![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: De machines hebben de wereld overgenomen en ze maken hem kapot | |||
akkoord |
![]() ![]() ![]() |
3 | 8,33% |
niet akkoord |
![]() ![]() ![]() |
24 | 66,67% |
akkoord met reserves |
![]() ![]() ![]() |
6 | 16,67% |
genuanceerd antwoord (leg uit) |
![]() ![]() ![]() |
3 | 8,33% |
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Stelling:
De machines hebben de wereld overgenomen en ze maken hem kapot. Het zijn productie- rij- vaar- en vliegmachines en ze gijzelen ons door ons te verslaven aan luxe en comfort |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() nee, als de nood er is, vindt de mens machines uit die wel deugen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() dat is een excess van de nieuwigheid ... dat is een eerste generatieprobleem
jongeren die opgegroeid zijn met de pc alomtegenwoordig hebben dat niet meer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Daar bestaan trouwens al speciale ontwenningskuren voor en dito klinieken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() en toch denk ik dat de huidige jeugd minder verslaafd is dan de generatie ervoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() volgens moderne antropologen was het leven in de oertijd helemaal niet hard kort en ruw en dus oncomfortabel zoals eerst werd gedacht
we leefden toen nog enkel in de streek vd evenaar en de temp is daar dezelfde als onze lichaamstemperatuur - dus al geen kleren nodig er groeit daar ook gans het jaar eten overal - dus gewoon je hand uitsteken en je had eten - geen comfortabeler situatie voor te stellen dus maar de mens dacht slimmer te zijn dan de natuur en dus gingen ze die proberen vervangen - en dat was eigenlijk de zondeval - en nu moeten we ons brood verdienen met harde labeur genesis Tegen adam zei hij: ‘Je hebt geluisterd naar je vrouw, gegeten van de boom die ik je had verboden. Vervloekt is de akker om wat jij hebt gedaan, zwoegen zul je om ervan te eten, je hele leven lang. [18] Dorens en distels zullen er groeien, toch moet je van zijn gewassen leven Zweten zul je voor je brood ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 juni 2008 om 09:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De mens heeft de machines gemaakt, ergo, als de machines de mens kapot maken, dan heeft de mens zelfmoord gepleegd.
Maar, sinds de mens gereedschappen maakt is zijn aantal alleen maar toegenomen. Met een beetje wijsheid en een bult geluk, gaat dit nog een hele tijd verder.... tot het einde van dit universum.
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Schepen
|
![]() ja
Hoelang bestaat de mens? Stel dit dan gelijk aan de laatste minuut. Bijna op laatste van die minuut wordt Jesus geboren +/- 2000 jaar geleden +/- 1700 jaar later wordt het stoommachine uitgevonden en uitvindingen/toepassingen volgen elkaar in een razend tempo op elektriciteit,auto (benzinnemotor), atoombom, mens land op de maan, TV, computer, robot ... Deze revolutie in de laatste seconden van de laaste minuut is toch een reel gevaar voor de wereld RR |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() @maddox
De proliferatie van de mechanisatie moet niet direct gelinkt worden aan de proliferatie van de procreatie. Het is juist in de minst gemechaniseerde landen dat de natuurlijke voortplanting prolifereert. Bij ons worden de mensen door robots varvangen, en binnenkort gaan die zich ongetwijfeld zelf kunnen voortplanten zonder verdere menselijke tussenkomst. Dat de mens zelfdestructief bezig is, dat is duidelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Of dit zo blijft zal nog moeten blijken? Wel is het zo dat de mensheid sterk op allerlei technische hulpmiddelen is gaan leunen/steunen. Zelfs in die mate, dat als je de mensheid alle hulpmiddelen zou ontnemen ze waarschijnlijk voor het grootste deel zou verdwijnen. Theoretisch zou de mensheid ervoor kunnen kiezen om aan alle hulpmiddelen te verzaken. In de praktijk zal dit natuurlijk niet gebeuren, een enkeling niet te na gesproken. Alle hulpmiddelen (technische verwezenlijkingen) maken dat de mensheid enerzijds zeer succesvol is (als je de aantallen als graadmeter voor succes neemt tenminste). In contradictie hiermee maken ze anderzijds dat zijn levenskwaliteit (gemiddeld) tevens sterk daalt. Alle hulpmiddelen zorgen er immers voor dat veel meer mensen dan vroeger kunnen overleven, en in veel gevallen is het niet meer dan dat (overleven dus). Van levenskwaliteit kun je in die gevallen natuurlijk nauwelijks gewagen (dan is onze bananenetende neef chimpansee mss wel beter af?) Alle hulpmiddelen maken ook dat we (gemiddeld genomen) minder sterk staan (degeneratie). Maar misschien gaat onze verminderde genenkwaliteit in de toekomst wel technisch gefikst kunnen worden, ook dat zal nog moet blijken hoe dit uitdraait. Laatst gewijzigd door satiper : 18 juni 2008 om 11:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Ook al was ik er niet bij, ik ben er van overtuigd dat het leven toen in zo goed als alle opzichten een véél harder leven was dan het leven van een gemiddelde hedendaags westerse persoon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
![]() net zoals het leven toen ook simplistisch was en dat heeft - of liever had, net iets heel comfortabels en relaxt en ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 juni 2008 om 21:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen zijn gewoon verwend door de machines en toestellen ... Men zou beter wat minder afhankelijk zijn van die spullen ...
De wereld gaat niet kapot aan die machines , de mens wel ... Hoor ze maar eens bleiten als de electriciteit een dagje uitvalt en hun auto niet wil starten ... ![]()