![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Parlementslid
|
![]() http://inflandersfields.eu/2010/03/e...drijfveer.html
Interessant om lezen: Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dit zijn zo'n beetje mijn gedachtengang maar dan uitstekend geformuleerd. Voorts de geprolongeerde slechte, en zeer ondemocratische werkwijze van de EU in het algemeen. Een enorme lastenverzwaring voor de EU burger die hem geen nettonetto resultaat oplevert. Althans geen zichtbaar/merkbaar resultaat.
Bij twijfel niet doorgaan.
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 25 maart 2010 om 13:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Nee niet bepaald. U wel?
![]() |
#5 |
|
![]() Ik zie dat ik nu niet meer aan de grens aangehouden wordt om te controleren of ik producten invoer als ik hier 10km verder ben gaan winkelen. Dat ik dus ook geen taksen moet betalen.
Dat ik geen 4 muntsoorten meer in huis moet hebben. Dat ik producten voor mijn zaak rechtstreeks in het buitenland kan kopen. De kosten voor groothandel vallen er tussenuit. Daardoor zijn de prijzen relatief gezakt voor mijn klant. Dat ik bv geen nieuwe stekkers moet zetten indien ik een elektrisch apparaat in het buitenland koop. Dat geld overschrijven naar het buitenland veel goedkoper geworden is. Dan heb ik het maar over dagdagelijkse dingen. Als je die voordelen niet ziet heb je een dikke str*nt in je ogen of ben je dringend aan een nieuwe bril toe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Een antwoord dat niet correct is:
1) gecontroleerd aan de grens werd u voor de euro ook niet; 2) belasting betaalt u overal, ook over de grens; 3) muntsoorten: dat is correct, maar waarom 4? Het maakte mij weinig uit, had altijd voldoende Franse franken in huis en had een rekening in F. 4) stekkers: nog steeds een probleem, behalve wanneer apparaten uitgevoerd met Eurostekker maar die zijn lang niet overal verkrijgbaar, zeker niet in Frankrijk waar ze hun eigen stekkers hebben. Zie ook Engeland en sommige Oostbloklanden - flauwekul verhaal; Geld overmaken is juist duurder geworden, althans in NL. Dus wat blijft er over van de dagelijkse dingen?
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
1)Allez gij. Ik heb het wel over de tijd voor Europa. (de jaren '60) De euro is pas ingevoerd nadat de vrije handel reeds veel langer een feit was. Iedere keer als ik in mijn jeugd de grens overstak met de bus kwamen de douaniers vragen of er niks aan te geven was. Seffens ga je nog beweren dat dit niet waar is. Ofwel ben je zo jong dat je dat niet weet. Maar dan heb je ook geen kennis van zaken. 2)Invoertaks betaalde je enkel als je met goederen over de grens trok. Bestaat nu nog trouwens als je in bv Amerika aankopen doet. Ik ken nog dorpsgenoten die heel lang gevangen gezeten hebben voor botersmokkel (ontduiken van de invoertaks) over de landsgrenzen. 3)Nederland met een grote winkelstad op 10km afstand. Duitsland iets verder gelegen, en Frankrijk als vakantieland. En natuurlijk Belgische franken. Dan spreek ik nog niet van munten die overbleven na een trip naar Rome, Londen, zwitserland. 4)Er is toch veel meer uniformiteit dan vroeger. 5)Buiten de kostprijs voor het overmaken van geld was er altijd het wisselkoersverlies. Als je een rekening in Frankrijk had moet je dat toch weten. Laatst gewijzigd door pajoske : 25 maart 2010 om 17:57. |
|
![]() |
![]() |