![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Zijn ze nu helemaal aan het doordraaien bij justitie?
Alle mannen in MOL/BALEN/GEEL tussen 30 en 45 kunnen vrijwillig een dna staal afstaan om een serieverkrachter op te sporen. Ik weet wel wie niet vrijwillig een DNA staal zal afstaan: de verkrachter zelf. Of was het daar niet om te doen? Zijn ze gewoon uit op een DNA databank? http://www.standaard.be/artikel/deta...MF04022010_010 Laatst gewijzigd door giserke : 4 februari 2010 om 09:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
een dna databank van alle inwoners (best meteen bij geboorte afnemen) , waaruit dan (uitsluitend) BIJ MISDRIJVEN de daders geplukt worden. ni meer, ni minder ... ik zie daar geen nadelen in |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Ik wel! verzekeringsmaatschappijen en werkgevers!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() die hoeven daar geen toegang toe te krijgen
![]() heb je argumenten tegen zo'n databank, goed beveiligd en beheerd door justitie ? trouwens ik dacht dat je de states niet meer in komt zonder dna staal en vingerafdrukken zouden ze in EUland ook moeten invoeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Ik volg giserke. Dergelijke databank is te big brother achtig en gevaar voor misbruik is niet onbestaand.
Het gaat hier trouwens over potentieel 7000 man dat ze willen screenen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik zie eigenlijk ook het bigbrother aspect niet hoor een dna databank waartegen bewijsmateriaal gevonden op delictplaatsen kan geidentificeerd worden ... dat geeft toch geen enkel privacyprobleem ??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() Ik ben ook geen verkrachter, maar ook ik zou niet vrijwillig een staal afstaan. Het blijft een invasie van m'n privacy... en wie weet wat er allemaal met het staal nog mee gebeurd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wettelijk geregeld dat daar niks mee gebeurd, dan samples van crime scenes mee vgl ter identificatie ... blijf je bezwaren hebben ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Weet je wat, mss is die chip inplanten bij de geboorte nog niet zo'n slecht idee. ![]()
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() en wat is er mis met de idee om politie toe te laten vast te stellen wie op een plaats van delict aanwezig was ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() DNA vertelt natuurlijk wel meer dan enkel identificatiegegevens.
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
als er in die databank niet meer zit dan een digitale dnastring en een naam, kan daar volgens mij niet al te veel (misbruikbaars) uitgehaald worden mannekes, de kruispuntbank bevat wèl al gevoelige info van iedereen, en daar is praktisch geen tegenstand tegen geweest ??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Omdat wat 'misdaad' is nogal eens wil evolueren. Zo zijn er tal van voorbeelden van mensen die verdacht genoeg waren om uit de VS geweerd te worden omdat ze lid waren van / sympathiseerden met de verkeerde organisaties. En ook omdat op deze manier iedereen uiteindelijk verdacht is. En in jouw model (DNA staal genomen bij geboorte) staat daar zelfs geen ondergrens qua leeftijd op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
niemand is dan verdacht ... alleen wordt iedereen die op de crime scene was wel correct geidentificeerd dit uitgangspunt heet ook een misdrijf als vw om te kunnen identificeren, dus zelfs politieke geinspireerde acties zonder misdrijf worden uitgesloten van identificatie ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie zegt dat er binnen 5-10 jaar geen Mao achtig figuur de leiding van Europa overneemt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wie zal zeggen dat de Russen of Chinezen hier niet binnenvallen of Leterme die de macht grijpt met het leger onder aanvoering van de Crembo of gewoon de lucht die naar beneden valt ... maar laat ons ondertussen al alle verkrachters wegsteken, dan hebben we dat goed werk toch al gedaan, als er iets van t bovenstaande gebeurt dan kunnen we dat nog aanpakken. |
|
![]() |
![]() |