![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() ![]() complete katholieke editie. Ik leest dat Abraham om zijn leven te redden dat zijn vrouw zijn zuster was, zo liet de koning de vrouw van Abraham naar zijn paleis overbrengen, maar dan kwam de koning te weten dat het werkelijk de vrouw van Abraham was. Daarom liet de koning Abraham naar paleis komen en zegde hij waarom heb je gelogen over uw vrouw om te zeggen dat het jouw zuster was. Abraham antwoorden hier op zoals in Genesis 20: 12 letterlijk staat geschreven : Bovendien, ze is werkelijk mijn zuster : ze is de dochter van mijn vader. Ze is alleen niet de dochter van mijn moeder, en zo kon ze mijn vrouw worden. Dit is een vergelijking met mij maar wel anders. Mijn zuster is de dochter van mijn moeder en ook de dochter van haar vader waar mijn moeder mee getrouw was. Maar ik ben de zoon van mijn moeder maar niet de zoon van de vader van mijn zuster want mijn moeder is niet getrouw geweest met mijn echte vader. Dus als ik de woorden van Abraham in mijn gedachten houd zou ik dan ook mogen trouwen met mijn zuster. Of ziet ik het verkeerd of begrijp ik het niet goed. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ja, dat is juist, want in sommige landen wordt polygamie bijvoorbeeld
bij de wet goedgekeurd en wordt elke vrouw van een polygamist als zijn wettige echtgenoot beschouwd die op gelijk niveau staat met al zijn ander vrouwen.Maar volgens Jezus christus en de apostel Paulus hebben ze aangetoond dat God als maatstaf heeft bepaald dat een man slechts één vrouw mag hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ooit gehoord van meerdere vrouwen? Dan krijg je kinderen met verschillende moeders en dezelfde vader en nee, jij mag daarmee als zoon niet trouwen! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Abraham behoort tot het oude en Jesus tot het nieuwe testament. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
nieuwe testament.Als je goed gelezen hebt heb ik ook over het nieuwe testament hoor. De moderne godsdienstwetenschap heeft die theorie over vrouw-zustergedachte te berde gebracht, maar er schijnt meer aan Abramhams en Isaaks gedrag ten grondslag te liggen. Professor E.A. Speiser opperde de vrouw-zustergedachte in The Anchor BIBLE. Hij vestigde de aandacht op ontdekkingen omtrent de oude Horieten (Churrieten) die naar verluidt woonachtig waren in Noord-Mesopotamië (in welk gebied ook Haran lag), waar Abraham een tijdlang heeft vertoefd en waar Rebekka vermoedelijk vandaan kwam. Speiser schreef: In de Horitische samenleving waren huwelijksbanden het sterkst en het meest officieel wanneer de vrouw tegelijkertijd de juridische status van een zuster had, afgezien van het feit of er werkelijk een bloedverwantschap bestond. Daarom adopteerde een man bij zijn huwelijk soms zijn vrouw als zijn zuster, en wel in twee afzonderlijke stappen die in van elkaar onafhankelijke wettelijke documenten werden opgetekend. Schendingen van zulke zusterschapregelingen werden strenger gestraft dan verbrekingen van huwelijkscontracten ... De vrouw-zusterverhouding wordt voornamelijk bevestigd door de vondsten in de bovenste strata van de Horitische samenleving ... Niet alleen was Rebekka een inwoonster van het door de Horieten beheerste Haran, maar via een tussenpersoon, haar broer Laban, werd zij Isaak werkelijk tot vrouw gegeven ... Er zijn dus voldoende gronden om de twee huwelijk, het huwelijk van Abraham en Sara en dat van Isaak en Rebekka, in de vrouw-zustercategorie te plaatsen. Dit antwoord is al veel beter dan jouw geroep of ik niet weet dat er een oude en nieuwe testament bestaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() God stond polygamie onder de joden toen, maar niet onder
christenen. Is God moraliteit veranderd ? De voornaamste redenen waarom polygamie blijft voortbestaan, zijn van sociale, niet van morele aard. Een polygaam huisgezin met veel zonen schenkt een man maatschappelijk aanzien en zekerheid. Zijn dochters zullen hem een aanzienlijke bruidsprijs gaan opleveren. In plattelandsgebieden verrichten de kinderen en vrouwen werk op de boerderij en vergrote zo de rijkdom van het gezin. Afrikaanse mannen staan dus onder druk om meerdere vrouwen te trouwen. Een Afrikaanse man genaamd Mozes verklaarde bijvoorbeeld : Ik had besloten slechts met mijn eerste vrouw te trouwen. Maar toen mijn vader zag dat zij mij alleen een dochter baarde, drong hij erop aan dat ik een tweede vrouw zou nemen, en zei hij tegen mij : Je kunt toch niet alleen één kind hebben ? Een dochter nog wel !!. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb er geen problemen mee: als jij van je zuster houdt en zij van jou, dan trouw je toch met haar.
Je moet wel even naar de dokter gaan zodra ze zwanger is om te laten onderzoeken of er een gek kindje van gekomen is. Dat schijnt dan het probleem te zijn (inteelt), maar aangezien ze dat tegenwoordig van te voren kunnen vaststellen zou ik niet weten waarom je niet met je zuster zou mogen trouwen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook geen probleem: gewoon trouwen. En als het niet mag van de wet, dan gewoon samen gaan wonen en niet trouwen, want het huwelijk stelt niks voor en is alleen maar een papiertje voor de wet, dat later als een molensteen aan je nek komt te hangen als je eventueel weer wilt scheiden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=ZdFPDjtX2Q4 ?? Da kwamij meteeen als eeerste op ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Incest: als het in Turkije mag, dan hier ook. Hier een stukje er van. Groen - politicus en voormalig Rote Armee Fraktion - militant Hans - Christian Ströbele vindt dit een schande : seks tussen broers en zussen moet kunnen en hij argumenteert verder dat het in Turkije ook toegelaten is. Daar kunnen we ons inderdaad aan spiegelen. En hij beroept zich op de geschiedenis : in het rijk der farao's en Azteken hadden zelf hele dynastieën de broer - zus liefde voorgeschreven. In Duitsland wil mei- 68- geïnspieerde Piratenpartij de incestparagraaf 173 StGB uit het strafrecht halen: ook voor hen moeten broers en zussen onbelemmerd met elkaar een seksuele relatie kunnen opbouwen. Anita Möllering, perswoordvoerster van de Piraten, verklaarde: De strafrechtelijke vervolging vangeslachtsvekeer door twee instemmende volwassenen druist in tegen het recht van de vrije ontplooiing van de persoonlijkheid. Wij - de Piratenpartij - wijze zulke inmenging af. Het risico op genetische afwijkingen wordt geminimaliseerd. Mocht er toch een ongewenste erfelijke schade aan het licht komen, dan kan men sowieso nog een arbortus laten uitvoeren. Ja dit zijn dingen waar we in de bijbel lezen waar er niet veel overgesproken wordt hé.Er wordt ook gezegd als je de bijbel leest dan zult je God kennen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
20: 11 ; Deu: 22:30; 27:20); zijn zuster of halfzuster (Lev 18:9, 11; 20:17; deu. 27:22); zijn kleindochter (Lev. 18:10); zijn tante (hetzij de zuster van zijn moeder of de zuster van zijn vader) (Lev 18:12, 13; 20:19); zijn aangetrouwde tante (hetzij de vrouw van de broer van zijn vader of de vrouw van de broer van zijn moeder) Lev. 18: 14; 20:20) zijn schoondochter (Lev 18:15; 20:12) ; zijn dochter, stiefdochter, de dochter van zijn stiefdochter, de dochter van zijn stiefzoon, zijn schoonmoeder (lev.18:17; 20:14; Deu. 27:23); de vrouw van zijn broer (Lev. 18: 16; 20:21), behalve in het geval van een zwagerhuwelijk (Deu. 25: 5,6); de zuster van zijn vrouw terwijl zijn vrouw nog in leven was (Lev: 18:18. Daarom vindt ik het wel raar wat Abraham gezegd heeft dat hij zijn halfzuster tot vrouw mocht nemen. Waar zit het dan verschil in het oude en het nieuwe testament ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Dit waaren dingen die wel meer gebeurden bij de adel vanaf de middeleeuwen.
De reden was het Hermaans erfrecht. Zou wel eens de oorzaak kunnen zijn dat we zulke clowns hebben in ons koningshuis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Er zijn na generaties inteelt uiteraard zeer verhoogde risico's op afwijkingen. Maar ik heb niet de indruk dat u zich daar iets van aan wil trekken.
Vergeet niet dat ten tijde van bijbel en koran, de eicel nog niet was ontdekt. Blijkbaar hadden Jaweh en Allah ook niet in de gaten hoe ze die dingen in mekaar hadden gestoken tijdens de schepping. Uiteindelijk duurde het tot eind 19de eeuw vooraleer ze de grootste cel in het menselijk lichaam hadden ontdekt. Spermacellen zijn dan ook geen "zaad"cellen, maar lijken eerder op stuifmeel. Om terug te komen op uw halfzus: of je nu een gemeenschappelijke vader, dan wel gemeenschappelijke moeder hebt: in beide gevallen heb je gemeenschappelijke genen. Het risico dat die gemeenschappelijke genen versterkt worden en er afwijkingen ontstaan is zeer groot. Vandaar het taboe op incest in alle landen waar de ontwikkeling is doorgedrongen. Volgens de koran mag je trouwens ook niet huwen indien beide partners als kind bij dezelfde vrouw (moeder of min) moedermelk gedronken hebben. Ik weet niet of dit ook telt als je van dezelfde koe koemelk hebt gedronken. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 23 april 2012 om 09:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
een wetsverbond gegeven over de huwelijksverhoudingen, maar door de komst van Jezus Christus in het nieuwe testament heeft Jezus deze wetsverbond vernietig. En dat het Wetsverbond in het oude testament bepaalde huwelijksverhoudingen tussen naaste bloedverwanten verbood, verschaft beslist een tot richtsnoer dienend beginsel. Maar het feit blijft bestaan dat christenen niet onder de Wet staan die aan het vleselijk Israël was gegeven. Daarom mag de christelijke gemeente niet proberen die Wet aan andere op te dringen door erop te staan dat men haar naleeft door letterlijk iedere verboden huwelijksverhouding die erin genoemd , te vermijden. ---- Hand. 15: 10, 11: Rom. 6:14: Gal. 2: 21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
dit wordt ook bevestigd in de bijbel. Enkele jaren geleden besliste een gerechtshof in een Scandinavisch land dat er geen stappen ondernomen dienden te worden tegen een man die met zijn zuster in een huwelijksverhouding leefde. Een parlementslid van dat land zei dat hij zou pleiten voor een verandering in de wetten van het land betreffende bloedschande, zodat een dergelijke verhouding niet langer illegaal zou zijn. In veel landen zouden soortgelijke gevallen aangehaald kunnen worden. Maar zou de christenen daar mee akkoord kunnen gaan ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als het officieel is opgetekend dat de jongedame in kwestie uit dezelfde moeder is geperst dan U, dan mag U er officieel niet mee huwen. Dat uw vader een dochter heeft verwekt bij een andere vrouw, en daar is geen officiele melding van (of de vrouw heeft een andere man die wettelijke verwekker is, of er is geen registratie), dan is het geen enkel wettelijk probleem om met uw halfzus te trouwen. Wat een probleem blijft, is de genetische problematiek. Inteelt is het feit wat miserie zal geven.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 23 april 2012 om 10:48. |
|
![]() |
![]() |