Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2004, 13:06   #1
Mustapha
Gouverneur

Mustapha's schermafbeelding

Standaard

Kijk, ten tijde van Saddam werden moslims 34 koppen kleiner gemaakt.
Saddam heeft honderden islamgeleerden vermoord.

VS kreeg een natte droom, de droom is dat ze eindelijk linken gaan vinden tussen Saddam en Al Qaeda.
Tot op heden is die droom nooit uitgekomen.
Integendeel, pas toen Saddam verdween kregen de "terroristen" vrij spel.
Irak krioelt nu van honderden spontane verzetsgroepen die -wie weet- gesponsord worden door het goud van Bin Laden.

Waar wil ik nu naartoe gaan...
Dat elk Islamitisch land wordt aangevallen door de VS, het terrorisme blijft stijgen.
Bezie de aanval van de VS om moslimstaten maar aan het paren van extra terroristjes.

Wat was het nu al weer? War on terror?

Maak er maar "make more terror" van.

Goed bezig Bush, doe zo voort dude.

Ze moeten al soldaatjes gaan halen van Z-Korea.
VS is nog altijd aan het bekomen van wat er allemaal gebeurt in Irak.
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2004, 13:31   #2
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Wat bedoel je daarmee? Moeten de VS dus lijn nu ook volgen
dagallemaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2004, 14:07   #3
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Kijk, ten tijde van Saddam werden moslims 34 koppen kleiner gemaakt. Saddam heeft honderden islamgeleerden vermoord.
Dus... dank U VS zou je moeten zeggen.... maar neen, nu is de VS de grote boeman hé..., dat komt goed uit.

Citaat:
VS kreeg een natte droom, de droom is dat ze eindelijk linken gaan vinden tussen Saddam en Al Qaeda.
Tot op heden is die droom nooit uitgekomen. Integendeel, pas toen Saddam verdween kregen de "terroristen" vrij spel.
Irak krioelt nu van honderden spontane verzetsgroepen die -wie weet- gesponsord worden door het goud van Bin Laden.
Dat elk Islamitisch land wordt aangevallen door de VS, het terrorisme blijft stijgen. Bezie de aanval van de VS om moslimstaten maar aan het paren van extra terroristjes.
Welke andere islamitische landen worden door de VS aangevallen?

Misschien was dat wel de bedoeling hé Mustapha om dat terroristisch gespuis naar Irak lokken om het strijdtoneel ginds te leggen ipv in de States...
Oud 17 mei 2004, 14:30   #4
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle
Citaat:
Dat elk Islamitisch land wordt aangevallen door de VS, het terrorisme blijft stijgen. Bezie de aanval van de VS om moslimstaten maar aan het paren van extra terroristjes
Misschien was dat wel de bedoeling hé Mustapha om dat terroristisch gespuis naar Irak lokken om het strijdtoneel ginds te leggen ipv in de States...
hey straddle, "would you rather fight them in Pasadena than over here?" was al een (piss-poor) excuus ten tijde van oorlog in Vietnam

Enerzijds zouden terreur-netwerken zo klein en onmachtig zijn dat de toestand in Irak hun capaciteiten zo ver strekt en rekt dat het hen zou tegenhouden om met een 19-tal andere gasten weeral vliegers te kapen of een schip in een Amerikaanse haven te laten ontploffen,
anderzijds zouden ze de grootste bedreiging zijn voor onze way of life

Lijkt me mekaar tegen te spreken, niet?
Oud 17 mei 2004, 14:37   #5
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JoeQpublic
hey straddle, "would you rather fight them in Pasadena than over here?" was al een (piss-poor) excuus ten tijde van oorlog in Vietnam

Enerzijds zouden terreur-netwerken zo klein en onmachtig zijn dat de toestand in Irak hun capaciteiten zo ver strekt en rekt dat het hen zou tegenhouden om met een 19-tal andere gasten weeral vliegers te kapen of een schip in een Amerikaanse haven te laten ontploffen,

Lijkt me mekaar tegen te spreken, niet?
Ja, ik maakte maar een bedenking hé, wie zal het weten... er zijn dingen waarvan we weten dat we ze niet weten, en er zijn dingen waarvan we niet weten dat we ze niet weten...
Oud 17 mei 2004, 14:38   #6
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Doe wat wij moslims zeggen en wat wij willen anders maken wij terroristen en dat is dan ook de schuld van jullie. Wat een redenering. De redenering waarom moslims minder en minder geliefd zijn op deze aardkloot.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2004, 14:49   #7
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
er zijn dingen waarvan we weten dat we ze niet weten, en er zijn dingen waarvan we niet weten dat we ze niet weten...
Rumsfeld zou zich beter wat meer op z'n gedichten toeleggen

Ik kan de invasie van Irak nog steeds niet plaatsen binnen de war on terror. Me dunkt dat Johnny Jihad die op GI's in Baghdad gaat schieten toch een ander slag volk is dan ir Atta en de zijnen.

Ik vrees echter dat de laatste categorie ver van de rondvliegende kogels en Abrahams tanks wegblijven en dat zij net door de massa belang, tijd en geld die men in Operation Iraqi Freedom steekt, meer kans krijgen om iets nieuws genre 11/09/01 uit te halen

Los daarvan zet het gedrag van de coalition of the willing nog steeds kwaad bloed bij zelfs gematigde moslims en tja, dat is in beide gevallen slecht nieuws. Folterfoto's zijn hierin slechts een detail.
Extra recruten en fondsen kunnen beide soorten "terroristen" goed gebruiken...
Oud 17 mei 2004, 15:11   #8
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Doe wat wij moslims zeggen en wat wij willen anders maken wij terroristen en dat is dan ook de schuld van jullie. Wat een redenering. De redenering waarom moslims minder en minder geliefd zijn op deze aardkloot.

Dit is inderdaad de bottom line! Die gasten vernietigen zichzelf en sleuren in hun val, als ze geen bijval krijgen, iedereen mee als zij hun goesting niet krijgen. Daarvoor gijzelen ze zelfs hun eigen bevolking en achterban. En het lijden steken ze dan uiteraard op de VS, "kijk eens wat men ons aandoet"... . Het getuigt van zwakte en domheid bij al diegenen die dat spelletje niet zien...
Oud 17 mei 2004, 15:18   #9
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Rumsfeld zou zich beter wat meer op z'n gedichten toeleggen
Ik moet hem ook niet altijd, maar zijn ganse gedicht omtrent weten en niet weten vond ik toch geweldig!

Citaat:
Ik kan de invasie van Irak nog steeds niet plaatsen binnen de war on terror. Me dunkt dat Johnny Jihad die op GI's in Baghdad gaat schieten toch een ander slag volk is dan ir Atta en de zijnen.

Ik vrees echter dat de laatste categorie ver van de rondvliegende kogels en Abrahams tanks wegblijven en dat zij net door de massa belang, tijd en geld die men in Operation Iraqi Freedom steekt, meer kans krijgen om iets nieuws genre 11/09/01 uit te halen

Los daarvan zet het gedrag van de coalition of the willing nog steeds kwaad bloed bij zelfs gematigde moslims en tja, dat is in beide gevallen slecht nieuws. Folterfoto's zijn hierin slechts een detail.
Extra recruten en fondsen kunnen beide soorten "terroristen" goed gebruiken...
Kijk, ik keur het bijlange ook niet allemaal goed wat de VS doet, maar ik begrijp het en aanvaard het, in een zeer breed kader geplaatst...
Oud 17 mei 2004, 15:38   #10
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, ik keur het bijlange ook niet allemaal goed wat de VS doet, maar ik begrijp het en aanvaard het, in een zeer breed kader geplaatst...
Ja natuurlijk , hier hebben we het , het cliché van de eeuw..kop in 't zand en maar ja knikken !!!!
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2004, 15:48   #11
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
Citaat:
Ja natuurlijk , hier hebben we het , het cliché van de eeuw..kop in 't zand en maar ja knikken !!!!
geinspireerd door de Panorama uitzending over Noord-Korea zeker
Oud 17 mei 2004, 15:54   #12
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Anders dan jij wil ik mijn argumenten niet tot vervelens toe herhalen...
Oud 17 mei 2004, 19:34   #13
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:

Anders dan jij wil ik mijn argumenten niet tot vervelens toe herhalen...
Oud 17 mei 2004, 19:42   #14
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

Tot op heden is die droom nooit uitgekomen.
Integendeel, pas toen Saddam verdween kregen de "terroristen" vrij spel.

Dat elk Islamitisch land wordt aangevallen door de VS, het terrorisme blijft stijgen.
Bezie de aanval van de VS om moslimstaten maar aan het paren van extra terroristjes.

Wat was het nu al weer? War on terror?

Ze moeten al soldaatjes gaan halen van Z-Korea.
VS is nog altijd aan het bekomen van wat er allemaal gebeurt in Irak.
Dat komt omdat helaas te veel moslims heel heel heel erg dom zijn. Ze plegen aanslagen voor iemand, Saddam dus, die zelfs geen (echte) moslim is.
En één van die domme moslims ben jij. Ben je nu voor of tegen de terreur aanslagen in Irak ? Want jij ziet er alleen maar je gelijk in. "zie nu wel. Amerika is slecht". Als iedereen stond te juichen en Irak nu een democratie was stond je waarschijnlijk gewoon te huilen.
Akkersloot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2004, 20:15   #15
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akkersloot
Dat komt omdat helaas te veel moslims heel heel heel erg dom zijn. Ze plegen aanslagen voor iemand, Saddam dus, die zelfs geen (echte) moslim is.
En één van die domme moslims ben jij. Ben je nu voor of tegen de terreur aanslagen in Irak ? Want jij ziet er alleen maar je gelijk in. "zie nu wel. Amerika is slecht". Als iedereen stond te juichen en Irak nu een democratie was stond je waarschijnlijk gewoon te huilen.
Het spijtige is dat die gasten niet per sé heel heel dom zijn, maar heel heel fanatiek, kortzichtig en geïndoctrineerd tot en met. Daar zien we dagelijks de bewijzen van. En dat goedbedoelend (?) "links" daarin blijft trappen en op haar moreel platform rechtvaardigheid blijft verkondigen is nog het domste van al....
Oud 17 mei 2004, 20:34   #16
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
wat de VS doen is NET het tegenovergestelde van de KOP in het ZAND..

je kan niet stellen dat ze niets doen.. Dan heb je géén klare kijk op de feiten.. Ik deel straddle's mening hier, hoewel ik vind dat de VS een zeer ongelukkig en als ze niet oppassen contraproductief beleid hebben gevoerd..
Oud 18 mei 2004, 09:44   #17
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akkersloot
Ze plegen aanslagen voor iemand, Saddam dus, die zelfs geen (echte) moslim is.
Het spijtige is dat die gasten niet per sé heel heel dom zijn, maar heel heel fanatiek, kortzichtig en geïndoctrineerd tot en met. Daar zien we dagelijks de bewijzen van. En dat goedbedoelend (?) "links" daarin blijft trappen en op haar moreel platform rechtvaardigheid blijft verkondigen is nog het domste van al....
wie zijn "die gasten" beste straddle? vind jij dat een Irakees die de coalition bij wijze van spreken van z'n erf wilt jagen onder dezelfde paraplu past als een Osama bin Laden of een al-Zarkawi? met de eersten is te spreken, met de tweede categorie niet.

Me dunkt dat men nu enkel die eerst categorie aanpakt, maar het is alleen die tweede groep waar is schrik voor heb...

oeps, teveel nuance? met "alle moslims slecht" kom je nergens. Maar who am I kidding, uw gedacht is gemaakt, het mijne ook.
Oud 18 mei 2004, 10:40   #18
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
wie zijn "die gasten" beste straddle? vind jij dat een Irakees die de coalition bij wijze van spreken van z'n erf wilt jagen onder dezelfde paraplu past als een Osama bin Laden of een al-Zarkawi? met de eersten is te spreken, met de tweede categorie niet.

Me dunkt dat men nu enkel die eerst categorie aanpakt, maar het is alleen die tweede groep waar is schrik voor heb...

oeps, teveel nuance? met "alle moslims slecht" kom je nergens. Maar who am I kidding, uw gedacht is gemaakt, het mijne ook.

Allez, ge wilt alleen het "slechte " direct zien in mijn betoog hé?

"Alle moslims zijn slecht" is niet mijn adagio, dan heb je het verkeerd voor. Maar soit, ik ga me niet verantwoorden voor iets waar ik niet eens schuldig aan ben. Anderzijds zou ik me niet generen om het te zeggen indien het mijn echte overtuiging was.

In de bovenstaande context verwijs ik naar de echte herrieschoppers op het toneel ginder. Uiteraard is OBL nog iets heel anders, maar dat neemt niet weg, en als je de cultuur wat van dichterbij kent dan zou je me op dat vlak geen ongelijk geven, dat de gewone onschuldige moslim heel gemakkelijk mee te slepen is, ZEKER met een paar op hol geslagen geestelijke leiders. Onze forum-Mustapha heeft dit ook nog eens met klem beweerd op een andere thread.

Het groepsdenken en doen staat boven alles in die cultuur. En dat zal zeker het geval zijn in Irak na jaren van totale onderwerping. In die optiek, en voor "argument's sake" mag ik toch wel even over "die gasten" spreken hé, of moet ik telkenmale ten gronde alles definiëren vooraleer ik een uitspraak maak, om te vermijden door de politiek correcte inquisitie gebrandmerkt te worden???
Oud 18 mei 2004, 10:54   #19
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

De reden waarom moslims zo pist off zijn op de vs is omdat ze tegen de vs niets kunnen beginnen. Europeanen zijn doetjes maar de VS heeft meer gelijkenissen met hun zelf, ze laten zich niet doen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2004, 11:38   #20
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Feit blijft dat de vs willens nillens ettelijke miljoenen
moslims op stang jagen door de aard van hun buitenlandse
politiek.

Hun quasi-onvoorwaardelijke steun aan israël is hiervan wel
een van de treffenste voorbeelden.

Door dit soort gedrag wordt bij vele moslims een massaal
onrechtvaardigheidsgevoel gekweekt hetgeen uiteraard
de principiële voedingsbodem is voor terrorisme.
Of denk je dat moslims zichzelf voor de fun in stukken laten
exploderen?
Zelfs de meest fundamentele moslim heeft nog altijd
een REDEN nodig om tot de aanval over te gaan
en die wordt nu inderdaad ruimschoots verleend door de VS.

Ik blijf bij mijn mening dat de "war on terror" in Irak enkel en alleen
diende om interne belangen in de VS veilig te stellen.
(olie, media aandacht toespitsen op een buitenlands thema,
de wapenlobby plezieren, ...)
Dat hierdoor de voedingsbodem voor terrorisme is
toegenomen is een gevolg dat de huidige vs-president
blijkbaar geen reet kan schelen.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be