![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De tevreden pers
Sinds het regime, na jarenlang zoeken, eindelijk bereidwillige, gezagsgetrouwe en gedienstige rechters vond en het Vlaams Blok dankzij deze heren een correctionele veroordeling opliep, kan de pret voor politiek correct België niet meer op. Men heeft nu immers "het bewijs" in handen dat onze partij "racistisch" zou zijn. Het onomstotelijk bewijs dat 800.000 mensen "fout" zijn werd in deze democratie aldus aangebracht door hooguit drie "juiste" personen, rechters geheten. Natuurlijk leeft ook de politiek correcte pers sindsdien in een permanente feeststemming. Hoe kan het ook anders. Decennialang heeft men tevergeefs geprobeerd het Vlaams Blok terug te dringen met leugens en verdachtmakingen allerhande. Om moedeloos van te worden. En nu zo'n geschenk uit de hemel. Men heeft nu al het droombeeld van een financieel drooggelegd Blok voor ogen. Tegenvallende kiespeilingen kunnen vooralsnog geen domper op die feestvreugde leggen. Wie heden nog enigszins aan het bewijs, aan de terechtheid van de veroordeling, durft te twijfelen moet het nog meer dan vroeger ontgelden. Het arrest van Gent is puur evangelie en ketterij wordt niet geduld. Dat ondervond de heer Manu Ruys, hoofdredacteur van De Standaard toen dat blad nog een kwaliteitskrant was. Hij durfde het in deze barre tijden aan over de totstandkoming van de veroordeling een mening te hebben en deze neer te schrijven in een opiniestuk in het dagblad De Tijd. Ruys vroeg zich openlijk af of het niet eerder ons republikeins separatisme was wat aan de oorzaak kon liggen van de vervolging en de veroordeling. Elk intellectueel eerlijk mens weet natuurlijk dat dit zo is. Een Vlaams-nationalistische partij werd veroordeeld door een zich bedreigd voelend Belgisch regime. Dat het zogezegd "racisme" voor het gezag niet meer dan een drogreden was om tot de veroordeling te kunnen komen, is zonneklaar. Het regime heeft zich sinds 1830 op geen enkel ogenblik aan enig racisme gestoord. Integendeel. Dagelijks wordt dat overigens nog aangetoond door bijvoorbeeld het nalaten op te treden tegen AEL of FDF en hun vulgair racisme tegen respectievelijk joden en Vlamingen. De vaderlandse pers, en in het bijzonder een van weinig beleefdheid getuigende De Standaard, trok Ruys in het belachelijke. Geen enkele collega of oud-collega durfde het aan de éminence grise van de Vlaamse pers bij te treden. Tot vandaag. In de Gazet Van Antwerpen stelt redacteur Roger Van Houtte onomwonden: "Durft iemand nog de meute verstoren die sinds 21 april zit te staren naar de lichtbak van het antiracisme? Wie de pret bederft en te dicht bij de lichtbak komt, is zelf een Blokker, maar dat wist ik al. De tactieken zijn me zeer goed bekend". Inderdaad, hoe lang zal het nog duren alvorens de heer Stevaert weer eens zal pogen Roger Van Houtte te doen verwijderen uit de Gazet Van Antwerpen? Bron... www.vlaamsblok.be
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Neen niet 800.000 kiezers die fout worden bevonden Ancapa. Daar geef je me trouwens in die andere thread (poging tot classificatie) nog gelijk in ook, en hier beweer je dan het tegendeel. Tsss. OK, ik ga trachten dit niet te laten ontaarden in de zoveelse politiek-nee niet politiek-scheiding van machten-etc discussie, maar ik wil wel dan hier mijn eerdere vraag aan jou herhalen: Laten we eens VERONDERSTELLEN dat alles wat jij zegt waar is, in de zin dat heel het proces is gekleurd, politiek getint, omgekocht, bladibla, alles, de hele mikmak die het Blok bovenhaalt is waar. Veronderstel. Toon mij dan eens, op gelijk welke manier, hoe ik de aangehaalde quotes in het arrest moet lezen om ze NIET racistisch op te vatten? Dezelfde quotes die het Blok zelf niet eens meer durft herhalen, zelfs in hun comite voor vrije meningsuiting doen ze dat niet meer. Terwijl ik dacht dat dat nu net de plaats was om dat WEL te doen. Dat is het enige wat ik zou willen vragen mbt het arrest, en ik krijg maar geen antwoord. Alsjeblieft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Burger
|
![]() Citaat:
<font color="Red">21 April 2004 Geen aanslag op de vrije meningsuiting</font> Letterlijk uit het arrest: "De Wet van 30 juli 1981 staat niet in de weg dat door een groep of vereniging schokkende, verontrustende of zelfs kwetsende ideeën worden geuit. (…) Kritiek, zelfs hevige kritiek door eender welke groep of vereniging en nog meer door een politieke partij is en blijft mogelijk." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Het is een houding die niet van intelligentie getuigt, steeds weer bewijzen te vragen, zonder zelf ook maar één bewijs zelf te leveren.
Om een degelijke bewijsvoering te kunnen opzetten, moet men het eerst eens worden over de inhoud en het bereik van de gebruikte termen. Wat is racisme? Een tekst van van Dale volstaat uiteraard niet. Ik de politiek moeten dergelijke begrippen aan de praktijk worden getoetst. Is VLDer Gabriëls een racist omdat door zijn ingrijpen nu 85% van de sociale woningen naar allochtonen gaan? Is SS Stevaert racist omdat hij het voordeel van het 'gratis' zeer selectief rondstrooit? Is de Nederlandse regering racist omdat ze eist dat bij gezinshereniging 10 jaar uit eigen zak voor de familie moet worden gezorgd? Is de Deense regering racist omdat ze gezinshereniging slechts toestaat na 5 jaar huwelijk? Is de Belgische regering racist omdat zij de ingezetenen van de EEG uit het land verwijdert als ze geen arbeidsovereenkomst kunnen voorleggen en de niet-EEGers niet? En zo kunnen we doorgaan. En wat is links, wat is rechts? Wat in dit land als extreem-rechts wordt gebrandmerkt is in bv. Denemarken, links! Kwalificaties als racisme, progressief, rechts, centrum, links, zijn relatief. Ze zijn tijd- en plaatsgebonden. In Nederland, las ik vandaag, is een grote roep om een nieuwe Pim Fortuyn. Nauwelijks 20 jaar geleden werden ene Janmaat en zijn Centrumpartij veroordeeld wegens racisme en discriminatie, op basis van net hetzelfde programma als Pim Fortuyn.... In dit land hebben we gezien hoe de VLD het centrum heeft laten liggen en héél ver naar links is opgeschoven. Als men de VLD blijft 'centrum' noemen dan is natuurlijk alle rechts extreem. Nochtans is er in dit land helemaal geen extreem rechts. Het Vlaams Blok is een typische burgerlijke centrumpartij in Europees perspectief gezien. Dat men dan toch van extreem-rechts spreekt is vooral te wijten aan de extreem-linkse standpunten, het plat populisme en de steeds meer oprukkende communistische eenheidsworst van Stevaert. Links is extreem-links geworden. Dus is alles wat ook maar iets meer voor individuele vrijheid opkomt, extreem rechts. De CCC zijn koorknapen in vergelijking met de uitlatingen van sommige linkadors in dit forum. Maar ze zijn nog zo jong. Daarom zeg ik met mijnheer de uil: en nu braaf naar bed en oogjes dicht en snaveltjes toe. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De centrumpartij van Janmaat werd inderdaad beschuldigt van rascisme. Zo ook de uitspraak van wijlen Pim Fortuyn dat de Islam een dom geloof zou zijn. Zijn partij Leefbaar Nederland wilde derhalve niet meer met hem samenwerken. Toegegeven: meneer Fortuyn heeft Nederland aan de vooravond voor de verkiezingen en voor zijn (schaamtelijke) dood, en ook de maanden na de verkiezingen goed wakker geschud. Maar na de verkiezingen en na een overdreven grote meerderheid van stemmen voor de Lijst Pim Fortuyn (LPF) veelal sympathiestemmen, kwam er dan een partij zo onervaren als babybilletjes in de regering met als gevolg dat drie kwart jaar later het kabinet is gevallen vanwege een slecht bestuur. Reden: de LPF maakte er een zooitje van. Men besefte een verkiezingsrondje later dat rechts op zulk extreme manier werkelijk waar geen steek houdt. De centrumlinkse partij PvdA heeft op enkele zetels na gelijk aantal stemmen gekregen als het CDA, nog altijd de grootste partij in Nederland. Ik las deze week dat men de LPF aanraadt om de partij op te doeken. Waarom? Omdat ze in de peiling nog enkele zetels zouden krijgen. Concluderend: Nederland was toe aan iemand met charisma en dat was Pim Fortuyn. Ook hij was een koning in het omzeilen van concrete vragen, maar hij deed dat op een benijdenswaardige manier al stond ik absoluut niet achter zijn programmapunten. Dezelfde held in nonchalante broek en kabeltrui diende zich aan in de figuur Wouter Bos van de PvdA en daar luisterde het volk ook maar al te graag naar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar haal jij jou informatie? Uit je duim? Uit je gebrainwasht koppeke? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Daar ziet ge ook allerlei spoken mee.
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel. Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() En dan nu: hoe is dan we gegaan volgens al die echte Nederland-kenners? Vertel het mij. Vertel mij, hoe de Belgen het Nederlandse Blok de Lijst Pim Fortuyn (buiten de moord die ik ten volste afkeur op de lijstrekker hemzelf), hoe het dan volgens jullie is gegaan, dit treurige einde van deze treurige partij. Vertel het mij. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() weeral vealgemeningen. Gelieve niet alle linksen op een hoop te gooien met de establishment pers.
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Pigé? Mijn neusje gebruiken, om bloempjes te ruiken, dat mag ik wel doen, maar, als grote mensen spreken daar mijn neusje tussen steken, foei, dat is geen fatsoen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() En dan nu:
hoe is dan gegaan volgens al die echte Nederland-kenners? Vertel het mij. Vertel mij, hoe de Belgen het Nederlandse Blok de Lijst Pim Fortuyn (buiten de moord die ik ten volste afkeur op de lijstrekker hemzelf), hoe het dan volgens jullie is gegaan, dit treurige einde van deze treurige partij. Vertel het mij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het treurige einde volgde op een nog treuriger moord. Jij mag ze dan nog met het woord betreuren, ze betekende wel het doodvonnis voor de partij zelf. Een baby die je zijn voeding afpakt heeft ook geen overlevingskansen.
Was de bezieler van die partij blijven leven, het was heel waarschijnlijk anders afgelopen met deze, al te jonge partij.
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar je zegt in je post dat Fortuyn voor zijn partij was als de voeding van een pasgeborene: als je zijn voeding ontneemt, zijn er geen overlevingskansen. De partij op zich kon niet blijven bestaan zonder zijn lijsttrekker: wat zegt dat over de inhoud van de partij? Daarmee bedoel ik programmapunten, plannen, strategieen etc? Dat die op zich niet voldoende waren om de partij staande te houden. Ik vind dat nogal beangstigend, jij niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Lees ze eens onbevooroordeeld, in de juiste context en met de huidige politieke wansituatie in België voor ogen. En als je daar mee klaar bent, lees dan eens de propaganda van CVP, PVV en BSP van jaren geleden opnieuw, maar dan nu vanuit het oogpunt van dezelfde rechter die het Vlaams Blok veroordeeld heeft.
De enige plaats waar ik de Belgische driekleur nog kan verteren is in die oerdegelijke ouderwetse dweilen. A patriot must always be ready to defend his country against his government. ---Edward Abbey--- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat er ook van zij, feit is dat Nederland, dankzij Pim Fortuyn, niet meer in zijn broek doet van politiek correct schijt, zoals dat in België wel degelijk het geval is als de zoveelste flagrant discriminerende en racistische uitspraken van de moslimelite het nieuws halen. In Nederland pikken ze het echter niet langer dat er, bijvoorbeeld, in de moskee opgeroepen wordt om homo's van de toren te gooien. Vergelijk de reacties van, het om zijn tolerantie bekend staande, Nederland maar eens met deze van Onckelincks en Verhofstadt.
![]() |