![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Ik zou eens graag van de forummers hier tips vernemen qua investeringen die het huishoudbudget kunnen reduceren.
shoot ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() de afgelopen 3 jaar geïnvesteerd en veranderd in mijn woning:
hogerendementsketel op gas houtkachel in de living opvang regenwater (10000 L) + aansluiting op wc en wasmachine. Gepland voor volgend jaar: verbetering filtersysteem om het ook voor de douche/bad te gebruiken isolatie zolder (en uitbreiding met 2 slaapkamers)
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Mijn wijf buitengegooid.
Maar effe serieus. Ik heb momenteel niet de financiën om dergelijke investeringen te doen. Oh, wacht. Ik heb ook geen eigen huis. Maar wat ik wel gedaan heb: spaarlampen, verwarming graadje lager, ... de minimumingrepen, weet je wel.
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb destijds gebouwd met isolerende binnenblokken van 19 cm. Geen spouwisolatie. Overweeg dit te doen, maar moet zeker zijn dat ik geen natte muren krijg. Dak is volledig geïsoleerd en gebruik grondwater voor de WC's wat mij al een leuke besparing van 50% op water en zuivering oplevert. Ik heb intussen zonnepanelen, die blijkbaar meer opbrengen dan verwacht. Zit te denken aan een electrische boiler en warmtepompen, maar de investering moet wel opwegen tegen de besparing. Mogelijk zijn electrische vuurtjes goedkoper en gemakkelijker. Verder heb ik zonet nog een offerte gehad voor een niet al te duren netgekoppelde windmolen. |
|
![]() |
![]() |