
Duidend: Het IPCC is het door de VN gefinancierde panel dat zich bezighoudt met de problematiek betreffende klimaatverandering. Blijkt dat in de rapporten één en andere foutjes zijn geslopen. Overdrijvingen om precies te zijn. Persoonlijk: Vind ik het niet kunnen dat dergelijke organisatie zich verlaagd tot het desinformeren van mensen waarbij - via overdrijving - een angstklimaat wordt gecreëerd en mensen met een schuldgevoel worden opgezadeld. Veel regeringen, overal ter wereld, gebruikten dit schuldgevoel om hun bevolking bijkomende lasten door het strot te duwen. Dat we wat harmonieuzer met de natuur en wat doordachter met haar middelen moeten omspringen, zal ik niet ontkennen, maar dit soort praktijken draagt daar alvast niet toe bij. Om het enigzins Letermiaans te omschrijven: "Wie gelooft die mensen nu nog?" Want dit is de oogst die het IPCC heeft gezaaid: Elke conclusie die dit IPCC bekendmaakte of nog bekend maakt (zelfs na de doorlichting), zal met de grond worden gelijk gemaakt. Dit lijkt me niet meer dan een schoolvoorbeeld van wat de risico's zijn als politiek de wetenschap gaat sturen.
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lastercampagne tegen het IPCC.
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Daar zijn we dan ook weeral uit. Blijkbaar een lastercampagne waaraan een VN-secretaris-generaal meewerkt want hij gaf de opdracht tot doorlichting. Verder nog dit: overdrijvingen zijn misschien geen laster maar ze komen aardig in de buurt van de leugen.
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() hele systeem van IPCC is opgezet om de mensen voor te liegen, niet meer niet minder en de mensen willen het gewoon niet zien!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Opgericht in 1988. Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wat ik zeg! bedoeld om de mensen voor te liegen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het IPCC volgt heel strikte procedures.
Voor sommigen over-schatten ze de klimaatverandering. Voor sommigen onder-schatten ze de klimaatverandering. Dat wat de wetenschappers zelf betreft. Daar waar het schoentje knelt is echter niet de wetenschappelijke wereld, wel de politieke.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 14 maart 2010 om 18:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ze volgen zeker vaste procedures over hoe ze moeten liegen geen twijfel over dat stuk hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Bij (sommige) politici, niet bij wetenschappers.
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk, mijn eigen persoonlijke overtuiging is dat de IPCC inderdaad een zekere bias heeft, in de zin dat "ergere klimaatsverandering" op een iets grotere ontvankelijkheid kan rekenen dan "er is geen probleem".
Ik heb er mij ook aan geergerd. Dat wil echter niet zeggen dat het gros van de wetenschap waar men zich op steunt, zelf larie zou zijn, en ik vind eerlijk gezegd de rapporten van WG1 (de enigen die mij eigenlijk interesseren) van vrij goeie kwaliteit. Je kan die bias eigenlijk een beetje begrijpen. Het is zoals de bias van de inspecteur van politie die "overal verdachten" ziet, en die zich nogal permitteert van dingen te verdenken: het is een beetje zijn job, he! Hij zal niet afkomen met "maar nee, die gast zal zijn vrouw niet vermoord hebben, dat doen de meeste mannen toch niet!" en ook al zijt ge de brave man van een vermoorde vrouw, wel, tot uw grote ontsteltenis gaat ge waarschijnlijk op een zeker ogenblik verdacht worden. Maar ik denk dat qua communicatie, men inderdaad een fout gemaakt heeft door zich alarmistisch op te stellen. Alleen, dat komt niet van de wetenschap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tuurlijk, binnen de huidige wereldorde is het onmogelijk om tot een politieke consensus te komen omtrent het te volgen beleid, dat zich normaliter dient te ontwikkelen in navolging van de bevindingen van het IPCC. Amerika is het voornaamste obstakel.
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vreemd, heel vreemd |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet de wetenschap. Die formuleren gewoon hun bevindingen.
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Wat zitten jullie nu nog te discussiëren? Net zoals bij de vorming van Europa zorgen ze wel dat ze het op een andere manier verkrijgen.
Gezien de hele poespas show niet gelukt is gaan ze terug Kyotoprotocollen aanscherpen. Maak u geen zorgen, zij winnen. Ze hebben pionnen genoeg om het uit te spelen. http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...-2010-op.dhtml Citaat:
![]() http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...tml#reageerTag
Vragen over de (financiële) crisis, vaccinaties, chemtrails? citizensinactionbelgium.ning.com/ Citizens In Action - Belfort Group Gent www.belfort-group.eu Steun www.democratie.nu als u nog een beetje om uw vrijheden geeft. = Wantrouwen van het gezag is de eerste burgerlijke plicht = Psssssttt, pasop, achter je !!! ![]() www.swingstar.eu |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Wat moet er nog gebeuren opdat sommige zouden inzien dat de wetenschap betaald is door de politiek en de politiek door de multinationals???
Vragen over de (financiële) crisis, vaccinaties, chemtrails? citizensinactionbelgium.ning.com/ Citizens In Action - Belfort Group Gent www.belfort-group.eu Steun www.democratie.nu als u nog een beetje om uw vrijheden geeft. = Wantrouwen van het gezag is de eerste burgerlijke plicht = Psssssttt, pasop, achter je !!! ![]() www.swingstar.eu |
![]() |
![]() |