Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 april 2010, 19:23   #1
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard Stel nu dat het vaticaan, foster parents zou zijn..

Deze thread niet over het al of niet schuldig zijn van de paus en of hij onschendbaar is of wat al niet meer.

Gewoon, een gedachteoefening. Als je wil deelnemen, en dat hoop ik echt, hou het dan tot de permissen die ik hier stel.

En Foster Parents: niks van wat hieronder staat is gemeend, ik heb gewoon een mecenas nodig als voorbeeld. Beschouw het als een compliment.

Stel nu dat Foster Parents, een organisatie die wereldwijd gaat helpen kinderen een beter toekomst te geven, stel nu dat daar zo een schandaal uitbreekt.
De feiten:
- FP vertegenwoordigers hebben kinderen misbruikt, wereldwijd.
- In veel bewijsbare gevallen hebben hun oversten hen overgeplaatst om de wet te ontlopen.
- De CEO zelf heeft hier en daar handtekeningen geplaatst en durft het zelfs aan om openbaar te zeggen dat het nut van hun organisatie zo groot is dat de medewerkers boven de wet staan.

Ze worden aangeklaagd door sponsors die geld wilden steken in behoeftige kinderen, en achteraf te weten kwamen dat hun geld gebruikt werd om de verkrachters uit de cel te houden dmv zwijggeld.

Wat gebeurt er met de CEO?
Wat gebeurt er met FP? (en hoe reageren zij daarop)
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2010, 06:46   #2
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Ge zijt er nog bij vergeten te vermelden dat de "gemelde misbruiken" stammen uit de periode 1960-1970.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2010, 07:34   #3
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader Bekijk bericht
Ge zijt er nog bij vergeten te vermelden dat de "gemelde misbruiken" stammen uit de periode 1960-1970.
Als je wil deelnemen, en dat hoop ik echt, hou het dan tot de permissen die ik hier stel.
Oud 14 april 2010, 07:43   #4
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Als je wil deelnemen, en dat hoop ik echt, hou het dan tot de permissen die ik hier stel.

Maar die premissen zijn vals.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2010, 07:56   #5
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Maar die premissen zijn vals.
Op zijn minst, en vooral compleet scheef qua vergelijking.
Oud 14 april 2010, 07:59   #6
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik denk niet dat je moet spreken van stel dat het gebeurd is, ...

Ik vrees dat het ongetwijfeld gebeurd zou kunnen zijn, net zoals dat bij de UN, Rode Kruis, etc... etc... gebeurd zou kunnen zijn...

Je hoort nu van die kinderlokkers die op Haiti actief zijn, ik denk niet dat er veel reisbureau`s momenteel pedofiele aardbeving arangementjes leveren... Hoe geraken die gasten daar dus, ... 1 mogelijkheid is via de dominicaanse, een andere is dat het om militairen, diplomaten, hulpverleners gaat. Erg he, ... En ik denk ook dat actieve pedofielen een job zoeken die hun toelaat van dicht bij kinderen te zijn, (vandaar ook zoveel pedo`s in het vaticaan) scholen, jeugdbewegingen, sportclubs...

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 14 april 2010 om 08:03.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2010, 08:02   #7
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat hun organisaties zullen doen in het geval ze betrapt worden, ... ?

Ik denk dat ze die wel op de een of andere manier zullen overplaatsen zoals ze dat dan doen bij het vaticaan of ze uit de organisatie gooien. Een enkele keer zullen ze misschien aan de lokale autoriteiten worden overgeleverd ,

Maar ik ben er vrij zeker van dat gezien er fondsen moeten geworven worden, iedereen schoon zijn bek zal houden...
Oud 14 april 2010, 08:49   #8
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Gewoon nog even herhalen, want de boodschap is percies niet duidelijk. Het gaat over rechtspraak op basis van de hieronder vermelde permissen.

Deze thread niet over het al of niet schuldig zijn van de paus en of hij onschendbaar is of wat al niet meer.

Gewoon, een gedachteoefening. Als je wil deelnemen, en dat hoop ik echt, hou het dan tot de permissen die ik hier stel.

En Foster Parents: niks van wat hieronder staat is gemeend, ik heb gewoon een mecenas nodig als voorbeeld. Beschouw het als een compliment.

Stel nu dat Foster Parents, een organisatie die wereldwijd gaat helpen kinderen een beter toekomst te geven, stel nu dat daar zo een schandaal uitbreekt.
De feiten:
- FP vertegenwoordigers hebben kinderen misbruikt, wereldwijd.
- In veel bewijsbare gevallen hebben hun oversten hen overgeplaatst om de wet te ontlopen.
- De CEO zelf heeft hier en daar handtekeningen geplaatst en durft het zelfs aan om openbaar te zeggen dat het nut van hun organisatie zo groot is dat de medewerkers boven de wet staan.

Ze worden aangeklaagd door sponsors die geld wilden steken in behoeftige kinderen, en achteraf te weten kwamen dat hun geld gebruikt werd om de verkrachters uit de cel te houden dmv zwijggeld.

Oud 14 april 2010, 08:51   #9
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Ik zal zelf mijn reactie geven, misschien helpt dat.

Ik vermoed dat FP aangeklaagd wordt als organisatie. En als er ook een gemotiveerde veroordeling komt, denk ik dat dat het einde van FP betekent. Misschien gaan ze daarna verder, maar zeker onder een andere naam.
Oud 14 april 2010, 11:27   #10
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zal zelf mijn reactie geven, misschien helpt dat.

Ik vermoed dat FP aangeklaagd wordt als organisatie. En als er ook een gemotiveerde veroordeling komt, denk ik dat dat het einde van FP betekent. Misschien gaan ze daarna verder, maar zeker onder een andere naam.
Dat zou ongetwijfeld het gevolg zijn, daarom ook dat ze het in de eerste plaats in de doofpot zullen stoppen.
Oud 14 april 2010, 12:44   #11
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat zou ongetwijfeld het gevolg zijn, daarom ook dat ze het in de eerste plaats in de doofpot zullen stoppen.
Ja, maar zodra de rechtszaak is gestart, is doofpot geen optie meer he.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 14 april 2010 om 12:44.
Oud 14 april 2010, 19:28   #12
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Weet ge nog van die UN-soldaten in Congo die daar blijkbaar ook vrouwen en meisjes hebben lastiggevallen en gechanteerd terwijl ze daar eigenlijk waren om die mensen te beschermen ? Gaan we de hele VN dan ook maar beginnen zwart maken en de top liquideren ?
Het begrip "heksenjacht" begint een heel concrete en gevaarlijke invulling te krijgen.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2010, 19:40   #13
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Weet ge nog van die UN-soldaten in Congo die daar blijkbaar ook vrouwen en meisjes hebben lastiggevallen en gechanteerd terwijl ze daar eigenlijk waren om die mensen te beschermen ? Gaan we de hele VN dan ook maar beginnen zwart maken en de top liquideren ?
Het begrip "heksenjacht" begint een heel concrete en gevaarlijke invulling te krijgen.

Alstublieft
Oud 14 april 2010, 19:45   #14
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sommige. Deze van 2008:
http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...aar-cel-2.aspx
1998-2002:
http://www.usatoday.com/news/nation/...80516234_x.htm
(Hij had het 40 jaar geleden ook al gedaan: een recidivist dus.

Moet ik er meer zoeken of geloof je 't nu?

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 april 2010 om 19:55.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2010, 19:58   #15
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
"heksenjacht"
Het begrip "heksenjacht" is een RKK begrip van de Inquisitie, uitgerekend de congregatie waarvan Benedictus XVI rector was: http://nl.wikipedia.org/wiki/Congreg...r#Geschiedenis

Karma?

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 april 2010 om 19:59.
Oud 14 april 2010, 21:49   #16
mdf
Banneling

Standaard

is het nog niet erg genoeg ?

zijn er nog die zich afvragen waarom missionarissen toch zo graag met afrikaanse weesjes gaan spelen ?
mdf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2010, 21:56   #17
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mdf Bekijk bericht
is het nog niet erg genoeg ?

zijn er nog die zich afvragen waarom missionarissen toch zo graag met afrikaanse weesjes gaan spelen ?
Ik vermoed zelfs dat missionaris worden een oplossing was voor degenen die 't hier te bruin gebakken hadden. Zomaar een hunch...
Oud 14 april 2010, 22:01   #18
mdf
Banneling

Standaard

en keer uw euro 5 keer alvorens u hem naar aan een goed doel geft!

'De Amsterdamse politie onderzoekt fraude bij het Kinderfonds Stichting ChildRight. Volgens de Nederlandse krant De Telegraaf zijn jarenlang grote sommen geld niet terechtgekomen bij de kansarme kinderen in de derde wereld voor wie het geld bestemd was. Mogelijk gaat het om miljoenen euro's. De voormalige directeur zou een gokverslaving hebben.

http://www.skynet.be/nieuws-sport/ni...sino?id=648978
mdf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2010, 22:28   #19
ArjanD
Gouverneur

ArjanD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Foster Parents kinderen in Amerika worden massaal gedrogeerd door psychiaters, geldt dat ook als een 'misbruik' schandaal?

NBC reportage: http://www.youtube.com/watch?v=ISFPJL66p4c

Op YouTube zie je ook kinderen aan het woord.

https://mh17waarheid.nl/google/ (Google's Corruptie voor AI Leven)

Laatst gewijzigd door ArjanD : 14 april 2010 om 22:29.
ArjanD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2010, 23:25   #20
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

De CEO zou uit zichzelf opstappen. De organisatie zelf zou vervolgt worden maar wss blijven bestaan, omdat ze ook goede dingen doet. Misschien zou ze strenger gereglementeerd worden.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be