![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Banneling
|
Franstalige werklozen in Vl-Brabant weigeren taalcursus volgens N-VA
BRUSSEL - Anderstalige werklozen in Vlaams-Brabant die geen Nederlands kennen en weigeren een taalcursus te volgen, moeten voor de N-VA hun werkloosheidsvergoeding verliezen. Dat stelt Mark Demesmaeker, vijfde kandidaat op de CD&V/N-VA lijst in Vlaams-Brabant. De voormalige VTM-nieuwsanker trekt zondag in een persbericht van leer tegen anderstalige werklozen in Vlaams-Brabant die ,,massaal de gratis taalcursussen van de VDAB weigeren''. Uit antwoorden van Vlaams minister van Werkgelegenheid Renaat Landuyt leert Demesmaeker dat bijna 9.000 of één op drie werklozen in Vlaams-Brabant Frans- of anderstalig is. Volgens Demesmaeker blijven ze ook opvallend lang werkloos, omdat deze werklozen amper Nederlands kennen en weigeren de gratis taalcursus van de VDAB te volgen. In 2003 volgden 966 anderstaligen zulke taalcursus. ,,Op een totaal van 8.977 anderstaligen is dat amper 11 procent. In Halle-Vilvoorde is dat zelfs maar 8 procent''. ,,Wie weigert een taalcursus te volgen moet geschorst worden van de werkloosheidsuitkering. De vrijgekomen middelen kunnen besteed worden aan de ondersteuning van werklozen die wél Nederlands willen leren en voor Nederlandstalige werkzoekenden'', stelt Demesmaker. 30/05/2004 De Standaard |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Minister
|
Fantastisch idee. Ik zie niet in hoe je daar tegen kunt zijn.
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Akkoord. Niet dat er maar 0,1 % kans is dat het er OOIT zal komen.
Mijn ontevredenheid blijft groeien. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Partijlid
|
idd, net zoals ze de werkloosheidsuitkering van niet-werkzoekende/werkwillende werklozen moeten afnemen
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Europees Commissaris
|
Ik ben akkoord.
Het is toch vrij simpel: de meeste partijen zijn het erover eens. Werklozen hebben recht op een goede uitkering maar moeten hier inspanningen tegenover stellen om aan werk te geraken (solliciteren/bijscholing). Wie hier niet aan wil voldoen, wordt geschorst. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Minister
|
Ik vraag mij af wat BUB hiervan denkt.
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Vreemdeling
|
de ps ga zich daar toch tegen verzetten...
en den mr... |
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Burgemeester
|
Kan het BUB denken?
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Banneling
|
oeps weer een proces aan ons broek
|
|
|
|
|
|
#13 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
U bedoelt die puberkes, jonge naïevelingen en oude knarren ? |
||
|
|
|
|
|
#14 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#15 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#16 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
"Weer een maatregel van de racistische Vlamingen! De BUB maakt van taal geen probleem. Van ons mag Vlaanderen verfranst worden. Frans is nu eenmaal een 'grotere' taal, en daar moeten anderen zich maar aan aanpassen. Vive la Belgique!" |
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#18 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bij mijn weten moet men in de Franstalige scholen in het Brussels Gewest Nederlands als eerste vreemde taal volgen. Of wist u dat niet, o hooggeleerde voorzitter? |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Gouverneur
|
het is toch de logica zelve dat men geschorst word van steun te ontvangen wanneer men niet wil werken,wat er nu allemaal gebeurd begrijp ik niet,in de jaren 50-60 was ik ook werkloos,toen kreeg je regelmatig een uitnodiging om te gaan kijken naar werk en in je geen briefje had van die firma of je weigerde om te gaan zien,dan wer direct je steun ingetrokken voor 3 maand,en nu is het altijd iets,of het is te ver,of het past niet of ik moet op mijn kinderen passen enz.dat was in onze tijd ook zo maar je kon maar zien dat je in orde was,en dan 2 maal per dag stempelen,zodat je zeker niet in het zwart kon gaan werken.,nu moeten ze 1 per maand gaan stempelen en dan word dat nog vergeten,zoals mijn achterneef zegt,waarom zou ik gaan werken als ik geld krijg om niks te doen.
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949 |
|
|
|