![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() http://hln.be/hln/nl/942/Economie/ar...AB-InBev.dhtml
Minister van Werk Joëlle Milquet (cdH) vindt het onaanvaardbaar van biergigant AB Inbev om in volle crisis een herstructurering door te voeren. Ze heeft dat ook aan de directie van de Leuvense brouwer laten weten. De minister meent dat de ontslagen niet rechtstreeks met de crisis te maken hebben, maar dienen om de loonkosten te beperken en mensen door reclame te vervangen. "Het is onaanvaardbaar om zo gemakkelijk zoveel werknemers te ontslaan terwijl de onderneming winst maakt", aldus Milquet. Het bedrijf wil volgens haar de daling van de bierconsumptie opvangen door een vermindering van de loonkost, een delokalisatie en een toename van de marketingkosten. winst maken en herstructureren, zoiets vies zal joelle alvast nooit overkomen. Verder is ze tegen delokalisatie. Tiens tiens, ik dacht dat dat mens solidariteit zo hoog in het vaandel voert. Alleen voor de francofonen dan blijkbaar. Enfin, de Brazilianen zullen hun lol gehad hebben, voor zover de grote boodschap van linkse joelle hen bereikt. Laatst gewijzigd door born2bewild : 14 januari 2010 om 22:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De HP situatie is niet anders... gaat Milquet hen ook volledig wegjagen?
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe stoerder ze de Franstalige vijand bestrijden (die "toevallig" met veel minder en armer is) hoe slaafser ze de hielen van het grootkapitaal likken.
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 14 januari 2010 om 22:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Al kan iedereen hier in Inbev & HP de slechtste kant van kapitalisme zien, feit dat Belgie zowat de duurste arbeid in de wereld heeft is vragen om outsourcing & herstructurering van de tewerkstelling. Dit land is al de afgelopen 10 jaar hierdoor niet meer concurrentieel met het buitenland.
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 14 januari 2010 om 22:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() als er wat meer michel daerdens zouden zijn moest dat allemaal niet gebeuren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enigste wat ondernemers in België kunnen is lullen over ondernemen, alles en iedereen de schuld geven behalve hun eigen verantwoordelijkeid, de erfenis van hun ouders verbrassen door er op korter termijn nog eens alles uit te persen zonder te innoveren of te investeren in hun machinepark en dan op hun 40ste de boel sluiten of als ze geluk hebben hun onderneming verkopen aan een buitenlandse onderneming om daarna te gaan rentenieren. Wie kiest het Vlaams patronaat tot manager van het jaar. Een CEO van een goed winstgevend Vlaams bedrijf die een paar honderd Vlamingen op straat zette midden in een economische crisis die in goed draaiende en winstgevende vestigingen werkten. Waarom. Omdat die in Polen een paar euros goedkoper zijn en ze zo meer dan 10% winst kunnen blijven maken. We hebben in België een patronaat die geen bal geeft om de bevolking, geen bal ambitie aan de dag legt en geen enkele verantwoordelijkheid op zich neemt dan het zo snel mogelijk vullen van hun eigen zakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() subsidies afschaffen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zullen de Fords en co van Vlaanderen graag horen....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() De vakbonden gaan de zeer winstgevende Belgische tak van Inbev kopen en aan iedereen eens laten zien hoe je met personeel omgaat!
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() ik ben ford niet
Laatst gewijzigd door born2bewild : 14 januari 2010 om 23:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe hypocriet is dat eigenlijk van Milquet?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() Spijtig voor die mensen, maar een direkt gevolg van de belgische constructie en de exorbitante loonkost die daaruit resulteert.
Als we jobs in Belgie willen houden, moeten we onvermijdelijk de sociale hangmat afbouwen. We leven in een GLOBALE economie, en geen enkel land heeft de hangmat die wij hebben. Als firma zou je gek zijn om hier te blijven als je 400km verder even goed personeel vindt aan 20% van de kost. De oplossing ? Geen onbeperkte dop meer (maar eerder 90% van het laatste loon het eerste jaar, 80% het tweede jaar, sterf het derde jaar), geen zeventien regeringen en comissies meer,... We zijn in godsnaam een vliegenscheet groot op de kaart, we zouden het gerust met 12 ministers met elk 10 cabinetards kunnen doen. Als je als ondernemer iemand wil aannemen in dit land, en je wilt die persoon een deftig loon betalen, en je wilt er niet je broek aan scheuren, moet die persoon je firma al vlotjes 2,5 miljoen oude frankskes opbrengen. Belgie is failliet.
Laatst gewijzigd door Dajjal : 15 januari 2010 om 00:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze maken hier dan ook de winsten waarvan ze willen dat ze die maken.
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.ab-inbev.com/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb effectief, na alles van direkte belastingen er af getrokken te hebben, maar geen BTW ofzo bij te tellen, een netto inkomen van +/- €1600 in de maand. Geen slecht loon voor een A3'er. Voor mijn werkgever kost ik per maand, die met plezier het volle bedrag laat afprinten op de loonfiche, €4204,34 , waar is die €2600 naartoe?
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() waar is die €2600 naartoe?
"Kunnen/durven/willen de “verantwoordelijke” politici eens uitleggen waarom een land met bijna de hoogste belastingdruk en een torenhoge staatsschuld de laagste sociale uitkeringen heeft?".
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan! Laatst gewijzigd door Luddo : 15 januari 2010 om 09:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister
|
![]() Enkele weken geleden in de zevende dag... In een debat tussen de "goede" partijvoorzitters stelde een partijvoorzitster die ik niet met naam ga noemen dat ze gegeneerd was om de bij ons veel lagere sociale vergoedingen dan in de ons omringende landen.
Toen reageerde ik op de webstek van de Brt met deze vraag: "Kunnen/durven/willen de “verantwoordelijke” politici eens uitleggen waarom een land met bijna de hoogste belastingdruk en een torenhoge staatsschuld de laagste sociale uitkeringen heeft?". Misschien een onderwerp voor een originele Zevende Dag?" "Wegens plaatsgebrek" werd mijn reactie niet gepubliceerd...