Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 april 2010, 07:44   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Het leven in een dorpje Boechout of Brussel: groot verschil ?

Mijn oog viel toevallig op het krantenartikel waarvan hieronder de link en wat tekst.

Eerst een paragraafje, het gaat over een scoutsfuif. (dat is een fuif, een partie .. ja ?, van een jeugdbeweging, ge weet wel, mensen die met kinderen bezig zijn .. okee ?)

Citaat:
‘Het is de eerste keer dat we dit met onze hond Dirco meemaken,' zegt hoofdinspecteur Lambrechts. ‘Maar je moet weten dat zo'n dier de hele avond opgefokt wordt door dronken feestvierders. Als er dan iemand te dichtbij komt, bijt hij naar alles wat beweegt. Zelfs een agent zou in dat geval niet veilig zijn.'
en dan vraag ik me af of zo'n situasie 'normaal' is in ons leuke Vlaanderen.
Op zo'n doodgewone fuif in een boerendorp eerste klas, zijn er daar polisiemensen nodig de ganse nacht.
Die polies moet daar zelfs een hond bij hebben.
En dan zijn er zatlappen die de hele nacht die hond ophitsen.

Ja, de Schoofszak zou in een grote boog rond die agenten rond gaan (en zeker rond die hond), maar wat voor mens moet ge zijn om dan die hond op te hitsen.
Als ik al naar een jeugdfuif zou gaan waar godbetert polisie moet prezent zijn.

Is dit overal zo tegenwoordig in Vlaanderenland ?
Wordt de Schoofzak een oude zagevent ?

link: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=0K2P1VJG

tekst:

Citaat:
BOECHOUT - De Big Bang Party heeft een wrange nasmaak gelaten bij scoutsleider Johan Augustinus. Na afloop van de fuif beet een politiehond hem in de rug.
Selor
Als medeverantwoordelijke voor de veiligheid op de fuif was Johan (26) rond 3.30 uur vrijdagnacht de laatste fuifgangers van het terrein De Bunderkes aan het begeleiden.

Achter hem hadden agenten met een patrouillehond een cordon opgetrokken. Toen Johan een dronken feestvierder recht wou helpen, maakte die een onverwachte beweging waardoor de scoutsleider een stap achteruit moest zetten.

De politiehond viel hem meteen aan. ‘Eerst dacht ik dat iemand een duw in mijn rug gaf,' zegt Johan Augustinus. ‘Maar toen ik omkeek, zag ik dat die hond me in mijn rug gebeten had.'

Johan houdt er de afdruk van twee tanden in zijn rug aan over. ‘Als ik daarvoor vergoed wil worden, moet ik volgens de politie klacht indienen tegen die dronken feestvierder. Maar die kon er toch ook niks aan doen?'

Volgens Frank Lambrechts, hoofdinspecteur bij zone Minos, zal het zo'n vaart niet lopen. ‘Onze honden zijn verzekerd voor dat soort ongevallen. Die leider moet maandag gewoon naar het commissariaat komen, en dan komt alles in orde.'

De Big Bang Party is een organisatie van de gidsen van Boechout. De leidsters en leiders vragen zich nog altijd af hoe het komt dat een politiehond zo snel aanvalt.

‘Het is de eerste keer dat we dit met onze hond Dirco meemaken,' zegt hoofdinspecteur Lambrechts. ‘Maar je moet weten dat zo'n dier de hele avond opgefokt wordt door dronken feestvierders. Als er dan iemand te dichtbij komt, bijt hij naar alles wat beweegt. Zelfs een agent zou in dat geval niet veilig zijn.'

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be