Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Vindt u Bart Somers een slechte minister-president ?
ja 38 92,68%
neen 3 7,32%
Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 13 mei 2004, 19:43   #1
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Vindt u Bart Somers een slechte minister-president ?
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2004, 19:49   #2
Tiger777
Burgemeester

Tiger777's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Tiger777
Standaard

Bart somers heeft volgens mij niet de ervaring om Minister President te zijn. Hij heeft de trappen van de hirarchie niet gevolgd. Van burgemeester tot Minister-president zijn enkele treden teveel denk ik.

Hij past volgens mij in de nieuwe Stevardiaanse cultuur. "Alles gaat goed, en de werkloosheid was nog nooit zo laag". Aandacht naar problemen ten gronde wordt afgeleid door vlaamse olympische spelen te willen organiseren. Afvoeren die Somers!
Tiger777 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2004, 19:53   #3
ray
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiger
Hij past volgens mij in de nieuwe Stevardiaanse cultuur. "Alles gaat goed, en de werkloosheid was nog nooit zo laag". Aandacht naar problemen ten gronde wordt afgeleid door vlaamse olympische spelen te willen organiseren. Afvoeren die Somers!
kleine opmerking: deze tactiek wordt al eeuwen gebruikt door de regeringspartijen. Ik heb toch nog nooit van de regering horen zeggen dat ze het slecht doen hoor hetzelfde is het met de oppositie: die doen alsof wij leven in een 3e wereld land...

over de olympische spelen, dat is er ook gekomen omdat het het geschikte moment was. Volgens uw theorie zou vlaanderen NOOIT met een inittiatief mogen komen om iets te organiseren (cfr euro 2000) omdat er andere problemen zijn. In heel de wereld, in elk land zijn er constant problemen, net zoals in griekenland bvb. Tis maar te zeggen: volgens uw theorie zou geen enkel land nog maar iets mogen organiseren vooraleer de sociale problemen uit de weg zijn geruimd
ray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2004, 19:58   #4
Tiger777
Burgemeester

Standaard

De Vlaamse (en Belgische) samenleving staat voor grotere uitdagingen dan olympische spelen.

Slechte resultaten worden steevast verdoezeld. Laatste bewijs is dat het rekenhof zich serieuze vragen stelt bij het zilverfonds, terwijl de (okee, federale, ik wil maar een beeld scheppen) Paarse coalitie er zo enthousiast over is.

Somers duwt de opositie de kop in met eigen cijfers. Dat het IOC zegt dat met 4.9 miljard geen olympische spelen geörganiseerd kunnen worden, wordt door de heer Somers mooi verzwegen.
Oud 13 mei 2004, 20:06   #5
blabla
Vreemdeling

Standaard

1) gij kunt gij de olympsiche spelen nooit naar hier halen. daarvoor is vlaanderen te klein
2) stel da ge ze naar hier zou kunne halen meode 4.9 miljard EURO investeren in stadia een een olypisch dorp.
waar gade gij da zetten in godsnaam??? we hebben nu al te weinig ruimte en we heben te weinig huizen.
3) wete gij wa ge kunt doen me 4.9 miljard EURO???
VEEEEEEEEEEEL NUTTIGER DINGEN DAN DIEN ZEVER
blabla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2004, 20:09   #6
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Bart Simpson Prins Carnaval van Mechelen !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2004, 20:10   #7
Beer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Bart boem boem
Oud 13 mei 2004, 20:11   #8
Tiger777
Burgemeester

Standaard

Nonsens. Storing in de communicatie om de slechte resultaten te verdoezelen.
Oud 13 mei 2004, 20:17   #9
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Slechte resultaten worden steevast verdoezeld. Laatste bewijs is dat het rekenhof zich serieuze vragen stelt bij het zilverfonds, terwijl de (okee, federale, ik wil maar een beeld scheppen) Paarse coalitie er zo enthousiast over is.
laatste? de dag dat het zilverfonds gecreeerd werd wist iedereen met ietwat gezond verstand dat dat fonds een flauwe grap was.

Er heeft bij mijn weten echter slechts 1 partij gereageerd tegen dat bedrog.
Oud 13 mei 2004, 20:17   #10
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Hoe kan een politieker van de huidige generatie ooit een goed leider zijn? Spelen met het geld van anderen, extra regeltjes uitvaardigen, maar niks ten gronde doen.
En veel beloven en weinig geven, zoals alle politici.

Is het nu een Somers of een De Winter
Oud 13 mei 2004, 20:25   #11
ray
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blabla
1) gij kunt gij de olympsiche spelen nooit naar hier halen. daarvoor is vlaanderen te klein
2) stel da ge ze naar hier zou kunne halen meode 4.9 miljard EURO investeren in stadia een een olypisch dorp.
waar gade gij da zetten in godsnaam??? we hebben nu al te weinig ruimte en we heben te weinig huizen.
3) wete gij wa ge kunt doen me 4.9 miljard EURO???
VEEEEEEEEEEEL NUTTIGER DINGEN DAN DIEN ZEVER
1) vlaanderen is daarvoor niet te klein

2) dat stond al in da rapport. Denkt ge nu echt dat er geen plaats meer is in vlaanderen? tis nie omdat uw kamer ne mesthoop is en dat er geen plaats meer is voor een barbiepop, dat dat hier in vlaanderen ook zo is ze. of nee, nog beter, da rapport is vergeten de plaats in te calculeren om al die zaken te plaatsen !!!

3) 4,9 miljard waarvan:
- het grootste deel door het olympisch comité wordt gegeven: denkt gij echt dat het olympisch comité u da geld zou geven als ze de olympische spelen niet zouden organiseren zodat we met da geld andere zaken mee kunnen uitgeven??? Geen olypische spelen = geen geld, zo simpel is het
- het andere deel waren reeds gepande investeringen in de sport (prolly iets minder, maar dan is die accomodatie ook niet zo luxueus)
Oud 13 mei 2004, 20:32   #12
Tiger777
Burgemeester

Standaard

Ach komaan ray, het is een afleidingsmanoeuver. Ik vind het spijtig hoe mensen er blijven intrappen
Oud 13 mei 2004, 20:37   #13
ray
Partijlid

Standaard

nee het is er niet intrappen. Ik ga niet voor somers stemmen in de komende verkiezingen. Ik vind het erg in feite dat er nooit iets positiefs mag gezegd worden in belgie. Het moet kritisch bekeken worden, maar als er ook maar iets positiefs komt, wordt het weer afgebroken op onterechte wijze...daarmee wil ik niet zeggen dat het altijd positief is eh...maar al da zwartkijken is bij sommigen echt wel overdreven
Oud 13 mei 2004, 20:41   #14
Christian Floru
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Bart somers heeft volgens mij niet de ervaring om Minister President te zijn. Hij heeft de trappen van de hirarchie niet gevolgd. Van burgemeester tot Minister-president zijn enkele treden teveel denk ik.

'De trappen van de hierarchie beklimmen': zijn we in de middeleeuwen of wat? En over welke ervaring gaat het? Kunt u mij 10 parlementairen opnoemen die 10 jaar gewerkt hebben, beschutte werkplaatsen uitgesloten?

Leve de Vlaamse Olympische Spelen: weg met de bekrompen kleinburgers.
Christian Floru is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2004, 20:51   #15
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
laatste? de dag dat het zilverfonds gecreeerd werd wist iedereen met ietwat gezond verstand dat dat fonds een flauwe grap was.

Er heeft bij mijn weten echter slechts 1 partij gereageerd tegen dat bedrog.
Je bedoelt Roland Duchatelet van Vivant?
Hij bepleitte ook het BROV
VOOR hij naar de VLD ging.

Ik ben geen 'partij' maar heb het ook meermaals gezegd op dit forum.
Mijn info kwam van een ex. VU-er, ex. Blokker, ex.N-VA-er.
En dan weet je het wel, zeker?
Oud 13 mei 2004, 20:56   #16
Tiger777
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Christian Floru
'De trappen van de hierarchie beklimmen': zijn we in de middeleeuwen of wat? En over welke ervaring gaat het? Kunt u mij 10 parlementairen opnoemen die 10 jaar gewerkt hebben, beschutte werkplaatsen uitgesloten?

Leve de Vlaamse Olympische Spelen: weg met de bekrompen kleinburgers.
Iemand die de trappen van de hierarchie beklimt, leert de wereld onder zich kennen. Iemand die naar de hoogte gekatapulteerd wordt, heeft die kans niet. Ik snap uuw 'kunt ge mij 10 parlementairen...' vraag niet echt... Maar ja, dat zal aan mijn bekrompen kleinburgerheid liggen zeker. Trouwens, probeer eens naar de bal te schoppen in plaats van naar de man, dat zou in het verleden al veel ellende bespaard hebben

Het IOC zegt dat met 4.9 miljard vlaams geld, er geen olympische spelen geörganiseerd kunnen worden... en dat heb ik niet gezegd, ik zetel niet in het IOC
Oud 14 mei 2004, 08:44   #17
Christian Floru
Lokaal Raadslid

Standaard

Hetgeen ik bedoel is dat de meeste parlementairen nooit hebben gewerkt, tenzij bij overheden, het partijapparaat, vakbonden ed; kortom beschutte werkplaatsen. Zij hebben geen flauw benul hoe in dit land welvaart geschapen wordt in EFFICIENTE organisaties. Geen flauw besef hoe hard er het kan aantoe gaan in het bedrijfsleven. Weinig besef van hoofd- en bijzaken in een reele wereld.
Aan dit gebrek aan realiteitszin verandert het beklimmen van politieke trappen niets, integendeel je geraakt nog meer verstrikt in deze ideele wereld.
Christian Floru is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2004, 12:41   #18
Sufragette
Schepen

Sufragette's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Sufragette
Standaard

Bart Somers is een flauwe grap.
Als burgemeester voelde hij zich al onder druk gezet door animo Mechelen (een jongerenpartij!) en heeft hij er een zooitje van gemaakt,
Als MP heeft hij diezelfde weg in geslagen en blijft hij overal een zooitje van maken.
Ik moet ancapa gelijk geven; Bart Somers is de prins carnaval ven Mechelen!
Oud 14 mei 2004, 13:45   #19
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ray
nee het is er niet intrappen. Ik ga niet voor somers stemmen in de komende verkiezingen. Ik vind het erg in feite dat er nooit iets positiefs mag gezegd worden in belgie. Het moet kritisch bekeken worden, maar als er ook maar iets positiefs komt, wordt het weer afgebroken op onterechte wijze...daarmee wil ik niet zeggen dat het altijd positief is eh...maar al da zwartkijken is bij sommigen echt wel overdreven
Wat moeten we dan doen? Al lachend mee de afgrond in stappen?
Of noemt U 1-2 miljoen werklozen geen afgrond? Zonder arbeid is er geen groei en zelfs totaal geen inkomsten want geen loon is ook geen consumptie.
En ze moeten dan nog iets krijgen om mee te leven. Vanwaar gaat U dat halen? Er is niks dus ook niks uit te delen

Moeten we dan happy rondhuppelen als er iets positiefs gebeurt zoals een gratis spaarlamp krijgen van de staat?
Komaan zeg.

En ze pompen dan nog belastingsgeld in zaken die verdomme nooit een meerwaarde kunnen opleveren zoals die Spelen.

Prestige. 'Bedrijfs' Visa kaarten om te gaan winkelen. Auto's leasen aan 1100€ per maand. 25000€ in restaurants uitgeven op een jaar tijd door 1 persoon. Ja we spreken over politici van de huidige legislatuur.
Zelfs al was het géén belastingsgeld, dan nog is dit volstrekt immoreel in de huidige situatie.

De administratiekul. Misdadigers 10 keer oppakken en weer vrijlaten in een jaar.
Nou zeg!
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2004, 14:03   #20
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Hoe sympathiek ik Somers ook als persoon vind, je kan zijn minister-presidentschap moeilijk geslaagd noemen. Eigenlijk kreeg hij een vergiftigd geschenk van zijn eigen partij, die besloot de Vlaamse regering te degraderen tot een opwarmingsklasje voor jonge politici die wachten op het "echte werk".
Ik denk dat Somers wel vol goede wil is, maar hij heeft gewoon niet de ploeg om er iets van te maken. Vandaar de vlucht vooruit in de richting van de Olympische Spelen.
De echte verantwoordelijke voor het belabberde imago van de Vlaamse regering is natuurlijk Patrick Dewael.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be