Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 mei 2004, 07:44   #1
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Dankzij een goede vriend kreeg ik volgende tekst doorgespeeld die toch wel op een treffende manier zegt wat ik ook denk.

"Mag ik na de stalinistische processen tegen het Vlaams Blok, op het ogenblik dat de vrije meningsuiting aan banden wordt gelegd en de Vlamingen in hun meest authentieke expressie worden gefnuikt zowel Voltaire parafraseren als John F. Kennedy die zei 'Ich bin ein Berliner".

Daarom zeg ik nu zonder schroom als gewezen secretaris van het Studiecentrum van de CVP/PSC (thans CD&V/CdH), als gewezen perschef van het Europees Parlement en als zelfstandig publicist: "Ik ben Vlaams Blokker".

Dit zou ik ook gezegd hebben als AMADA, de PVDA of de partij van Aboe Jahjah op deze manier zou worden behandeld. Ik ben diep beschaamd over dit land, zijn politieke klasse, zijn establishment. Een rechtschapen burger kan slechts één antwoord geven : Vlaams Blok stemmen, op alle vlakken.

GUIDO NAETS."

En nu ikzelf :

En nu moogt ge nog het Vlaams Blok zoveel haten als ge wilt, bedenk dat ge U schaart aan de zijde van de machthebbers en het establishment.
Ge schaart U aan de zijde van de drie grote "K" machen : Koning, Kerk en Kapitaal.
En aan die zijde wil ik nooit staan. Geef mij maar de zijde van de vervolgde(n).
TOTDAT deze vervolging wordt rechtgezet of ongedaan gemaakt zeg ik dus samen met Guido Naets : Ik ben een Vlaams Blokker.
Niet voor de partij op zich maar om elke partij het recht te geven waar ze in een democratie recht op heeft : het zeggen van wat men denkt en de vrijheid om zijn eigen programma te schrijven zonder enige inmenging van buiten uit. En zeker geen inmenging van rechters.

Neen aan de Goelag ArchiBEL(gie)!
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 07:56   #2
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge schaart U aan de zijde van de drie grote "K" machten : Koning, Kerk en Kapitaal.
Klopt als een bus.
Vergeet echter niet dat zelfs de duivel altijd op de grootste hoop schijt.
We zijn in dit land nog niet zover dat er voldoende bewuste burgers opstaan die zich niet langer als vanzelfsprekend aan de zijde der (over)machtigen scharen.
Oud 12 mei 2004, 07:57   #3
amedee
Partijlid

amedee's schermafbeelding

Standaard

Wat een bullshit man.

Stemmen op een fascistische partij omdat ze veroordeeld werd voor het systematisch aanzetten tot haat en discriminatie?
Nu mag je dit zoveel een politieke veroordeling noemen als je wil, maar de rechter had 100% gelijk in zijn betoog.
Stemmen op het Vlaams Blok tegen het kapitaal? Het Vlaams Blok is de partij van het aartskapitalisme!
Heel hun propaganda draait rond het verdelen van de arbeidersklasse! Het opzetten van Vlamingen tegen Walen! Allochtonen tegen Autochtonen! Homo's tegen hetero's! LAGERE LOONLASTEN is hun STRIJDPUNT!! Een politiestaat hun ideaal!!!

En jij noemt jezelf een tegendradigaard??? Kruip weg in het diepste hol waar je kruipen kan van schaamte!

Protesteer bewust! STEM PVDA

ps: wij worden al jaren lastiggevallen door politie en gerecht, wie van de zelfverklaarde prominenten roept op om voor ons te stemmen tegen de macht van het kapitaal?
amedee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 07:57   #4
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amedee
Stemmen op een fascistische partij omdat ze veroordeeld werd voor het systematisch aanzetten tot haat en discriminatie?
Fascistische partij? Uw verbeelding slaat weer op hol, jongen!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 08:00   #5
Tegendradigaard

Standaard

Zoals ik al meermaals heb gezegd : we hebben een revolutie nodig.

Eeuwen van vreemde bezetting hebben de Vlaming een soort van laksheid tegenover de machthebbers bezorgd. Men laat de machthebbers doen want men weet dat als men ertegen ingaat men toch de rekening gepresenteerd krijgt. Vervolging en repressie tegen andersdenkenden lopen als een rode draad door de geschiedenis van Belgie.

Het is in dit land veilig(er) U aan de zijde van de machthebbers te scharen.

Ontwaak Burgers, ontwaak.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 12 mei 2004, 08:01   #6
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Dankzij een goede vriend kreeg ik volgende tekst doorgespeeld die toch wel op een treffende manier zegt wat ik ook denk.

"Mag ik na de stalinistische processen tegen het Vlaams Blok, op het ogenblik dat de vrije meningsuiting aan banden wordt gelegd en de Vlamingen in hun meest authentieke expressie worden gefnuikt zowel Voltaire parafraseren als John F. Kennedy die zei 'Ich bin ein Berliner".

Daarom zeg ik nu zonder schroom als gewezen secretaris van het Studiecentrum van de CVP/PSC (thans CD&V/CdH), als gewezen perschef van het Europees Parlement en als zelfstandig publicist: "Ik ben Vlaams Blokker".

Dit zou ik ook gezegd hebben als AMADA, de PVDA of de partij van Aboe Jahjah op deze manier zou worden behandeld. Ik ben diep beschaamd over dit land, zijn politieke klasse, zijn establishment. Een rechtschapen burger kan slechts één antwoord geven : Vlaams Blok stemmen, op alle vlakken.

GUIDO NAETS."
Mooi gezegd. Er zijn inderdaad nog mensen uit andere partijen die inzien op welke wijze onze vrijemeningsuiting wordt beknot en hoe de overheid ons denken aan banden wil leggen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 08:02   #7
Tegendradigaard

Standaard

Amedee lees nog eens wat ik en ook Guido Naets geschreven hebben : moest de PVDA het slachtoffer zijn dan zou ik nu schrijven : 'Ik ben PVDA'er".

Haat maakt blind he Amedee.

Oud 12 mei 2004, 08:06   #8
Tegendradigaard

Standaard

En Amedee ik lust jullie programma niet. En jullie verering van de grote communistische voorgangers a la Mao en andere Pol Pot helemaal niet.

Maar moest de Belgische staat jullie partij vervolgen met een proces ivm jullie programma dan zou ik bij een veroordeling op jullie stemmen. En zou ik er toe oproepen ook.

En nogmaals ik lust de meeste van jullie programmapunten helemaal niet.
Want ik denk dat de vrijheid van mening onder een PVDA bewind nog rapper gedaan zal zijn dan men denkt, maar toch moogt ge Mao en Pol Pot verder aanbidden en uw geld proberen te gaan halen waar het zit van mij.

Moet ik nu nog of weer wegkruipen van schaamte ?

Haat maakt blind Amedee, haat maakt blind.

Oud 12 mei 2004, 08:13   #9
amedee
Partijlid

amedee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En Amedee ik lust jullie programma niet. En jullie verering van de grote communistische voorgangers a la Mao en andere Pol Pot helemaal niet.

Maar moest de Belgische staat jullie partij vervolgen met een proces ivm jullie programma dan zou ik bij een veroordeling op jullie stemmen. En zou ik er toe oproepen ook.

Want ik denk dat de vrijheid van mening onder een PVDA bewind nog rapper gedaan zal zijn dan men denkt, maar toch moogt ge Mao en Pol Pot verder aanbidden en uw geld proberen te gaan halen waar het zit van mij.

Dus hieruit kan ik concluderen dat je de programmapunten van het Vlaams Blok wél lust en denkt dat je onder een fascistisch bewind je ook maar enig recht op vrije meningsuiting hebt?
Je hebt zelfs het recht niet meer om (als jongere) na tien uur vrij op straat rond te lopen!!!
En uit jouw reactie neem ik aan dat je een fortuin bezit en dit liever niet afstaat aan het volk? Voor de rest wel pleiten om te protesteren tegen het KAPITAAL?!?
Hebben we dan geen lessen getrokken uit de 2de wereldoorlog? Laten we ons vangen door dit soort van volksmanipulaties? Kruip nog wat dieper in dat hol, tegendradigaard.
amedee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 08:25   #10
Tegendradigaard

Standaard

Gentenaar, ziede wat ik bedoelde enkele dagen geleden .....

HAAT MAAKT BLIND Amedee. HEEEL BLIND.

Allez probeer nog eens rustig te herlezen en misschien ook te begrijpen.

En hetgeen ge met momenten schrijft is zo ... euh.... ik twijfel tussen lullig en belachelijk dat ik geen tijd ga verschijten om er op te reageren.
Als ge het toch graag zou willen dan zou ik U willen vragen om bvb in het Vlaams Blok programma de passage aan te duiden waarin letterlijk staat dat 'ALLE jongeren in het HELE LAND niet meer na 10 uur op straat zouden mogen komen'

En wat voor mij kapitaal is is voor nen ander peanuts Amedee. En ik draag bij, heel veel zelfs amedee. Maar ik ben tevreden met wat ik zelf voor gewerkt heb en zou het niet graag afgeven.

Misschien nog een wedervraagske ook Amedee : Hebben we geen lessen getrokken uit Mao, Pol Pot, the killing fields,...... Hoe was het daar gesteld met de volksmanipulaties. En met de vrijheid van mening.... ?

Voila ben ik er toch op ingegaan.

Gentenaar zitten zulke mensen echt nog in die partij ?

Oud 12 mei 2004, 08:26   #11
kangoo
Partijlid

Standaard

Citaat:
Citaat:

Dus hieruit kan ik concluderen dat je de programmapunten van het Vlaams Blok wél lust en denkt dat je onder een fascistisch bewind je ook maar enig recht op vrije meningsuiting hebt?
Je hebt zelfs het recht niet meer om (als jongere) na tien uur vrij op straat rond te lopen!!!
En uit jouw reactie neem ik aan dat je een fortuin bezit en dit liever niet afstaat aan het volk? Voor de rest wel pleiten om te protesteren tegen het KAPITAAL?!?
Hebben we dan geen lessen getrokken uit de 2de wereldoorlog? Laten we ons vangen door dit soort van volksmanipulaties? Kruip nog wat dieper in dat hol, tegendradigaard.
Mocht ik al een fortuin bezitten dan heb ik er voor gewerkt, belastingen, lasten en andere zever voor betaald. Wat er overblijft is van mij en ga ik zeker nie weggeven aan uw volk: werkschuwe onnozelaars en binnengelaten goudzoekers. We hebben gezien wie PVDA is. AEL vergeten? En de klop die ge daarmee gekregen hebt?
kangoo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 08:57   #12
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een bullshit man.

Nu mag je dit zoveel een politieke veroordeling noemen als je wil, maar de rechter had 100% gelijk in zijn betoog.
Stemmen op het Vlaams Blok tegen het kapitaal? Het Vlaams Blok is de partij van het aartskapitalisme!
Heel hun propaganda draait rond het verdelen van de arbeidersklasse! Het opzetten van Vlamingen tegen Walen! Allochtonen tegen Autochtonen! Homo's tegen hetero's! LAGERE LOONLASTEN is hun STRIJDPUNT!! Een politiestaat hun ideaal!!!

En jij noemt jezelf een tegendradigaard??? Kruip weg in het diepste hol waar je kruipen kan van schaamte!

Protesteer bewust! STEM PVDA

ps: wij worden al jaren lastiggevallen door politie en gerecht, wie van de zelfverklaarde prominenten roept op om voor ons te stemmen tegen de macht van het kapitaal?
Wat vroeger in uw bed kruipen met een kommeke warme melk zou u géén kwaad doen, aggresieve linkaard.

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 10:17   #13
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Ich bin ein Berliner = Ik ben een Berlijnse Bol

Het moet zijn: Ich bin Berliner.

Die Kennedy maakte zich eigelijk vierkant belachelijk ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be