Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 19 april 2004, 14:44   #1
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Dit jaar zal voor de derde keer het multiculturele "ten vrede" festival doorgaan op de ijzerweide! Op het geluid van tamtams en tussen de wietdampen zullen agalevers,spiritisten en blijkbaar niveanen hartelijk op en neer springen op de graven van de onbekende Vlaamse soldaten die vermoord werden door de belgische staat.
Terwijl de tricolore rustig zal wapperen aan de ijzertoren zullen de inrichters erop toezien dat zoals de andere jaren alle sporen van Vlaamsgezindheid zoals Vlaamse leeuwenvlaggen verwijderd zullen worden. Arm Vlaanderen!
jan hyoens is offline  
Oud 19 april 2004, 15:26   #2
giserke
Banneling

Standaard

vanwaar haalt ge die zever weer dat dit een verkeerd project is?

Twordt tijd dat gij stopt met snuiven!
giserke is offline  
Oud 19 april 2004, 15:28   #3
giserke
Banneling

Standaard

en dit is het concept, het is een organisatie van het Ijzer bedevaart comite

De drievoudige boodschap van de IJzertoren is Vrede, Vrijheid, Verdraagzaamheid. (zie www.ijzertoren.org)
Om deze boodschap naar een zo breed mogelijk publiek uit te dragen organiseert de vzw IJzerbedevaartcomité de jaarlijkse IJzerbedevaart (de laatste zondag van augustus, als oudste vredesmanifestatie), tijdelijke tentoonstellingen, de concerten Ten Vrede en is de vzw verantwoordelijk voor de uitbouw van het 22 verdiepingen tellend museum dat jaarlijks zo'n 100.000 bezoekers trekt.

Na twee succesvolle edities in 2002 en 2003 is Ten Vrede terug van de partij.
Voor de eerste maal wordt het festival zelfs een vierdaagse. Het festival gaat door van donderdag 13mei tot en met zondag 16 mei. En dit opnieuw op de unieke locatie rond de IJzertoren, die een symbool van de vrede is. Ten Vrede wil zich net als de vorige jaren profileren als een festival voor iedereen: Ten Vrede is een FAMILIEGEBEUREN voor jong en oud

Voor 2004 zijn er terug heel wat veelbelovende artiesten bevestigd: Flip Kowlier, The Kelly Family, en vele andere
Tickets kunnen hier besteld worden.

De Ten Vrede-concerten zijn in tegenstelling tot de IJzerbedevaart een vrij jong fenomeen.
Desalniettemin heeft men vanaf de eerste jaargang een smeltkroes van culturen samen kunnen brengen onder de krachtige boodschap van de IJzertoren. 'Nooit meer oorlog' luidt de boodschap en de concerten slagen er dan ook steeds in menig bezoeker te prikkelen door een verscheidenheid aan muziekstijlen en
giserke is offline  
Oud 19 april 2004, 15:33   #4
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Dit jaar zal voor de derde keer het multiculturele "ten vrede" festival doorgaan op de ijzerweide! Op het geluid van tamtams en tussen de wietdampen zullen agalevers,spiritisten en blijkbaar niveanen hartelijk op en neer springen op de graven van de onbekende Vlaamse soldaten die vermoord werden door de belgische staat.
Terwijl de tricolore rustig zal wapperen aan de ijzertoren zullen de inrichters erop toezien dat zoals de andere jaren alle sporen van Vlaamsgezindheid zoals Vlaamse leeuwenvlaggen verwijderd zullen worden. Arm Vlaanderen!
Gelukkig toont Jan veel meer respect voor die doden, door heel die zaak te recupereren en nog maar eens, voor de elvendertigste keer, als een goeie Vlaams-Nationalist op zijn collega-Flaminganten te kakken.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 19 april 2004, 15:35   #5
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:
Gelukkig toont Jan veel meer respect voor die doden, door heel die zaak te recupereren en nog maar eens, voor de elvendertigste keer, als een goeie Vlaams-Nationalist op zijn collega-Flaminganten te kakken.
hij is zelfs niet snugger genoeg om te snappen waar het project over gaat. Erger nog hij kent zelfs de betekenis niet van de Ijzertoren!
giserke is offline  
Oud 19 april 2004, 15:43   #6
giserke
Banneling

Standaard

Trouwens jan, als u het hebt over het onteren van die van plaats, was het VNJ een paar jaar geleden niet de knokploeg van diens tijdens de ijzerbedevaart?
giserke is offline  
Oud 19 april 2004, 16:01   #7
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Tricolore? Kleurenblind?
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline  
Oud 19 april 2004, 16:48   #8
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:
Inderdaad, is dat hier bijna gedaan? Wat maakt het uit wie 'Zwart Blokker' of 'Niveaan' is? Waar het om draait is Vlaamsgezindheid, het kan me weinig schelen dat ik het met het Vlaams Blok als partij helemaal niet mee eens ben, ik beschouw mensen als personen, niet als partijvertegenwoordigers.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 19 april 2004, 17:04   #9
Jean Suys
Provinciaal Statenlid

Standaard

pff jan stop is met die berichten

ja ook ik vind het niet kunnen dat leeuwe vlaggen verboden zijn

ja ook ik vind het niet slim van n-va om daarop aanwezig te zijn

maar laat ieder toch doen

steun elkaar als vlamingen

er zijn genoeg waalse "vijanden"
Jean Suys is offline  
Oud 19 april 2004, 17:05   #10
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean Suys
pff jan stop is met die berichten

ja ook ik vind het niet kunnen dat leeuwe vlaggen verboden zijn

ja ook ik vind het niet slim van n-va om daarop aanwezig te zijn

maar laat ieder toch doen

steun elkaar als vlamingen

er zijn genoeg waalse "vijanden"
Ik heb ze vorige keer nochtans zien hangen naast die van andere landen!

En waarom mogen wij als Vlamingen niet aanwezig zijn op projecten die als doel hebben nooit meer oorlog? Dat is toch de reden waarom die toren is gebouwd?
giserke is offline  
Oud 19 april 2004, 17:10   #11
Philips Inc.
Minister-President

Standaard

Heropgebouwd nog wel!

Het is een vredemonument, punt uit!

De VB'ers die in 1996 de weide bestormd hebben, waren dit blijkbaar vergeten.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline  
Oud 19 april 2004, 17:17   #12
Jean Suys
Provinciaal Statenlid

Standaard

wij mochten men onze vlaamse leeuwen vorig jaar niet op die "festival"weide

daarom vind ik dat de vlamingen daar zeker moeten wegblijven

pas op, n-va doet hun zin hoor

persoonlijk vind ik het gewoon niet slim

en geloof me dat ik veel respect voor de n-va heb!
Jean Suys is offline  
Oud 19 april 2004, 17:20   #13
Philips Inc.
Minister-President

Standaard

Citaat:

Omdat de mensen onze vlaggen misschien wel als provocerend zien. Met recht trouwens, en de oorzaak ligt bij het VB en haar onverdraagzaam gedachtengoed.

Nogmaals dank aan het VB trouwens!

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline  
Oud 19 april 2004, 17:23   #14
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:

Op de festival weide bedoel je, maar daar was natuurlijk geen enkele vlag aanwezig! Want Het project heeft niets met Vlaanderen of België te maken! Wel met de algemene vredes gedachte.

Allee, je kunt toch niet aan alles politieke redenen gaan koppelen?
giserke is offline  
Oud 19 april 2004, 17:27   #15
Jean Suys
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Citaat:

Op de festival weide bedoel je, maar daar was natuurlijk geen enkele vlag aanwezig! Want Het project heeft niets met Vlaanderen of België te maken! Wel met de algemene vredes gedachte.

Allee, je kunt toch niet aan alles politieke redenen gaan koppelen?
volledig mee eens dat je aan niet alles politiek moet koppelen

(waarom was n-va als partij daar dan wel aanwezig?)

een vlag is echter voor mij geen politiek, maar een symbool

er waren vele andere vlaggen WEL op de weide
Jean Suys is offline  
Oud 19 april 2004, 17:29   #16
Philips Inc.
Minister-President

Standaard

Wij zijn daar niet als partij, maar als jongeren die de vredeswens komen ondersteunen.

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline  
Oud 19 april 2004, 17:32   #17
Jean Suys
Provinciaal Statenlid

Standaard

als jongeren van een partij

maar mij niet gelaten hoor

ik was er vorig jaar ook als jongeren

(niet van een partij)

maar mij persoonlijk lijkt het niet verstandig om daar als jongeren van een partij aanwezig te zijn

toch als die partij zichzelf - hopelijk correct - vlaams noemt
Jean Suys is offline  
Oud 20 april 2004, 08:48   #18
giserke
Banneling

Standaard

en mag je als partij de vredesgedachte niet ondersteunen?
giserke is offline  
Oud 20 april 2004, 08:49   #19
giserke
Banneling

Standaard

en mag je als partij de vredesgedachte niet ondersteunen?
giserke is offline  
Oud 20 april 2004, 09:01   #20
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Weer een rake steen in de stinkende nva-paddenpoel!

Wat me wel opvalt is het gebrek aan kennis van de geschiedenis van de ijzertoren! Ik denk dat de founding fathers zich wel in hun graf keren als ze weten dat de dodenakker nu gebruikt wordt als festivalweide waar negers tamtam zitten te spelen voor een bende stoned jongeren waarvan het grootste deel geen reet geeft voor Vlaanderen!

dat sommige het misbruiken van Vlaamse monumenten goedpraten onder het mom van "verdraagzaamheid" zegt natuurlijk genoeg!

Ik blijf het hier herhalen; de nva is de nieuwe kanker van Vlaanderen! Veel gevaarlijker dan de andere machtspartijen omdat zij zich voordoet als een gematigde vlaams natioanle partij, terwijl ze ondertussen al voldoende bewezen heeft van de echte erfgename te zijn van de VU-ID onzaliger nagedachtenis.
jan hyoens is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be