![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Vindt u dat om een waardig alternatief voor het radikaal-rechtse Vlaams Blok een conservatief-rechts kartel noodzakelijk is zonder de bemoeienissen van linkse zuilgroepen zoals het ACW en het ACV. Dienen voor deze leden dan ook de keuzes te worden gesteld: Aanpassen of opkrassen????
graag de mening van menig CD&V'ers..... |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() ik zie op termijn het ACV nog verlaten...
|
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat het ons hopen. Enkel de ACW'ers, die tegen de splitsing van de SZ zijn, zijn echt Christen-democraten.
|
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() BUB 20% ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Haha, gij zijt ne slimmen he.
|
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Laat die linkervleugel van N-VA (CD&V) maar rustig bestaan! De Vlaamse beweging mag geen louter rechtse beweging worden! (wat ze dus voor alle duidelijkheid NIET is)
|
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De linkervleugels van de N-VA en de CD&V zijn relatief groot en men dient ze niet te onderschatten. Er is geen nood aan een rechts-conservatief alternatief, maar aan een positief alternatief, wat het huidige Vlaams Kartel ook perfect weet te belichamen (tot spijt van wie het benijdt)
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
als CD&V geen louter rechtse beweging is, dan weet ik het niet meer........
![]() |
![]() |
#9 |
Schepen
|
![]() Leuk geprobeer Staaf, links bestempelt ons als rechts terwijl rechts ons als links bestempelt met als enig doel ons electoraal te verzwakken...
CD&V is altijd een centrumpartij geweest en zal dit ook altijd blijven. Het ACW vindt inderdaad een splitsing van de sociale zekerheid niet nodig maar is er bijvoorbeeld wel van overtuigd dat de geldstromen die er zijn als een 'goede huisvader' moeten beheerd worden door in dit geval Wallonië. Dit is iets waar veel Vlamingen zich volgens mij in kunnen vinden. Als de economie in het zuiden slechter draait dan voel ik me niet te mooi om een deel van m'n belastingsgeld te zien gebruikt worden om deze economie meer zuurstof te geven, een nieuwe aanzet te geven, etc. maar eis ik wél dat het geld niet verkwist wordt. Dat is m.i. de bezorgdheid van veel Vlamingen. |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#11 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Wat ik echter niet begrijp: waarom zorgde de CVP daar niet voor, ondanks quasi constante regeringsdeelname, legislatuur na legislatuur? Geloven jullie echt zelf, dat uitgerekend jullie partij daar in de toekomst iets zal aan veranderen, NB: met als compagnon minstens één partij van de huidige verguisde 'paarsen'? Ik geloof al lang niet meer in Sinte-Maarten, hoewel het de gerespecteerde patroonheilige van mijn stad is....... ![]()
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben geen CD&V'er en ik vind de CD&V niet echt economisch rechts te noemen.
Als je een neoliberaal bent, hoor je eerder thuis bij Hendrik Daems. |
![]() |
![]() |
#13 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Alle partijen zijn de laatste jaren meer naar rechts opgeschoven, SP.a, CD&V op kop. Als ge vergelijkt met vroeger en ze vreoeger een centrum-partij nooemde, dat moet ge ze vandaag een rechtse partij noemen. En der reden waarom ik bijvoorbeeld de mogelijkheid zie dat bv het ACV op termijn bij de CD&V weggaat, is juist omwille van die verrechtsing. |
|
![]() |
![]() |
#14 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#15 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bullshit! Kijk eens wie lijsttrekker is en stel je nog eens de onnozele vraag. Dan schiet er geen scheet over van het Vlaams kartel. Enkel voor figuren met politieke zelfmoordneigingen dus!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Gelukkig gelooft het Vlaams kartel niet in die éénzijdige zever tusen links-rechts.
Ik heb al altijd gezegd dat die zever al lang achterhaald is! Enkel politieke freaks bijten hun tanden daar op stuk. Geen mens met gezond verstand verspilt zijn tijd aan dat flauw brouwsel. |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enfin, als ze toch ooit buitengesmeten worden: welkom op onze vlaams-linkse landdag!
![]()
![]() |
#19 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Blij dat u nog altijd zo conservatief bent om dit gedacht te hebben bij de CD&V 8)
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]() Wil ik als ACW'er nog iets bij toevoegen:
De CD&V is een centrumpartij die etisch centrum-rechts denkt en economisch sociaal-centrum.