Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 mei 2010, 11:04   #1
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard Brussel telt meer leefloners dan heel Vlaanderen

Vandaag in DS worden cijfers aangehaald over VL W & BR ivm leefloners, werklozen, schoolverlaters zonder diploma en schoolachterstand.
Dit zijn de recentste gegevens van de administratie Maatschappelijke Integratie (POD MI) die de Vereniging van Vlaamse Steden en Gemeenten (VVSG) vrijgaf
De cijfers zijn onthutsend en veel erger dan gedacht:

leefloners in VL iets minder dan 25000
leefloners in BR iets meer dan 25000
leefloners in W 41000

werklozen in VL 4.8 %
werklozen in BR 16.5 %
werklozen in W 12 %

Schoolverlatrs zonder diploma
VL 10 %
W 17.8 %
BR 22.9 %

Schoolachterstand op 12 jaar
VL21 %
W 35 %
BR 50 %

In het artikel wordt opgemerkt dat er in W & BR weinig wordt gedaan om de toestand te verbeteren.

De euro komt in gevaar door slecht bestuur in Griekenland
België komt in gevaar door slecht bestuur in BR & W

Als je wilt dat Vlaanderen niet in gevaar komt:

STEM VB-NVA-LDD in die volgorde

Laatst gewijzigd door luc broes : 10 mei 2010 om 11:27.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2010, 12:11   #2
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Damagnie. Je mag maar op 1 lijst stemmen
Oud 10 mei 2010, 12:21   #3
Seppe Cools
Partijlid

Standaard

Brussel kent ook procentueel meer allochtonen dan Vlaanderen. ( alvast mijn excuses om dit te zeggen )
Oud 10 mei 2010, 12:37   #4
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seppe Cools Bekijk bericht
Brussel kent ook procentueel meer allochtonen dan Vlaanderen. ( alvast mijn excuses om dit te zeggen )
En Wallonië?
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2010, 13:21   #5
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jammer dat wij niets leren van de Griekse crisis. In zo'n situaties bieden de praatjes van politieke partijen zoals VB-NVA-LDD geen oplossing.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2010, 13:23   #6
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Jammer dat wij niets leren van de Griekse crisis. In zo'n situaties bieden de praatjes van politieke partijen zoals VB-NVA-LDD geen oplossing.
De praatjes niet, hun acties misschien wel. Aan de huidige machthebbers hebben we niks, misschien zouden zij eens mogen proberen.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2010, 13:37   #7
luc broes

Standaard

Citaat:
Jij leert mogelijk niets van de Griekse crisis, maar wij wel.

VB en hopelijk ook NVA-LDD vinden het een schande en onaanvaardbaar dat Vlaanderen moet opdraaien voor de rest van het land, en aldus mee de dieperik ingaat.

Wij moeten eisen dat W & BR orde op zaken stellen, en weigeren nog langer te betalen om mensen in een hangmat te laten vegeteren.

Bovenstaande cijfers vermelden nog niet eens dat het aantal personen in overheidsdienst in Wallonië veel te hoog is:

W 42 %
VL 26 %

Dat Vlaams 26 % stemt ongeveer overeen met het Europese

Je bewering 'VB-NVA-LDD is geen oplossing' is alles behalve een bewijs.

Zeg ons eens wie wèl een oplossing biedt, en waarom.

Toch zeker niet de partijen die nog steeds de deuren openzetten voor ongecontroleerde massaimmigratie!

Laatst gewijzigd door luc broes : 10 mei 2010 om 13:43.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2010, 14:09   #8
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

En ondertussen leent Wallonië maar aan de lopende band om wat ze niet krijgen van de federale (lees Vlaanderen) aan te vullen. Daar zou ook moeten tegen gereageerd worden, want in afwachting dat het land uiteenvalt, genieten zij er nog van in plaats van te gaan besparen. De staatsschuld ( en dit is het nog steeds) zal toch verdeeld worden bij een splitsing en vermits zij niets meer in kas hebben zal dan ook Vlaanderen moeten betalen, dus fijntjes gezien!!

De Vlamingen laten zich op alle mogelijke manieren in de luren leggen door de Franstaligen.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2010, 15:40   #9
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
En ondertussen leent Wallonië maar aan de lopende band om wat ze niet krijgen van de federale (lees Vlaanderen) aan te vullen. Daar zou ook moeten tegen gereageerd worden, want in afwachting dat het land uiteenvalt, genieten zij er nog van in plaats van te gaan besparen. De staatsschuld ( en dit is het nog steeds) zal toch verdeeld worden bij een splitsing en vermits zij niets meer in kas hebben zal dan ook Vlaanderen moeten betalen, dus fijntjes gezien!!

De Vlamingen laten zich op alle mogelijke manieren in de luren leggen door de Franstaligen.
Ik vind ook dat onze huidige politici zich veel te soepel opstellen tegenover de Franstaligen. Ofwel durven ze gewoon niet anders, ofwel hebben ze ergens voordeel bij de huidige toestand. Ik weet het niet maar zoals het nu bezig is, kan het niet blijven duren want dan zie ik België - met Vlaanderen - in het kielzog van Griekenland, mogelijk ook Spanje en Portugal, het moeras in zakken.
Het heeft misschien niets met deze discussie te maken maar ik wil hier toch ook wel eventjes kwijt dat ik de som die wij aan Griekenland gaan lenen schandalig hoog vind voor een landje als het onze dat ook niet stevig in zijn schoenen staat.
Oud 10 mei 2010, 15:46   #10
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je hebt gelijk. België heeft de laatste jaren bewezen een politiek stabiel en krachtdadig land te zijn. Het Belgische bestuursniveau is onze beste garantie op een degelijk bestuur.

Weg met de N-VA! Wij willen België!

Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2010, 17:01   #11
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Nah, voor Porpo moeten we allemaal ons gat omhoogsteken richting Mekka. Islam is tenslotte het antwoord "op alle problemen".
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2010, 17:20   #12
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
En Wallonië?
Vermits dat geen Vlamingen zijn zijn het allemaal allochtonen.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2010, 17:21   #13
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Islamieten en Belgicisten, èèn strijd!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2010, 18:38   #14
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Campagnes. Zijn dit tegenwoordig maatschappelijke discussies? Ik dacht dat dit eerder (binnenlandse) politiek was. Tx.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2010, 22:00   #15
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Campagnes. Zijn dit tegenwoordig maatschappelijke discussies? Ik dacht dat dit eerder (binnenlandse) politiek was. Tx.
Nee ,eerder maatschappij en samenleving aangezien het sociaal millieu hier een rol in speelt...

Concreet komt het erop aan er in wallonie 3 maal meer leefloners en in brussel 6 maal meer leefloners zijn in verhouding met Vlaanderen wat bevolkingsaantallen betreft...

De laatste 6 jaar is het aantal leefloners in brussel gegroeid met maar liefst 43%....

Misschien moet men maar eens een studie maken wat betreft de invloed van het slappe asielbeleid,de snel belg wet en de soepele herenigingswetten die men hier hanteert op deze toch wel spectaculair stijgende cijfers vooralleer conclusies te kunnen trekken....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2010, 07:37   #16
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Beste Rudy,

In welke rubriek dit onderwerp nu juist hoort is onbelangrijk.

Wel zou ik graag vernemenwat jij over het onderwerp denkt; vermits je zegt:

Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten.

moet je toch graag deelnemen aan de discussie

Of weet je het ook niet meer. Spijts Liberales.
Oud 11 mei 2010, 08:09   #17
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Nah, voor Porpo moeten we allemaal ons gat omhoogsteken richting Mekka. Islam is tenslotte het antwoord "op alle problemen".
Weg van Mekka. Het is zelfs verboden voor een mohammedaan om een WC te gebruiken waarop hij met zijn kont richting Mekka zou zitten.

Overigens een idee voor een bouwheer die zijn huis naderhand absoluut wel of absoluut niet aan mohammedanen wil verhuren.

Maar ja, dit illustreert wel dat de islam het antwoord op alle grote levensvragen biedt. In de koran kun je zelfs lezen welke spreuken je vóór en na het kakken moet prevelen, en met hoeveel stenen je je achterste moet afvegen als er geen water voorhanden is.

Dus hou eens op met vooroordelen uiten over de mohammedanerij!
Oud 11 mei 2010, 08:09   #18
luc broes

Standaard

waar blijft onze vriend Henri in deze discussie?
Oud 11 mei 2010, 08:26   #19
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
waar blijft onze vriend Henri in deze discussie?
Hij tilt zwaar aan het verleden van sommige flaminganten, en eerlijk gezegd: ik kan het wel ergens begrijpen, al overdrijft hij. We mogen het verleden niet zomaar vergeten, maar ja, dat mag ons niet blind maken voor het heden, en dat boezemt mij steeds minder sympathie voor België in, ook omdat ik Waalse vrienden heb, en denk dat we met de Walen het best overeen zullen komen als we elk onze eigen weg kunnen gaan.

Ik kan Henri1 in dit opzicht ook wel begrijpen: hij woont in Luik, en daar zijn de mensen echt heel aardig. Maar ja, het is gemakkelijk om aardig te zijn als je niet hoeft te werken...
Oud 11 mei 2010, 08:34   #20
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
De praatjes niet, hun acties misschien wel. Aan de huidige machthebbers hebben we niks, misschien zouden zij eens mogen proberen.
Ik heb nooit voor een van die partijen gestemd, maar deze keer zal ik dat wel doen, al ben ik in sommige opzichten te links daarvoor. Gewoon omdat ik van de anderen absoluut niets meer verwacht, en de linkerzijde allang niet meer zo emanciperend is als ze ooit was, integendeel zelfs.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be