Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 april 2010, 07:55   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard wie weet wat 'kraakjes' zijn, en wat wil dat zeggen in de samenleving

Mijn lodderig oog viel op het krantenartikel dat ik hierna kwoot.

Zo weet ge meteen wat een 'kraakje' is.

Leuke samenleving, als ge 's ochtends opstaat en een raampje van je auto ligt aan gruzelementen.
Eventueel heeft het dan nog binnengeregend, en alleszins liggen je dasjbord, zetels, vloer, vol glassplinters.
Als je langs een snelle weg naar je werk moet, en 't is wat koud: heeeel leuk.

Faktuur: kan zo'n raampje vervangen worden beneden de 250 € ?
Moet je daarvoor heen en weer naar de garage (verlof ..) en hoe lang moet je je auto missen ?

Hoeveel van zo'n kraakjes-daders pakt de polies persentsgewijs ? En als ze ze pakken, hoeveel kans heb je om je schadevergoeding echt binnen te halen ? En wat doet het gerecht om die daders een sinjaal te geven dat zoiets toch echt niet plezant is ..??

Is dit de normale gang van zaken zoals we dat zouden wensen in Vlaanderen?
Of ben ik nu echt een heel oude zak ?

link: http://www.nieuwsblad.be/article/det...paign=regio-nb

tekstje (zie het woordje dat ik in een rood kleurtje gezet heb)

Citaat:
Negen autokraken

* maandag 19 april 2010, 17u04
*
* Auteur: Geert Neyt

GENT - Maandagochtend werden weer tal van autokraken vastgesteld in het Gentse. Vooral Gentbrugge en Ledeberg werden getroffen.
ADHESE IMU (in artikel) - 2K - NIET VERWIJDEREN

Alles over

*
Gent

De buit varieerde van een camera over een gps tot een tankkaart. Vaak was ook niet duidelijk of er iets gestolen was. De kraakjes gebeurden in de Van Hautstraat, de Kerkstraat (twee keer), de Cieterslaan, de Verhelststraat, de Irene Van Der Brachtstraat (twee wagens), de Denderlaan en de Geingerstraat.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be