![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() “De mist” van Stephen King spookt door mijn hoofd. Donkere, vieze wolken nemen langzaam maar zeker onze ganse leefwereld in. Zwarte bloemkolen. De vuurberg eronder contrasteert mooi oranje. De wolk is angstaanjagend. Waar ze komt valt het leven stil. Denken wij, want weten doen we het niet. Niemand kan weg uit het gebied van de wolk. Waar de wolk is, vallen vliegtuigen uit de lucht. Het kan nog erger. In de18de eeuw zouden zelfs het vee en de mensen dood gevallen zijn, daar waar de wolk zich uitspreidde. De wolk is braaf nu. Alleen vliegtuigen…daar kan ze niet tegen.
Willem ligt in zijn tuin. Onder een straalblauwe stille hemel, zonder lijnen of straalstrepen. Op reis naar de zon, in je eigen tuin. Een aangenaam temperatuurtje erbij, en wat wil je meer ? Een koffietje ? Moppie is het gaan maken in de nieuwe espressomachine. Een biertje ? Ik breng het mijzelf mee als ik Moppie een koffiewafeltje ga halen ? Mag het wat meer zijn ? Neen hoeft eigenlijk niet. Dit is genoeg. Bevredigend en gelukzalig. Stel je voor dat je nu op reis bent….naar de zon. Alsof ze hier niet zou schijnen, maar kom laten we over dat detail nu niet beginnen zeveren. Een mooi landschap erbij. Dat is nog beter dan wat Willem in zijn hof kan krijgen ! En enkele graadjes meer ! Maar die maken Willem niet jaloers. De volle 19°C van deze middag zijn eigenlijk al meer dan genoeg. Zeker in de zon. De zee, het strand, de bergen….er eens uit. Ontspanning aan 300 km per uur ? Ach dat kan perfect in ons kleine tuintje. En toen kwam dat vulkaantje. Eyjafjallajökull, uit IJsland. Na de vuiligheid die Björk uitbraakte, de geluidsvervuiling van Sigur Ros, de bankencrisis,…..alweer een hoop miserie die van dat rare eiland afkomstig is. U zult maar op reis zijn. Een weekje er eens uit. Eens alles achterlaten. Fantastisch tot …euh wij willen terug naar huis ! Wat geen vliegtuig ? Geen vlucht ? Wat er zich dan afspeelt kennen wij allemaal van de beelden op TV. Zoffige huisvrouwen worden hyperkinetische kiekens zonder kop die continue scanderen “wat moeten wij nu doen, Waar moeten wij nu naartoe ?”. Een serie zageventen komt zeveren dat ze niet genoeg informatie krijgen, helpen de zenuwen naar het kookpunt. Welke informatie willen die dommekloten nog meer ? Vliegtuigje vliegt niet. Is dat niet genoeg ? Weg ontspanning. Weg uitrusten. Gierende nervositeit. Kinderen blèren. Jengelen dat ze het niet meer leuk vinden. Slapen in de luchthaven, het hoogtepunt van ontspanning naar de zon. Zullen we op tijd thuis zijn. Ik moet gaan werken. De blijters moeten naar school. Nog eens gaan kijken. “Cancelled” is het enige dat er te zien is. Info ? De wolk blijft kwalijk vliegtuigen viseren tot….ach ja …tot tot tot tot ….veel te lang. Wat moeten wij nu doen….waar moeten wij nu naartoe…. Onder de straalmotorloze hemel rusten Willem en Moppie nog een extra dagje uit. Ontspannen, rustig….straks een barbequuetje met een lekker wijntje. Nog eventjes blijven liggen en genieten van mijn gniffelend medelijden met de vastgelopen toeristen. Willem zou Willem niet zijn mocht hij niet vinden dat al die gestranden het zelf hebben gezocht. En van op mijn tuinzetel vergenoeg ik mij vettig in mijn leedvermaak met al die luchthavensukkels !
![]() |
#2 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is angstaanjagend tot welke empathieloze gedachten mensen in staat zijn uit jaloezie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jongens, andermans miserie is het beste om mee te lachen. Je moet daar niets of weinig achter zoeken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Normaal gezien was ik vrijdag middag weer naar huis vertrokken vanuit schiphol maar dat lukte natuurlijk niet, ontertussen weten we ook dat de vlucht van morgen ook niet doorgaat en dat we hier nog minstens tot dinsdag zullen vastzitten, pfffft. Nog 1 troost, ik kan het BHV schouwspel dat zich spoedig zal ontplooien waarschijnlijk nu wel live van dichtbij volgen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
We hebben alles wat we nodig hebben hoor. Momenteel zitten we bij mijn schoonouders in Groot-Bijgaarden en straks gaan we slapen bij mijn ouders in Gent. Die mensen zijn allemaal blij dat we hier nog even wat langer bij hun zijn want we komen niet zo vaak terug naar het oude land. Geen probleem dus. Net nog even van geprofiteerd om frietjes te gaan eten hier ook, het zouden de laatste voor een lange tijd kunnen zijn (maar dat dachten we vorige week ook) Laatst gewijzigd door Rizzz : 17 april 2010 om 19:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De meerderheid van diegenen die in het zuiden vastzitten zijn nu beschonken aan de poolbar aan het toasten op Ijsland. En gelijk hebben ze. Laatst gewijzigd door Another Jack : 17 april 2010 om 19:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Welke sukkel laat nu zijn zwangere vrouw alleen achter?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Maar je opzet is geslaagd: je hebt twee minuutjes aandacht gekregen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Zijn er geen pattatten en arachideolie in Australië? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementslid
|
![]() Pattatten wel, maar geen frietkoten.
Ge kunt altijd zelf frietjes bakken maar een pakske met stoofvlees saus en een frikandel special van de frietuur is toch nog altijd iets anders he. En die fish and chips da's toch nie da hoor. Laatst gewijzigd door Rizzz : 17 april 2010 om 22:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn leefwereld is in ieder geval niet niet beperkt tot mijn eigen boeren gehucht en in zekere maten kan ik de schrijver wel vinden in zijn uiting. Aan alle kanten wordt de automobilist gemelkt leeg ge zogen en beklad dat hij de oorzaak zou zijn van de opwarming van de aarde, maar aan de andere kant wordt er te pas en te onpas gebruik gemaakt van vliegtuigen. Ze worden voor alle mogelijke bestemmingen ingezet en voor alle doeleinden. Om een koffie te gaan drinken in weet ik waar, te gaan shoppen naar Londen of Milano of om even ergens de ski's aan te binden, je kan het zo gek niet bedenken. Als je dan weet wat dat gevleugelde transportmiddel aan vuiligheid de lucht in blaast en bovenop weet hoeveel lieters kerosine het soms voor de landing buiten smijt, waar nooit niemand een opmerking over maakt, dan... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mag ook eens gezegd worden! Voor alle doeleinden: vb Levende paling overvliegen van Bangladesh naar Belgie ! Gedeshydrateerde boontjes van Shanghai naar Brussel... enz ! Ongelooflijk en eigenlijk ook potsierlijk. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Auteur van dit onderwerp is weer er weer één die men als internetvervuiling kan omschrijven.
|
![]() |
![]() |