Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 10 november 2011, 09:30   #1
Stingray
Banneling

Standaard Tips inzake investeringen die besparingen op het gezinsbudget genereren

Ik zou eens graag van de forummers hier tips vernemen qua investeringen die het huishoudbudget kunnen reduceren.

shoot !
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 09:45   #2
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

de afgelopen 3 jaar geïnvesteerd en veranderd in mijn woning:
hogerendementsketel op gas
houtkachel in de living
opvang regenwater (10000 L) + aansluiting op wc en wasmachine. Gepland voor volgend jaar: verbetering filtersysteem om het ook voor de douche/bad te gebruiken
isolatie zolder (en uitbreiding met 2 slaapkamers)
Oud 10 november 2011, 11:02   #3
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Mijn wijf buitengegooid.

Maar effe serieus. Ik heb momenteel niet de financiën om dergelijke investeringen te doen. Oh, wacht. Ik heb ook geen eigen huis.

Maar wat ik wel gedaan heb: spaarlampen, verwarming graadje lager, ... de minimumingrepen, weet je wel.
Oud 10 november 2011, 13:05   #4
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Mijn wijf buitengegooid.

Maar effe serieus. Ik heb momenteel niet de financiën om dergelijke investeringen te doen. Oh, wacht. Ik heb ook geen eigen huis.

Maar wat ik wel gedaan heb: spaarlampen, verwarming graadje lager, ... de minimumingrepen, weet je wel.
Ok, maar dit brengt niet genoeg op om de gestegen kosten te compenseren.

Ik heb destijds gebouwd met isolerende binnenblokken van 19 cm. Geen spouwisolatie. Overweeg dit te doen, maar moet zeker zijn dat ik geen natte muren krijg.
Dak is volledig geïsoleerd en gebruik grondwater voor de WC's wat mij al een leuke besparing van 50% op water en zuivering oplevert.

Ik heb intussen zonnepanelen, die blijkbaar meer opbrengen dan verwacht. Zit te denken aan een electrische boiler en warmtepompen, maar de investering moet wel opwegen tegen de besparing. Mogelijk zijn electrische vuurtjes goedkoper en gemakkelijker.

Verder heb ik zonet nog een offerte gehad voor een niet al te duren netgekoppelde windmolen.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be