Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 mei 2004, 20:26   #1
Bloxbuster
Banneling

Bloxbuster's schermafbeelding

Standaard

Lanoye gehoord over klacht Smagghe
,,Schaf dan carnaval Aalst maar af

ANTWERPEN - Auteur Tom Lanoye is vanmorgen door de politie gehoord in verband met de klacht die VLD-politicus Danny Smagghe tegen hem had ingediend wegens laster. Na zijn verhoor las Lanoye een publieke brief, gericht aan de procureur, voor, waarin hij stelt dat de hele zaak draait om ,,disproportionaliteit."

In een interview met het holebiblad Uitkomst had Lanoye Smagghe een ,,lul" genoemd en ook ,,Danny Smegma", omdat die zich tegen adoptierecht voor homo's en voor een toegangsverbod voor allochtonen in zwembaden had uitgesproken. Smagghe diende daarop een klacht in.

Lanoye verdedigt zijn uitspraken en zegt er geen belediging in te zien. ,,Als dit al een onduldbare belediging vormt, gooi dan maar alle politieke cartoonisten in de bak, en schaf de carnavalstoet in Aalst af", aldus Lanoye.

Lanoye zegt dat daarmee ,,de indruk groeit dat we leven in een land van meerdere moralen en gewichten. Een land waarin een provincieraadslid er zich over bekreunt dat hij een lul wordt genoemd, terwijl hij zelf tot het slag volk behoort dat vindt dat we eindelijk maar eens het woord 'kutmarokkaantjes' in de mond moeten nemen.''

De stadsdichter, die terloops meegaf dat niet hij, maar zijn vriend René Los het interview via e-mail had gegeven, stelt wel dat hij de gevolgen van zijn vervolging zal dragen en accepteren. ,,Ik aanvaard de gevolgen van mijn woorden en zal niet, zoals het Vlaams Blok, na een veroordeling mijn kazak draaien door mijn eerdere vertrouwen in onze justitie op te zeggen", luidde het.
Bloxbuster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 20:53   #2
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Homohater? Is het niet zo dat Smagghe zelf homoseksueel is? Of verwar ik met een andere zaak waar Lanoye door een ander homoseksueel werd aangevallen over diens standpunten?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 22:48   #3
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Lanoye gaf tenminste zijn fout toe op TV. Iets wat we van een racistische partij in België niet kunnen zeggen.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 22:51   #4
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Lanoye gaf tenminste zijn fout toe op TV.
Ik merk nergens - in het artikel tenminste - dat er sprake is van een verontschuldiging (wie een fout bekent, biedt ook excuses aan, zeker als die fout gebeurde ten overstaan van iemand anders).
Oud 11 mei 2004, 22:55   #5
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

Tuurlijk niet, je kan gerust fout zitten zonder dat je vindt dat je je daarvoor moet verontschuldigen.
numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 23:02   #6
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Homohater?
Waar ziet u het woord homohater staan?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 23:19   #7
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Homohater?
Waar ziet u het woord homohater staan?
De titel werd onlangs gewijzigd, zie ik. Tot voor kort stond er "homohater"; nu is dat "racist" geworden.
Oud 12 mei 2004, 08:59   #8
Spolpoel
Banneling

Standaard

Lanoye kreeg van zijn copains van de Humo enkele bladzijden cadeau om zijn verzuring te verteren, z’n gal te spuwen en nogmaals de vloer aan te vegen met Smagghe.
Eén ding werd duidelijk in die ‘open brief’ : het zelfverklaarde ster-schrijvertje is serieus op de pik getrapt.Smagghe heeft Lanoye’super- egoooooooooooooooooooooooooooo duidelijk geraakt, anders had hij het wel over zich laten gaan en zich niet zitten uitsloven om de Humo-lezer te vervelen met 3 bladzijden emotioneel en kinderlijk gezeik.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 09:43   #9
Sale-Flamin
Burgemeester

Sale-Flamin's schermafbeelding

Standaard

Ook van de bloedrode Antwerpse regionale zender ATV een kwartier zendtijd kado om zijn ranzige smegma uiteenzetting aan de man te brengen. De vuile onderbroeksnuivende dichter/schrijver blonk uit in zijn gebruikelijke perverse en wansmakelijke bewoordingen. Ik kan veel verdragen maar het staaltje van onderbroeken-egotripperij van Lanoye was te gortig. En dan te weten dat het om adoptie van kinderen door holebi's te doen is, Lanoye begrijpt niet dat hij net een meteoor in zijn eigen ruit heeft gesmeten want zijn ranzige smegma-praat rijmt niet echt met een holebi-adoptie pleidooi.
Sale-Flamin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 10:03   #10
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Bakkebaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Bakkebaard
Standaard

We blijven van carnaval Aalst af. Zoveel is duidelijk.

En ik had nochtans Tom Lanoye horen zeggen op tv: "ik wil niet dat deze zaak geseponeerd word, want we mogen niet altijd en alles zeggen over iedere persoon. Dus ik zal mijn straf aanvaarden zoals het hoort."

Enfin, ik kom maar zeggen. Aan carnaval Aalst wordt er niet geraakt. Of ik raak u allen

Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden".
Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Bakkebaard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be