![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Kijk, ten tijde van Saddam werden moslims 34 koppen kleiner gemaakt.
Saddam heeft honderden islamgeleerden vermoord. VS kreeg een natte droom, de droom is dat ze eindelijk linken gaan vinden tussen Saddam en Al Qaeda. Tot op heden is die droom nooit uitgekomen. Integendeel, pas toen Saddam verdween kregen de "terroristen" vrij spel. Irak krioelt nu van honderden spontane verzetsgroepen die -wie weet- gesponsord worden door het goud van Bin Laden. Waar wil ik nu naartoe gaan... Dat elk Islamitisch land wordt aangevallen door de VS, het terrorisme blijft stijgen. Bezie de aanval van de VS om moslimstaten maar aan het paren van extra terroristjes. Wat was het nu al weer? War on terror? Maak er maar "make more terror" van. Goed bezig Bush, doe zo voort dude. Ze moeten al soldaatjes gaan halen van Z-Korea. VS is nog altijd aan het bekomen van wat er allemaal gebeurt in Irak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Misschien was dat wel de bedoeling hé Mustapha om dat terroristisch gespuis naar Irak lokken om het strijdtoneel ginds te leggen ipv in de States...
![]() |
![]() |
#4 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Enerzijds zouden terreur-netwerken zo klein en onmachtig zijn dat de toestand in Irak hun capaciteiten zo ver strekt en rekt dat het hen zou tegenhouden om met een 19-tal andere gasten weeral vliegers te kapen of een schip in een Amerikaanse haven te laten ontploffen, anderzijds zouden ze de grootste bedreiging zijn voor onze way of life ![]() Lijkt me mekaar tegen te spreken, niet?
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doe wat wij moslims zeggen en wat wij willen anders maken wij terroristen en dat is dan ook de schuld van jullie. Wat een redenering. De redenering waarom moslims minder en minder geliefd zijn op deze aardkloot.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Ik kan de invasie van Irak nog steeds niet plaatsen binnen de war on terror. Me dunkt dat Johnny Jihad die op GI's in Baghdad gaat schieten toch een ander slag volk is dan ir Atta en de zijnen. Ik vrees echter dat de laatste categorie ver van de rondvliegende kogels en Abrahams tanks wegblijven en dat zij net door de massa belang, tijd en geld die men in Operation Iraqi Freedom steekt, meer kans krijgen om iets nieuws genre 11/09/01 uit te halen ![]() Los daarvan zet het gedrag van de coalition of the willing nog steeds kwaad bloed bij zelfs gematigde moslims en tja, dat is in beide gevallen slecht nieuws. Folterfoto's zijn hierin slechts een detail. Extra recruten en fondsen kunnen beide soorten "terroristen" goed gebruiken...
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dit is inderdaad de bottom line! Die gasten vernietigen zichzelf en sleuren in hun val, als ze geen bijval krijgen, iedereen mee als zij hun goesting niet krijgen. Daarvoor gijzelen ze zelfs hun eigen bevolking en achterban. En het lijden steken ze dan uiteraard op de VS, "kijk eens wat men ons aandoet"... . Het getuigt van zwakte en domheid bij al diegenen die dat spelletje niet zien...
![]() |
![]() |
#9 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
En één van die domme moslims ben jij. Ben je nu voor of tegen de terreur aanslagen in Irak ? Want jij ziet er alleen maar je gelijk in. "zie nu wel. Amerika is slecht". Als iedereen stond te juichen en Irak nu een democratie was stond je waarschijnlijk gewoon te huilen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
je kan niet stellen dat ze niets doen.. Dan heb je géén klare kijk op de feiten.. Ik deel straddle's mening hier, hoewel ik vind dat de VS een zeer ongelukkig en als ze niet oppassen contraproductief beleid hebben gevoerd..
![]() |
![]() |
#17 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Me dunkt dat men nu enkel die eerst categorie aanpakt, maar het is alleen die tweede groep waar is schrik voor heb... oeps, teveel nuance? met "alle moslims slecht" kom je nergens. Maar who am I kidding, uw gedacht is gemaakt, het mijne ook.
![]() |
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Allez, ge wilt alleen het "slechte " direct zien in mijn betoog hé? "Alle moslims zijn slecht" is niet mijn adagio, dan heb je het verkeerd voor. Maar soit, ik ga me niet verantwoorden voor iets waar ik niet eens schuldig aan ben. Anderzijds zou ik me niet generen om het te zeggen indien het mijn echte overtuiging was. In de bovenstaande context verwijs ik naar de echte herrieschoppers op het toneel ginder. Uiteraard is OBL nog iets heel anders, maar dat neemt niet weg, en als je de cultuur wat van dichterbij kent dan zou je me op dat vlak geen ongelijk geven, dat de gewone onschuldige moslim heel gemakkelijk mee te slepen is, ZEKER met een paar op hol geslagen geestelijke leiders. Onze forum-Mustapha heeft dit ook nog eens met klem beweerd op een andere thread. Het groepsdenken en doen staat boven alles in die cultuur. En dat zal zeker het geval zijn in Irak na jaren van totale onderwerping. In die optiek, en voor "argument's sake" mag ik toch wel even over "die gasten" spreken hé, of moet ik telkenmale ten gronde alles definiëren vooraleer ik een uitspraak maak, om te vermijden door de politiek correcte inquisitie gebrandmerkt te worden???
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De reden waarom moslims zo pist off zijn op de vs is omdat ze tegen de vs niets kunnen beginnen. Europeanen zijn doetjes maar de VS heeft meer gelijkenissen met hun zelf, ze laten zich niet doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Feit blijft dat de vs willens nillens ettelijke miljoenen
moslims op stang jagen door de aard van hun buitenlandse politiek. Hun quasi-onvoorwaardelijke steun aan israël is hiervan wel een van de treffenste voorbeelden. Door dit soort gedrag wordt bij vele moslims een massaal onrechtvaardigheidsgevoel gekweekt hetgeen uiteraard de principiële voedingsbodem is voor terrorisme. Of denk je dat moslims zichzelf voor de fun in stukken laten exploderen? Zelfs de meest fundamentele moslim heeft nog altijd een REDEN nodig om tot de aanval over te gaan en die wordt nu inderdaad ruimschoots verleend door de VS. Ik blijf bij mijn mening dat de "war on terror" in Irak enkel en alleen diende om interne belangen in de VS veilig te stellen. (olie, media aandacht toespitsen op een buitenlands thema, de wapenlobby plezieren, ...) Dat hierdoor de voedingsbodem voor terrorisme is toegenomen is een gevolg dat de huidige vs-president blijkbaar geen reet kan schelen. |
![]() |
![]() |